صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۲
کد خبر: 9628
گزارشگر: 213
۵۵۲
۰
۰
۴
گمانه‌زنی‌ها درباره مبادله حمید نوری با زندانی ایرانی-سوئدی

اعتراض خانواده‌های زندانیان دوتابعیتی در آمریکا در پی انتشار خبر اعدام احمدرضا جلالی

اعتراض خانواده‌های زندانیان دوتابعیتی در آمریکا در پی انتشار خبر اعدام احمدرضا جلالی
همچنانکه گمانه‌زنی‌هایی درباره تلاش ها برای مبادله حمید نوری با احمدرضا جلالی، پژوهشگر دوتابعیتیِ زندانی ایرانی-سوئدی مطرح است، شماری از خانواده‌های زندانیان دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی با حضور در مقابل کاخ سفید خواستار تلاش برای آزادی این زندانیان شدند.

به گزارش آسیانیوز، شماری از خانواده‌های زندانیان دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی با حضور در مقابل مقر ریاست جمهوری در واشینگتن خواستار تلاش برای آزادی این زندانیان شدند.

------------

بیشتر بخوانید

دادیار پیشین زندان: آشتی آشتی آشتی، همگی بریم تو کشتی!
------------------------------------
در این تجمع که روز چهارشنبه، ۱۴ اردیبهشت، در مقابل کاخ سفید برگزار شد، اعضای این خانواده ها از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، خواستند تا تلاش برای آزادی زندانیان دوتابعیتی در ایران را در اولویت قرار دهد.

در تازه‌ترین مورد، گمانه‌زنی‌هایی درباره تلاش جدی جمهوری اسلامی ایران برای مبادله حمید نوری، دادیار پیشین زندان گوهردشت کرج به اتهام مشارکت در اعدام زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ با احمدرضا جلالی، پژوهشگر دوتابعیتیِ زندانی ایرانی-سوئدی مطرح است.

در پی برگزاری آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات  نوری و درخواست اخیر دادستان سوئد مبنی بر صدور حکم حبس ابد برای او با اتهام «جنایت جنگی» و «قتل عمدی»، خبرگزاری‌ ایسنا روز چهارشنبه به نقل از یک «منابع آگاه» خبر داد که حکم اعدام جلالی «به جرم جاسوسی» برای اسرائیل تا دو هفته دیگر اجرا می‌شود.

خبر اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام جلالی که تا کنون تمام اتهامات علیه خود را رد کرده و اعلام کرده که تحت شکنجه جسمی و روانی، وادار به اعتراف شده درست در آخرین روز دادگاه حمید نوری در سوئد منتشر شده است./

https://www.asianews.ir/u/6hv
اخبار مرتبط
حمیدی نوری(با نام مستعار عباسی) در بخش هایی از اظهاراتش و در پایان آخرین جلسه دادرسی دادگاه سوئد گفت: می خواهم امروز با انرژی مثبت حرف بزنم و حرف خوب من این است: آشتی آشتی آشتی، همگی بریم تو کشتی!
خبرگزاری ایسنا نوشت احمدرضا جلالی، دوتابعیتیِ زندانی، تا آخر اردیبهشت‌ماه اعدام می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید