صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۶
کد خبر: 9723
گزارشگر: 2
۱۳۶۵
۰
۰
۴
مواد اعتیاد آور

معرفی سه نوع ماده مخدر با اعتیاد خاموش

معرفی سه نوع ماده مخدر با اعتیاد خاموش
ویژگی مشترکی که تمامی مواد اعتیاد آور دارند آن است که باعث ایجاد سرخوشی و خوشحالی می شوند اما این حالت فقط برای مدت کوتاهی برقرار است. در این مقاله سه ماده‌ی مخدر که شاید به این عنوان شناخته نشوند ولی متاسفانه در دسترس عموم افراد برای استفاده قرار دارند را بررسی کرده ایم.

ماده مخدر اول: آلپرازولام

 

آلپرازولام یک ماده ی دارویی است که برای درمان اختلالات اضطراب استفاده می شود این دارو باید حتما توسط تجویز پزشک مصرف شود زیرا در غیر اینصورت و سوء مصرف آن باعث بروز وابستگی در فرد می شود و به همین ترتیب اعتیاد اتفاق می افتد. اعتیاد به آلپرازولام حتی در افرادی که با نسخه پزشک شروع کرده اند نیز ممکن است رخ دهد.
موارد زيادی مراجعه کننده به کمپ های ترک اعتیاد وجود دارد که مبتلا به اعتیاد به آلپرازولام شده‌اند بدون آنکه بدانند قرص آلپرازولام چیست و چه عوارضی دارد.

 

عوارض مصرف قرص آلپرازولام

 

خستگی زیاد
غش کردن
تحریک پذیری
اختلال در هماهنگی
مشکلات حافظه
بی خوابی
اختلال در ایجاد هماهنگی بین اعضای بدن
خواب آلودگی
افسردگی
افزایش یا کاهش اشتها
کند شدن تنفس

 

ماده مخدر دوم: ویپ یا سیگار الکترونیکی

ویپ چیست

در واقع این دستگاه با هدف تداعی کردن کشیدن سیگار به وجود آمده تا بتواند به این طریق کمکی در ترک اعتیاد به سیگار کند اما متاسفانه عملکرد آن در این مورد به هیچ وجه قابل قبول نبوده بلکه خود نیز در افرادی که نمی دانند ویپ چیست باعث به وجود آوردن نوعی جدید از وابستگی و اعتیاد می شود.
این دستگاه از یک پوکه درست شده است که در آن حسگری تعبیه شده با ایجاد جریان هوا و گرم شدن این حسگر مایع درون پوکه بخار می شود و با بازدم فرد این بخار از دهان فرد خارج شده و احساسی مانند کشیدن سیگار را در فرد زنده می کند. درون پوکه نیز مقداری نیکوتین وجود دارد و با کشیدن وارد بدن مصرف کننده می شود. مزیت آن این است که خاکستری وارد ریه های فرد مصرف کننده نمی شود. اما مایع نیکوتینی که در آن ریخته می شود به شدت سمی می باشد و خطرات زیادی را به همراه دارد.
از مضرات دستگاه ویپ می توان به این مورد اشاره کرد که نیکوتین موجود در ویپ معادل مصرف 20 سیگار می‌باشد. باتری که حسگر ویپ را گرم می کند در صورت مصرف زیاد امکان انفجار و ایجاد خطر برای فرد مصرف کننده را دارد. مصرف ویپ نیز درست مانند سیگار به اطرافیان فرد مصرف کننده آسیب می زند.

 

عوارض استفاده از ویپ

 

بالارفتن فشارخون
تشنج
صرع
افزایش خطر حمله های قلبی
سرطان

 

ماده مخدر سوم: کتامین

کتامین چیست

کتامین برای بی هوشی و تسکین دردها در علم پزشکی استفاده می شود اما مصرف بیش از اندازه ی آن باعث ایجاد وابستگی و اعتیاد می شود.
افراد به خصوص جوانان بدون آنکه بدانند عوارض مصرف کتامین چیست روی به سوء مصرف آن می‌آورند. سوء مصرف این ماده باعث ایجاد حس سرخوشی و توهم زایی در فرد مصرف کننده می شود. کتامین در ترکیب با سایر مواد مخدر مصرف می شود که این موضوع نیز بر میزان خطر آفرین بودن آن می افزاید. این ماده به طرز خطرناکی تنفس فرد مصرف کننده را کند کرده و احتمال مرگ را افزایش می دهد.
این ماده ی مخدر در عرض ۵ تا ۱۵ دقیقه تاثیر خود را بر روی بدن فرد مصرف کننده می گذارد و آثار سوء مصرف آن ۱ تا ۲ ساعت طول می کشد تا از بین رود.
عدم کنترل رفتار، هذیان گویی و عرق کردن به مقدار زیاد از علائم افراد مصرف کننده کتامین می باشد.

 

عوارض کتامین

 

ضعف عضلانی
سرگیجه
مشکل در تعادل
اختلال در بینایی
تهوع
استفراغ
گیجی شدید
توهمات بصری
لکنت زبان

 

در آخر

 

تفاوتی نمی کند ماده ی مخدر مصرفی سنتی باشد یا صنعتی، گران باشد یا ارزان در هر دو صورت هر ماده ای باعث ایجاد اعتیاد و اختلال در زندگی روزمره فرد مصرف کننده شود جزو مواد مخدر است و باید برای ترک آن از روش مناسبی استفاده کرد.
روش های ترک سنتی سالهاست از نظر علمی اعتبار خود را ازدست داده اند و لازم است برای ترک هر ماده ی مخدری از روش های مناسب ترک آن استفاده کرد. نوروکمپ یکی از مراکز ترک اعتیاد است که با استفاده از روان درمانی سعی در درمان اعتیاد به هر نوع ماده ی مخدری را دارد.


https://www.asianews.ir/u/6kg
اخبار مرتبط
درباره تاثیرات فیلم‌های پورنوگرافی یا هرزه‌نگاری که به آن‌ فیلم بالای 18سال نیز می‌‌گویند، باورهای مختلف زیادی وجود دارد. با افزایش اطلاعات علمی و آموزش‌های روانشناسان، بیشتر مردم از اثرات این فیلم‌ها آگاه هستند، اما همچنان باورهای غلطی نیز وجود دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید