صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۷
کد خبر: 9745
گزارشگر: 213
۴۸۸
۰
۰
۱
رئیس صنایع غذایی گلها در همایش زنان کارآفرین صننعت غذا و گردشگری

چرا زنان نمی‌خواهند دیده شوند؟

چرا زنان نمی‌خواهند دیده شوند؟
مهدی کریمی تفرشی، رئیس مجتمع صنایع غذایی گلها در دومین همایش بانوان کارآفرین صنعت غذا و گردشگری گفت: سؤالی که همواره ذهن مرا به خود مشغول داشته این‌ است که چرا بانوان نمی‌خواهند در عرصه های مهم اجتماعی دیده شوند.

به گزارش آسیانیوز، مهدی کریمی تفرشی، رئیس مجتمع صنایع غذایی گلها در دومین «همایش بانوان کارآفرین صنعت غذا و گردشگری» گفت: سؤالی که همواره ذهن مرا به خود مشغول داشته است این‌که چرا معمولاً بانوان نمی‌خواهند دیده شوند و این ذهنیت همواره برایم وجود داشته که اگر زنان سرزمین من یک روز با هم همبستگی ایجاد کرده و تعامل داشته باشند، دیگر جایی برای کارکردن هیچ مردی باقی نخواهد ماند.

-----------

بخوانید

زیرساخت ضعیف حمل و نقل؛ عامل گرسنگی است
----------------------------------

وی افزود: امروز افتخار این را دارم که در مجتمع غذایی گلها از وجود زنانی بهره می‌برم که تعدادشان بیشتر از مردان است؛ چه زنانی در امر تولید و چه آنان که از مدیران مجموعه محسوب می‌شوند.

تفرشی سپس اظهار داشت: با آن‌که که بارها با اشاره به این مهم، مردان زیادی از اطرافیان و دوستانم اعتراض کرده‌اند اما همواره اعتقاد دارم که بانوان کشور ما مدیران دقیق‌تر، حساس و منصف‌تری هستند.

وی سپس عنوان کرد: در این همایش که مختص بانوان است، یک انرژی و هم‌افزایی بالا و قوی وجود دارد؛ زیرا در جمع ما بانوانی هستند که به خودباوری رسیده و هریک از آنان از عهده مسئولیت‌های بزرگی برآمده‌اند.

او گفت: کارآفرینی حتماً نباید در سطح وسیع و الگوی بزرگ اتفاق افتد و می‌تواند شامل اشتغال‌زایی برای تعداد افراد کمتری نیز باشد.

تفرشی ادامه داد: امیدوار است در جامعه ما، تعداد بانوانی از جنس بانوان کارآفرین بیشتر شده و در آینده در همایش بانوان کارآفرین، تنها زنان، برنامه‌ها را در زمینه‌های مختلف همچون اجرا، موسیقی و… در دست گرفته و هدایت و رهبری کنند.

وی اضافه کرد: با خودباوری و اعتماد زنان، آنان می‌توانند به تمامی خواسته‌ها و اهداف خود دست یابند؛ چنان‌که جایی برای هیچ‌کس باقی نخواهد ماند.

------------

بیشتر بخوانید

تخفیف در فروشگاه های زنجیره‌ای

----------------------------------

مدیرعامل مجتمع صنایع غذایی «گلها» سپس خاطرنشان ساخت: همانگونه که خانم دنیا اخگری، دبیر همایش در سخنان خود به زنان توانمندی همچون میرزاخانی، قدس، پروین اعتصامی‌ و دیگر زنان تأثیرگذار در کشور اشاره کردند، باید بدانیم که ما در طول تاریخ شاهد اثرگذاری زنان بی‌شماری در تاریخ، فرهنگ و مسائل اجتماعی بوده‌ایم و هم‌اکنون می‌بینیم که در برخی مسندهای قدرت به‌ویژه در بخش خصوصی در صنعتی که ما در آن فعالیت داریم، بانوانی وجود دارند که در سخت‌ترین شرایط هیچ‌گاه شکایتی از نبود مواد اولیه و سختی کار نداشته‌اند که یک تفکر پشت این امر وجود دارد که اینان از تمامی مردان مدعی که ادعای انجام کارهای بزرگ و مهم را دارند، قوی‌تر هستند و باید به خاطر داشت که بانوان کشور ما کارهای بزرگی را در بسیاری از عرصه‌ها انجام داده‌ و خود را ثابت کرده‌اند.

او سپس در همین رابطه افزود: در زمان جنگ هشت ساله ایران و عراق، تمامی رسانه‌ها، فقط جبهه‌ها و رزمندگان را به تصویر می‌کشیدند، اما هرگز پشت جبهه‌ و زنان پاکدامنی که مولد این رزمندگان بوده و یا موادغذایی و کلیه امور مورد نیاز را تدارک می‌دیده‌اند، نشان داده نمی‌شد.

تفرشی گفت: امروز وقتی می‌بینم زنان کشور عزیزمان ایران – که با افتخار نام آن را می‌برم – در رشته‌های ورزشی گوناگون پرچم  ایران را به اهتراز در می‌آورند و با تمام محدودیت‌ها و فشارها و ضد تبلیغات موجود در کشور برای یک بانو همچنان می‌درخشند، افتخار می‌کنیم.

او در انتها افزود: دعا می‌کنم که یکسری از تفکرات نسبت به زنان کشورمان مثبت‌تر شده و بتوانیم بپذیریم که بدون آنان راه به‌جایی نخواهیم برد./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/6l2
اخبار مرتبط
درست است که ارز ترجیحی نمی‌تواند همیشگی باشد ولی در شرایط سخت این سال‌ها حذف آن مساوی است با تشدید گرانی و ایجاد انفجار در اقشار ضعیف جامعه.
بنگاه های کوچک و زودبازده از بخش های بسیار مهمی است که فعال سازی و حمایت از آنها باید در دستور کار دولت و مسئولین قرار گیرد؛ چرا که نگاه ویژه به این بخش می تواند اتفاق بزرگی را در عرصه رشد تولید رقم زند.
تجارت عادلانه یا Fair trade هر روز بیشتر و بیشتر در جهان مورد توجه قرار می‌گیرد؛ در واقع جنبشی اجتماعی در سراسر دنیا شکل گرفته است که از مردم می‌خواهد تنها از کسانی خرید کنند که اصول تجارت عادلانه را رعایت می‌کنند.
حمل و نقل ضعیف عامل عمده گرسنگی در جهان است و هزینه بالای حمل تولیدات کشاورزی، تاخیر‌های طولانی و زیان‌ها و صدمات وارده به محصولات فسادپذیر، موانع قوی در مسیر امنیت غذایی در جهان هستند.
کشاورز زحمت کش که بار اصلی تولید را بر دوش دارد با هزار مکافات و حداقل سود محصول را تولید می کند و زمانی که به دست مصرف کننده می رسد قیمت سر به فلک می کشد؛ کامیون داران اعتصاب می کنند و هزینه حمل و نقل گران می شود؛ واضحا یک جای کار می لنگد!
بر اساس قانون، حداکثر حاشیه سود بین قیمت تمام‌شده و نرخ درج‌شده بر روی محصول باید ۱۸ درصد باشد، درصورتی‌که گاهی این فاصله بسیار بیشتر است؛ چون در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تمایل بیشتری برای خرید تولیدات کارخانه‌هایی وجود دارد که دارای حاشیه سود بیشتری هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید