صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۰:۵۵
کد خبر: 9636
گزارشگر: 213
۹۶۸
۱
۰
۵
بنا بر اظهارات سفیر روسیه

حجاب و مشروب مانع سفر گردشگران روس است/مقام ایرانی گفت جاذبه های ایران باید زیارتی باشد

حجاب و مشروب مانع سفر گردشگران روس است/مقام ایرانی گفت جاذبه های ایران باید زیارتی باشد
در حالی که سفیر روسیه در تهران حجاب و ممنوعیت مشروبات الکلی را مانع سفر شهروندان روس به ایران بیان کرد، دستیار وزارت امور خارجه ایران واکنش نشان داد و گفت جاذبه‌های ما زیارتی است.

به گزارش آسیانیوز، سفیر روسیه در تهران می‌گوید که حجاب اجباری و ممنوعیت مشروبات الکلی در ایران دو مانع عمده برای سفر شهروندان روس به این کشور است.

------------------------

هر رفتی؛ «آمدی» دارد!/گردشگری ایران در انزوا است

--------------------------------------------------------------------------

لوان جاگاریان در مصاحبه‌ای با روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، به ستایش از دیدنی‌های ایران و مناطق گردشگری آن پرداخت اما اذعان داشت که شهروندان روسیه سفر به تایلند، امارات متحده عربی، ترکیه و دیگر کشورها را ترجیح می‌دهند.

وی اظهار داشت: «من بارها و با صراحت به ایرانی ها گفته‌ام که دو مسئله عمده مانع ورود شهروندان روس و نه تنها گردشگران به ایران می‌شود. یکی مسئله دستورالعمل پوشش زنان است که امروزه حجاب حتی در گرما در همه جای این کشور، اجباری است و دیگری اینکه مشروبات الکلی ممنوع است.»

به گفته او، شهروندان روسیه در سفر به کشورهای دیگر «با این مشکلات مواجه نیستند» و هر چند که «دیدنی‌های ایران بسیار زیاد است، [نظیر] پاسارگاد، شیراز و اصفهان»، اما «هرگز گردشگران روس زیادی به ایران نیامده‌اند».

 جاگاریان در انتهای سخنان خود ابراز امیدواری کرده که گردشگران روسی «به کشورهای غیردوست سفر نکنند و در آنجا ارز خرج نکنند، [بلکه] این کار را منحصرا در کشورهای دوست روسیه انجام دهند».

در همین حال دستیار وزارت امور خارجه در این باره گفت جاذبه‌های ما زیارتی است. این در حالی است که ورود گردشگران روس به مصر. ترکیه، مصر و دیگر کشورهای منطقه طی سال‌ها درآمد بسیاری از محل ورود گردشگران روس و اروپایی به‌دست آورده‌اند.

رسول موسوی روز پنج‌شنبه در واکنش به سفیر روسیه در صفحه توییتر خود نوشت: «مشکل اصلی صنعت گردشکری ما ضعف زیرساخت‌ها و مدیریت امور است نه مهیا نبودن بساط ع… خ (عیش و خوشی).»

وی گفت: «جاذبه‌های اصلی گردشگری ایران زیارت، فرهنگ، هنر، تاریخ و تمدن است؛ مزیت‌هایی که منحصر بفرد بوده و دیگران ندارند.»

لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران، در مصاحبه‌ای با روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، گفته است: «من بارها و با صراحت به ایرانی‌ها گفته‌ام که دو مسئله عمده مانع ورود شهروندان روس و نه تنها گردشگران به ایران می‌شود. یکی مسئله دستورالعمل پوشش زنان است که امروزه حجاب حتی در گرما در همه جای این کشور اجباری است و دیگری اینکه مشروبات الکلی ممنوع است.»

به گفته او، شهروندان روسیه در سفر به کشورهای دیگر «با این مشکلات مواجه نیستند» و هر چند که «دیدنی‌های ایران بسیار زیاد است، [نظیر] پاسارگاد، شیراز و اصفهان»، اما «هرگز گردشگران روس زیادی به ایران نیامده‌اند»./

https://www.asianews.ir/u/6i3
اخبار مرتبط
بنا بر اظهارات مقام قضایی، توجه به برخی توصیه‌های جدی هنگام سفر به کشور ترکیه در قالب گردشگری یا اقامتی ضروری شده است.
یزد - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد از ساماندهی و زیباسازی گذرهای گردشگری بافت تاریخی یزد خبر داد
​کشورهای نفت خیز و حاشیه خلیج فارس در چند سال اخیر به تکاپو افتادند تا اتکایشان به درآمدهای نفتی کمتر شود که منابع درآمدی جایگزینی را ایجاد کند تا بتوانند از نوسانات قیمتی نفت و تبعات آن در امان بمانند.
برای سفر به کیش، بهترین قیمت بلیط را از فلای تودی بخواهید.
کشور بلاروس یک مقصد زیبا و تماشایی برای گردشگران جهان است و گردشگری سلامت یکی از محبوب ترین انواع گردشگری در این کشور است؛ در حالی که در شرایط آب و هوای معتدل در استراحتگاه ها و پایگاه های پزشکی مدرن از گردشگران سلامت پذیرایی می شود.
بسیاری از کسب و کارها در ایران به علت تعطیلی های سراسری در اثر شیوع کرونا با تهدیداتی نظیر؛ کاهش فروش وکاهش سود، تعدیل نیرو، کوچک شدن کسب و کار و یا با خطر تعطیلی آن مواجه شده و از طرفی تعداد محدودی از کسب و کارها هم افزایش فروش را در این بحران تجربه کردند.
حمید دهقان، روزنامه نگار در سفرنامه خود تونس را این گونه توصیف کرده است: تونس کشوری در شاخ آفریقای شمالی با سواحلی به طول ١٢٠٠ کیلومتر در دریای مدیترانه و خلیج تونس، کشوری با 160 هزار و 600 کیلومتر مربع مساحت و ١٢ میلیون جمعیت که نشانه های بسیاری از فراوانی تمدن های باستانی در این سرزمین به یادگار مانده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۴۰۱/۰۲/۱۶
0
0
0

ما هزار بار هم زیر ساخت مناسب درست کنیم ( که تا بحال نکرده ایم) و همه چیز گل و بلبل باشد ولی به بانوان که نیمی از گردشگران خارجی هستند بگوییم باید حجاب سر کنید ، بسیاری از آن ها قبول نمی کنند . چون به آن اعتقاد ندارند . همانگونه که اگر برای بانوان باحجاب کشور ما در کشور های دیگر هزاران امتیاز بدهند ولی شرط کنند که هنگام‌ ورود به کشور ما باید حجاب را بردارید این‌کار را نخواهند کرد .


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید