صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۳:۰۷
کد خبر: 9690
گزارشگر: 213
۹۳۴
۱
۰
۴
نشریه روسی نوشت

روسیه از سوریه رفت و پایگاه‌هایش به سپاه پاسداران رسید!

روسیه از سوریه رفت و پایگاه‌هایش به سپاه پاسداران رسید!
یک نشریه روسی نوشت: روسیه در حال خروج نیروهای خود از سوریه است و پایگاه‌های نظامی را به سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان تحویل داده است؛ این در حالی است بشار اسد روز گذشته سفری غیر منتظره به تهران داشت.

 به گزارش آسیانیوز، مسکو تایمز نوشت: روسیه در حال خروج نیروهای خود از سوریه است و پایگاه‌های نظامی را به سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان تحویل داده است. رسانه‌های اسرائیل نوشته‌اند دولت این کشور در حال بررسی دقیق این خبر است.

به گزارش روزنامه "مسکو تایمز"، روسیه با هدف تقویت نظامی در اوکراین، خروج نیروهایش از سوریه را آغاز کرده است.

"تایمز اسرائیل" به نقل از این گزارش می‌نویسد که شماری از واحدهای نظامی روسیه مستقر در نقاط مختلف سوریه پیش از آن‌که به اوکراین انتقال یابند، به سه فرودگاه تاکنون نامشخص در دریای مدیترانه منتقل شده‌اند.

"مسکو تایمز" یک رسانه انگلیسی‌زبان مستقل آنلاین است که در هلند مستقر است و دفتری در مسکو دارد. استفاده روسیه از هزاران مزدور در حمله به شرق اوکراین

 این گزارش می‌افزاید که پایگاه‌های تخلیه شده نظامیان روس به نیروهای قدس سپاه پاسداران و نیز به حزب‌الله لبنان واگذار شده‌اند.

همچنین دمشق از متحدان مسکو به شمار می‌رود و در سال ۲۰۱۵ در میانه جنگ داخلی، چندین پایگاه‌ هوایی در اختیار روسیه قرار داد. جنگنده‌های روسی با استفاده از این پایگاه‌ها، مخالفان رژیم بشار اسد در چندین شهر سوریه را هدف بمباران‌های خود قرار دادند که در پی این حملات صدها نفر کشته شدند.

اسرائیل در حال "بررسی دقیق" این گزارش

به گزارش میدل‌ایست‌نیوز، رادیو اسرائیل، روز دوشنبه ۹ مه (۱۹ اردیبهشت) گزارش داد که اسرائیل در حال بررسی دقیق گزارش‌هایی است که از انتقال شمار بالایی از نیروهای نظامی روسیه‌ به خارج از سوریه خبر می‌دهند؛ به ویژه که این گزارش‌ها در رسانه‌های روسیه‌ مطرح شده‌اند. تایمز اسرائیل می‌‌نویسد این روند می‌تواند برای اسرائیل مشکل‌آفرین باشد.

روسیه دوازده پایگاه نظامی در سوریه دارد. کرملین پیش از این گفته بود که ۶۳ هزار وابسته نظامی را به سوریه اعزام کرده است.
گزارش رادیو اسرائیل تأکید کرده که مقامات اسرائیلی به شدت نگران‌اند که با خروج نیروهای روسیه، نیروهای نظامی ایرانی یا گروه های مسلح وابسته به جمهوری اسلامی جای آنها را در سوریه بگیرند.

بنا بر ادعای گزارش تایمز اسرائیل، ایهود یعری، کارشناس خاورمیانه در تفسیری در این زمینه در کانال ۱۲ اسرائیل نوشته است که تهران بدون تأثیر و نفوذ روسیه بر دمشق، به راحتی می‌تواند نیروهای خود را وارد سوریه کند و بر حوزه نفوذ خود بر رژیم اسد بیفزاید.

این گزارش گفته است افزایش نفوذ و حضور نظامی جمهوری اسلامی در سوریه می‌تواند مایه نگرانی برای اسرائیل باشد. او می‌گوید روسیه تاکنون اگرچه همکاری‌هایی با ایران در سوریه داشته، اما همواره تلاش کرده بود از میزان نفوذ جمهوری اسلامی در ارتش سوریه و نهادهای امنیتی این کشور بکاهد.
رادیو اسرائیل تأکید کرده که سفر ناگهانی بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه به تهران و دیدارهای وی با مقامات ارشد ایران نیز به نگرانی اسرائیل دامن زده است.

 رئیس جمهوری سوریه صبح یک‌شنبه ١٨ اردیبهشت در سفری غیر منتظره و اعلام نشدە وارد تهران شد و با رهبر انقلاب و ابراهیم رئیسی دیدار کرد. از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ٢٠١١ این دومین بار اومین بار است که اسد به تهران رفته و با رهبر انقلاب، به عنوان رهبر مهم‌ترین متحد رژیم سوریه در منطقه ملاقات دیدار کرده است./

https://www.asianews.ir/u/6jk
اخبار مرتبط
برخورد شش موشک به یک پالایشگاه در شهر اربیل در جنوب عراق به آتش گرفتن یکی از مخازن اصلی این پالایشگاه منجر شد؛ این در حالی است که مصطفی الکاظمی این حمله را محکوم کرد.
صبح امروز شنبه به خودرو حامل فرمانده تیپ ۱۱۰ سلمان فارسی استان سیستان و بلوچستان حمله مسلحانه شد.
جانشین پیشین فرمانده نیروهای آمریکا در اروپا درباره کناره گرفتن جو بایدن از توافق هسته ای موسوم به برجام با ایران توضیحاتی داده است.
بنیاد حقوقی آمریکا به دولت بایدن اطلاع داد که در نظر دارد برای جلوگیری از هرگونه تواف بایدن و ایران که برای تصویب به کنگره ارائه نشده است، اقدام قانونی انجام دهد و به گفته مقامات آمریکا این اقدام احتمالا هرگونه توافق نهایی را به تعویق می‌اندازد.
حدود پانصد متخصص ایرانی-آمریکایی خواستند که نام سپاه از فهرست تروریستی حذف نشود.
در حالی که احتمال حذف نشدن نام سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا افزایش یافته، سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره مذاکرات هسته‌ای وین اعلام کرد: «واقعا نمی‌دانیم به توافق می‌رسیم یا نمی‌رسیم؛ این در حالی است که وی درباره وضعیت بدهی کره جنوبی به ایران نیز توضیحاتی داد.
نظر جو بایدن درباره خارج کردن نام سپاه پاسداران از فهرست تروریستی با واکنش های اغلب مقامات آمریکایی یکسان است.
وزیر خارجه ایالات متحده گفت: ساده بگویم که من نسبت به چشم‌انداز این مذاکرات که به نتیجه برسد، خیلی خوشبین نیستم و این به‌رغم همه تلاش‌هایی است که به خرج داده‌ایم.
در حالی که طرح جدیدی که به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده، با هدف منع کاخ سفید از خارج‌کردن نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی ایالات متحده است، ایران و ایالات متحده بار دیگر یکدیگر را مسئول بن‌بست چند هفته‌ای در مذاکرات هسته‌ای معرفی کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
رضا
۱۴۰۱/۰۷/۰۱
0
0
0

اگر امیدی به اصلاح شما بود اظهار نظر می کردیم . فقط همین را می گویم اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید امام حسین علیه السلام. اینقدر سنگ روسیه حرامی و کافر که قرن ها است با ایران و اسلام جنگیده و منافع آن را پایمال کرده ، به سینه نزنید. بالاخره همه ما یک روزی از این دنیا می رویم ، برای این دو روزه دنیا دین و دنیای خود و ایران را به پوتین شرابخوار ، سگ باز و زن باره نفروشید. تقوای واقعی الهی پیشه کنید و دست از ظلم بردارید . خدا از ستمکاران به سختی انتقام خواهد گرفت


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید