صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۲:۰۵
کد خبر: 9742
گزارشگر: 213
۴۷۷
۰
۰
۱
با تاکید بر حق حاکمیت ملی

دولت عراق حمله سپاه به اربیل را محکوم کرد

دولت عراق حمله سپاه به اربیل را محکوم کرد
وزارت خارجه عراق حمله توپخانه‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منطقه اربیل در اقلیم کردستان را محکوم کرد.

به گزارش آسیانیوز، وزارت خارجه عراق روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت حمله توپخانه‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منطقه اربیل در اقلیم کردستان را محکوم کرد.

این وزارتخانه با تاکید بر قانون اساسی کشور گفته است هیچ کسی حق استفاده از خاک این کشور به‌عنوان گذرگاه یا مرکزی برای تهدید همسایگان ندارد.این در حالی است که

خبرگزاری‌ها روز چهارشنبه از حمله توپخانه‌ای نیروی زمینی سپاه به شهر اربیل در عراق خبر دادند. به گفته این خبرگزاری‌ها، «مقر گروهک‌های تروریستی» هدف این حمله بوده است.

وزارت خارجه عراق با تاکید بر لزوم گفت‌وگوها در زمینه‌های امنیتی برای مقابله با چالش‌ها، بر حق حاکمیت ملی این کشور و تقویت امنیت منطقه‌‌ای تاکید کرده است.

سپاه پاسداران ۲۱ اسفند پارسال نیز به خاک کردستان عراق حمله کرد و خود مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

سپاه پاسداران همان زمان اعلام کرد که هدف این حملات «مرکز راهبردی موساد» در شهر اربیل بوده است و به تلافی حملات اسرائیل به سوریه انجام شده است که در آن دو افسر سپاه کشته شدند.

حمله روز چهارشنبه نیز تنها ساعاتی پس از آن رخ داد که رسانه‌های دولتی سوریه بار دیگر از حمله هوایی اسرائیل به این کشور خبر دادند.

این در حالی است که ساعاتی بعد روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه پس از حمله امروز به اربیل، در بیانیه‌ای از دستگیری «اعضای یک تیم تروریستی در شمال غرب کشور» خبر داد.

بر اساس این بیانیه، در پی دستگیری این «تیم» که هیچ توضیحی درباره اعضای آن داده نشده «پایگاه‌ها و مقرهای تروریست‌های مستقر در اقلیم شمال عراق» هدف حمله قرار گرفته است.

آن طور که در این بیانیه آمده است، اعضای این «تیم» پنج نفر بودند و همگی «در شهرستان بانه دستگیر شدند». سپاه پاسداران روز ۲۱ اسفند سال گذشته نیز به خاک کردستان عراق حمله کرد و خود مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

سپاه پاسداران در همان زمان اعلام کرد که هدف این حملات «مرکز راهبردی موساد» در شهر اربیل بوده است و به تلافی حملات اسرائیل به سوریه انجام شده است که در آن دو افسر سپاه کشته شدند../

https://www.asianews.ir/u/6kz
اخبار مرتبط
«مقر گروهک‌های تروریستی» در کردستان عراق مورد حمله زمینی سپاه پاسداران قرار گرفت.
برخورد شش موشک به یک پالایشگاه در شهر اربیل در جنوب عراق به آتش گرفتن یکی از مخازن اصلی این پالایشگاه منجر شد؛ این در حالی است که مصطفی الکاظمی این حمله را محکوم کرد.
در پی توییت یکی از افراد همسو با حزب دموکرات کردستان معترضان در بغداد دفتر این حزب در بغداد را به آتش کشیدند.
مقامات عالی دولت عراق و مقتدی صدر از حمله به اربیل عراق شدیدا انتقاد کردند.
در حالی که پنتاگون در حال بررسی حمله گزارش شده در نزدیکی اربیل است، سپاه پاسداران اعلام کرد که دلیل حمله به اربیل عراق کشته شدن دو سپاهی در سوریه بوده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید