صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۷:۰۵
کد خبر: 9722
گزارشگر: 213
۶۶۱
۰
۰
۰
آژانس اطلاعات نظامی آمریکا اعلام کرد

جنگ روسیه و اوکراین دچار «وضعیت پات» شد/استعفای غیرعادی فرمانداران و نظامیان روس

جنگ روسیه و اوکراین دچار «وضعیت پات» شد/استعفای غیرعادی فرمانداران و نظامیان روس
اسکات بریر، رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا (DIA) می‌گوید، در جنگ اوکراین "وضعیت پات" حاکم شده است.

به گزارش آسیانیوز، آژانس اطلاعات نظامی آمریکا می‌گوید در جنگ اوکراین "وضعیت پات" حاکم است و پیشروی‌های روسیه در دونباس پایان جنگ نیست. چند فرماندار مناطق مختلف روسیه استعفا دادند. اوکراین انتقال گاز به لوهانسک را قطع کرد.

اسکات بریر، رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا (DIA) می‌گوید، در جنگ اوکراین "وضعیت پات" حاکم شده است، به این معنی که روس‌ها برنده نشده‌اند و اوکراینی‌ها هم نباخته‌اند.

بریر تاکید کرد که تاکنون هشت تا ده ژنرال روسی کشته شده‌اند.

به گفته آوریل هاینس، هماهنگ‌کننده نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده، ارزیابی نهادهای اطلاعاتی این است که موفقیت‌های روس‌ها در دونباس را نباید به معنای پایان جنگ روسیه علیه اوکراین تلقی کرد.

هاینس در یک جلسه پرسش و پاسخ در سنای آمریکا گفته است، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه خود را برای یک جنگ طولانی‌تر در اوکراین آماده کرده است که در روند آن همچنان تلاش خواهد کرد به اهداف بیشتری فراتر از شرق اوکراین دست یابد.

هاینس تاکید کرده است که اهداف استراتژیک پوتین احتمالا تغییر نکرده‌اند و جابه‌جایی واحدهای نظامی روسیه به دونباس امری موقت است.

 آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه ۱۰ مه (۲۰ اردیبهشت) در کنفرانس خبری در کی‌یف گفت، آلمان قصد دارد در آینده به طور کامل از وابستگی انرژی به روسیه "تجاوزگر" خارج شود: «به همین دلیل با پیگیری تمام وابستگی خود به انرژی روسیه را به صفر خواهیم رساند، آن هم برای همیشه.»پ

 بربوک در کنفرانس مشترک خبری با همتای اوکراینی خود دمیترو کولبا اظهار داشت که آلمان تاکنون بیش از هر چیز به واردات گاز از روسیه وابسته بوده است، اما روسیه "تجاوزگری" است که به هیچ قاعده‌ای پایبند نیست و دست به جنایات جنگی زده است. او تأکید کرد که بدون هماهنگی با اوکراین هیچ توافقی با روسیه صورت نخواهد گرفت.

وزیر خارجه آلمان در کی‌یف با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین ملاقات و گفت‌وگو کرد. در این ملاقات ووپکه هوکسترا، وزیر خارجه هلند نیز حضور داشت.

 

 استعفای غیرعادی و هم‌زمان چندین فرماندار مناطق روسیه

استعفای غیرعادی شماری از فرمانداران مناطق مختلف روسیه توجه افکار عمومی را به خود جلب کرده است. در عرض چند ساعت پنج رئیس مناطق مختلف یا استعفا و یا از نامزدی در انتخابات انصراف دادند.

ابتدا سرگئی ژواچکین از تومسک در سیبری و همکار او ایگور واسیلیف از کیروف، واقع در هزار کیلومتری شمال شرقی مسکو استعفای خود را اعلام کردند. در پی آن رئیس منطقه ساراتوف و جمهوری خودمختار ماری ال استعفا دادند. فرماندار منطقه ریاسان اعلام کرد خود را برای دور دوم انتخابات نامزد نخواهد کرد.

استعفادهندگان گفته‌اند که به دلیل کهولت سن و یا طولانی شدن مدت ریاستشان کناره‌گیری می‌کنند. روسیه از بیش از ۸۰ "واحد فدرال" تشکیل شده است که بخشی از آنها جمهوری‌های خودمختار هستند.

قطع انتقال گاز به لوهانسک توسط اوکراین

اداره شبکه گاز اوکراین اعلام کرد، به دلایل جنگی از روز چهارشنبه ۱۱ مه انتقال گاز به منطقه لوهانسک در شرق کشور قطع می‌شود. حجم انتقال گاز به لوهانسک بالغ بر ۳۲،۶ میلیون مترمکعب در روز است و این برابر با یک‌سوم گازی است که اوکراین روزانه به اروپا انتقال می‌دهد. این نهاد اوکراینی می‌افزاید که به دلیل اشغال منطقه توسط روسیه امکان انتقال گاز از سوخرانیوکا به دیگر ایستگاه‌های تقسیم وجود ندارد.

شرکت عظیم روسی گازپروم که آخرین بار ۱۰۰ میلیون مترمکعب در روز از طریق اوکراین به اروپا صادر می‌کرد، این ادعا را رد می‌کند.

 حداکثر ظرفیت اوکراین برای انتقال گاز به اروپا ۱۰۹ میلیون مترمکعب در روز بوده است. مسیر اصلی انتقال گاز روسیه به اروپا خط لوله دریای بالتیک موسوم به نورداستریم۱ است.

روسیه دو هفته از برنامه زمانی پیشروی خود در شرق اوکراین عقب است

بر اساس یک منبع مطلع آمریکایی، روسیه دست‌کم دو هفته از برنامه زمانی خود برای پیشروی نظامی در منطقه دونباس عقب است. این مقام عالی‌رتبه ارتش آمریکا که نخواسته نامش فاش شود گفته است، این امر در مورد مناطق جنوبی اوکراین نیز صدق می‌کند./

https://www.asianews.ir/u/6ke
اخبار مرتبط
یک نشریه روسی نوشت: روسیه در حال خروج نیروهای خود از سوریه است و پایگاه‌های نظامی را به سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان تحویل داده است؛ این در حالی است بشار اسد روز گذشته سفری غیر منتظره به تهران داشت.
همسر جو بایدن با ظروف بزرگ سس به اوکراین سفر کرد.
امروز جزیره مار بمباران شد.
در حالی که سفیر روسیه در تهران حجاب و ممنوعیت مشروبات الکلی را مانع سفر شهروندان روس به ایران بیان کرد، دستیار وزارت امور خارجه ایران واکنش نشان داد و گفت جاذبه‌های ما زیارتی است.
اتحادیه اروپا درباره شدیدترین بسته جدید تحریم‌‌ها علیه روسیه تصمیم‌گیری کرده است.
«تونی‌ بلر»، نخست وزیر اسبق انگلیس گفت‌: ولادیمیر پوتین گسترش ناتو در اروپا را اشتباه درک کرده است.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، به غرب هشدار وقوع جنگ هسته ای را داد و گفت: ناتو با مسلح کردن اوکراین وارد یک جنگ نیابتی با روسیه شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید