صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۴
کد خبر: 9694
گزارشگر: 213
۶۶۹
۰
۰
۲
سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی اعلام کرد:

نقض حقوق بشر درباره حمید نوری قابل تحمل نیست/احمدرضا جلالی اعدام می شود!

نقض حقوق بشر درباره حمید نوری قابل تحمل نیست/احمدرضا جلالی اعدام می شود!
سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه حکم اعدام احمدرضا جلالی قطعی است و اجرا خواهد شد، گفت: بحث مبادله او با حمید نوری مطرح نیست.

به گزارش آسیانیوز، سخنگوی قوه قضاییه گفت: بحث مبادله احمدرضا جلالی و حمید نوری مطرح نیست؛ حکم جلالی قطعی است.

سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه حکم اعدام احمدرضا جلالی قطعی است و اجرا خواهد شد، گفت بحث مبادله او با حمید نوری مطرح نیست. معاون قوه قضاییه نیز گفت جمهوری اسلامی «نقض حقوق بشر» حمید نوری در سوئد را تحمل نمی‌کند.

ذبیح‌الله خدائیان، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی، روز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت درباره احمدرضا جلالی گفت که او «به اعدام محکوم شده و حکم قطعی است و نسبت به اجرای حکم اقدام خواهد شد».

جلالی پزشک و پژوهشگر ایرانی-سوئدی است که اردیبهشت سال ۱۳۹۵به دعوت دانشگاه‌های تهران و شیراز به ایران سفر کرد، اما پس از شرکت در همایش‌های علمی بازداشت و به «جاسوسی» متهم شد.

پس از برگزاری آخرین جلسه دادگاه حمید نوری در سوئد، خبرگزاری ایسنا به نقل از «منابع آگاه» نوشت حکم اعدام جلالی «حداکثر تا آخر اردیبهشت اجرا می‌شود» و جمهوری اسلامی با اجرای این حکم «امکان اقدامی دیگر مشابه بازداشت حمید نوری را از دولت سوئد سلب خواهد کرد».

سخنگوی قوه قضاییه در سخنان روز سه‌شنبه‌اش حمید نوری را «بی‌گناه» و احمدرضا جلالی را «محکوم به حکم قطعی» خواند و گفت: «بحثی مبنی بر تبادل این دو نفر مطرح نیست.»

در همین حال کاظم غریب‌آبادی، معاون قوه قوه قضاییه، نیز گفت جمهوری اسلامی «نقض حقوق بشر حمید نوری در سوئد» را تحمل نمی‌کند.

غریب‌آبادی در برنامه‌ای تلویزیونی گفت «ده‌ها مورد نقض حقوق بشر» علیه نوری در سوئد رخ داده از جمله اینکه «جلوی پلیس‌های زن، ایشان را کاملا برهنه می‌کردند» و «مرتبا به پزشک نیاز داشت که در اختیار او قرار ندادند».

معاون قوه قضاییه و دبیر «ستاد حقوق بشر» این قوه همچنین گفت: «مگر یک کارمند سازمان زندان‌های ایران چقدر ظرفیت قضایی دارد که صد جلسه دادگاه برای محاکمه او تشکیل دادند؟»

او همچنین از اینکه «۲۱ ماه طول کشید تا تحقیقات دادستان سوئد تمام شود» به شدت انتقاد کرد و بازداشت حمید نوری را «بازداشت خودسرانه» خواند.

غریب‌آبادی نیز اتهام «جاسوسی» درباره احمدرضا جلالی را تکرار کرد و درباره حمید نوری نیز گفت: «علاوه بر قوه قضاییه، وزارت امور خارجه هم از طریق سفارتخانه‌ها و هم از طریق مقامات مختلف» پیگیری‌های مختلف انجام می‌دهند و «تیم حقوقی خوبی در اختیار خانواده حمید نوری قرار گرفته است».

حمید نوری، دادیار زندان گوهردشت در دهه ۶۰  است.

 پنجمین و آخرین جلسه محاکمه او ۱۲ اردیبهشت برگزار شد و قاضی دادگاه اعلام کرد که حکم پرونده در ۲۳ تیر اعلام خواهد شد. دادستان دادگاه و وکلای شاکیان خواستار اشد مجازات، یعنی حبس ابد، برای او شده‌اند./

https://www.asianews.ir/u/6jo
اخبار مرتبط
همچنانکه گمانه‌زنی‌هایی درباره تلاش ها برای مبادله حمید نوری با احمدرضا جلالی، پژوهشگر دوتابعیتیِ زندانی ایرانی-سوئدی مطرح است، شماری از خانواده‌های زندانیان دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی با حضور در مقابل کاخ سفید خواستار تلاش برای آزادی این زندانیان شدند.
حمیدی نوری(با نام مستعار عباسی) در بخش هایی از اظهاراتش و در پایان آخرین جلسه دادرسی دادگاه سوئد گفت: می خواهم امروز با انرژی مثبت حرف بزنم و حرف خوب من این است: آشتی آشتی آشتی، همگی بریم تو کشتی!
خبرگزاری ایسنا نوشت احمدرضا جلالی، دوتابعیتیِ زندانی، تا آخر اردیبهشت‌ماه اعدام می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید