صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۰
کد خبر: 9695
گزارشگر: 360
۸۶۰
۰
۰
۱
تحلیل بیتکوین بر اساس داده های درون زنجیره ای و تحلیل تکنیکال

بیت‌کوین بر لبه تیغ

بیت‌کوین بر لبه تیغ
سرویس رمزارز آسیا نیوز:بر اساس آخرین گزارش گلس‌نود پلتفرم معتبر تحلیل داده های درون شبکه‌، سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در حال انتقال دارایی‌های خود به صرافی‌ها هستند تا پرتفوی خود را کاهش دهند.
تعداد تراکنش‌ها در شبکه بیت‌کوین (BTC) در هفته گذشته افزایش یافته است و شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Glassnode معتقد است میزان بالای کارمزد تراکنش‎ها حاکی از این است که سرمایه‌گذاران به دلیل کاهش ریسک از تراکنش‌های فوری استفاده می‌کنند. 
هفته گذشته طی یک هجوم ناگهانی تعداد تراکنش‌های بیت ‌کوین به 42800 تراکنش رسید. تحلیلگر ارشد گلسنود می‌گوید که این تراکنش‌ها به دلیل میزان بالای کارمزد پرداخت شده به ازای هر تراکنش احتمالاً  تراکنش‌های «فوری» هستند. طبق داده های( BitInfoCharts یک ردیاب داده‌های درون  زنجیره) میانگین کارمزد هفته گذشته به 2.72 دلار افزایش یافت که حدود 15 درصد بیشتر از میانگین معمولی است. این یافته‌ها در گزارش دوشنبه هفته‌ای گلس‌نود گزارش شد.

 

 

بیشتر بخوانید

تحلیل بیت‌کوین بر اساس داده‌های ترکیبی

------------------------------------------

 گلسنود اضافه کرد ما واکنش بازار را در سراسر ممپول، صرافی‎ها، مشتقات و انقباضات عرضه استیبل کوین تجزیه و تحلیل می‌کنیم. 
ممپول در شبکه بلاک چین جایی است که تراکنش‌ها قبل از تایید در یک بلوک ارسال می شوند. هر چه کارمزد پرداختی برای یک تراکنش بیشتر باشد، احتمال انتخاب آن از دیگران بیشتر است.
گلسنود نوشت که سرمایه‌گذاران احتمالاً برای اولویت‌دادن به پیشنهادات خود برای کاهش ریسک پرتفوی خود، کارمزدهای بالاتر از حد متوسط را پرداخت می‌کنند، زیرا قیمت BTC در هفت روز گذشته ۱۹ درصد کاهش یافته است. فقط بیش از 15 درصد از کارمزدهای پرداخت شده برای تراکنش‌های زنجیره‌ای با نرخ‌های سپرده ارزی مرتبط است .
جریان خروجی بیت‌کوین از صرافی‌ها در بیشتر سال 2022 از جریان‌های ورودی پیشی گرفت. با این حال، این وضعیت هفته گذشته تغییر کرد، زیرا وردی بیتکوین به صرافی‌ها بیش از 50 میلیون دلار بیشتر از جریان‌های خروجی بود. گلس‌نود اعلام کرده است که کل حجم مربوط به مبادلات در هفته گذشته از حجم معاملات در ماه‌های اکتبر و نوامبر گذشته پیشی گرفت و این امر با اوج بازار صعودی 2017 در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه 2018 مطابقت داشت در آن زمان بعد از یک روند صعودی بلند مدت بازار بیت‌کوین شروع به ریزش کرد .
گلسنود 1
نمودار تسلط کارمزد شبکه بیتکوین، منبع: گلسنود
 
گلسنود همچنین خاطرنشان کرد که انباشت بیت‌کوین از اواسط آوریل روند کاهشی داشته است. «میگوها» یا همان خریداران خرد که سهم کمتری  از بازا کل بیت‌کوین را در اختیار دارند، در طول هفته گذشته نسبت به نهنگ‌ها یا همان خریداران عمده حجم انباشت بیشتری داشته‌اند و این نشان از این دارد که در مقطعی که اشاره شد نهنگ‌ها علاقه بسیار کمی به خرید بیت‌کوین داشته‌اند، اما حتی قدرت انباشتگی میگوها(خریداران خرد) نیز در مقایسه با ماه‌های گذشته امسال ضعیف بود.

 نکته دیگر اینکه بزرگترین توزیع‌کنندگان، یا فروشندگان، کسانی بودند که در بالاترین گروه دارای حداقل 10000 بیت‌کوین بوده‌اند. طبق گفته گلسنود، توزیع(عرضه) در بیشتر سال 2022 بالاتر از انباشت(تقاضا) بوده است. همچنین بزرگ‌ترین انباشته‌کنندگان آن‌هایی بوده‌اند که کمتر از یک بیت‌کوین دارند تا آن‌هایی که 10 بیت‌کوین دارند.

گلسنود2

نمودار روند انباشت بیتکوین، منبع: گلسنود

 

تحلیل بیتکوین بر اساس پارامترهای تکنیکال

 

 بیت‌کوین طی چند روز کذشته با باقی ماندن در یک روند نزولی عمده، به زیر سطح 35000 دلار رسید، سطوح حمایتی مهم 33500 و 32000 دلار را از دست داد و همچنان به سمت یک منطقه نزولی حرکت کرد.
در ادامه، قیمت به زیر 32000 دلار و میانگین متحرک ساده 100 (یک ساعته) رسید و حتی با عبور از این سطح، پایین ترین سطح چند هفته اخیر خود را در نزدیکی تراز 29755 دلار ثبت کرد. در حال حاضر، این ارز در حدود تراز 31170 دلار در حال تثبیت است.
 بیت‌کوین برای شروع یک موج صعودی مناسب نیاز دارد بالاتر از سطح 33000 دلار خود را تثبیت کند. در این شرایط، قیمت ممکن است بار دیگر تا سطح 35000 دلار افزایش یابد.
ولی اگر بیت‌کوین نتواند منطقه مقاومت 32000 دلاری را پشت سربگذارد، ممکن است به حرکت خود ادامه دهد. اولین حمایت در این روند نزولی نزدیک به سطح 30200 دلار قراردارد.
حمایت مهم بعدی نیز نزدیک به سطح 30000 دلار دیده می شود. شکست نزولی و بسته شدن قیمت زیر حمایت 30000 دلاری می تواند جرقه آغاز یک حرکت نزولی تازه باشد. این روند جدید می تواند قیمت را به سمت حمایت 29500 دلاری هدایت کند. هرگونه کاهش بیشتر ممکن است قیمت را به سمت منطقه حمایتی 28800 دلاری سوق دهد.و در نهایت به عقیده بسیاری از تحلیلگران منطقه حمایتی 28 تا 29 هزار دلار منطقه بسیار مهمی برای آینده نمودار بیتکوین در سال 2022 است چنانچه این منطقه حمایتی از دست رود می توان گفت بیت‌کوین وارد یک دوره نزولی نسبتا بلندمدت خواهد شد.

 تکنیکال

نمودار قیمت بیت‌کوین
 همه این موارد همزمان با اتخاذ سیاست های انقباضی بانک های مرکزی کشورها به ویژه بانک مرکزی آمریکا نشان از این می دهد که گویا بیت‌کوین و رمزارزها به روزهای سخت خود نزدیک می‌شوند.
این متن صرفا یک تحلیل براساس مولفه های مهم بازار است و به هیچ وجه پیشنهاد خرید یا فروش نیست.
 
https://www.asianews.ir/u/6jp
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید