صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۷
کد خبر: 9746
گزارشگر: 360
۸۵۵
۰
۰
۱
مدیر ارشد فناوری تتر: تتر در حال تثبیت است

نگرانی‌ها درباره تتر

نگرانی‌ها درباره تتر
سرویس رمزارز آسیانیوز: همزمان با روند نزولی بازار رمزارزها در این روزها سقوط ارزش استیبیل‌کوین پلت‌فرم لونا LUNA/UST منجر به ایجاد نگرانی زیاد درباره سایر استیبیل‌کوین‌ها شده است، و بسیاری از استیبیل‌کوین‌های دیگر در حفظ ثبات ارزش خود در نسبت به دلار با چالش روبرو هستند،
بازارهای ارزهای دیجیتال به دنبال از سقوط استیبل کوین UST اکوسیستم Terra (LUNA) همچنان متحمل ضررهای عمده می‌شوند و این امر همچنین باعث اختلاف بین نرخ نوسان استیبل‌کوین‌ها و ارزش بیت کوین (BTC) می شود.
استیبل کوین نوعی رمزارز است که برای کاهش نوسانات قیمت طراحی ‌شده است. همچنین به‌عنوان ذخیره‌کننده ارزش و وسیله‌ای برای مبادله کاربرد دارد. استیبل کوین به یک «دارایی ثابت» وابسته است که این دارایی می‌تواند هر چیزی باشد؛ از طلا گرفته تا ارز فیزیکی یا نوعی دارایی که بتوان قیمت آن را مشخص کرد و درباره آن به توافق کلی رسید.
در این میان همه نگاه ها به محبوبترین و پرتقاضاترین استیبل‌کوین یعنی تتر(USDT)  دوخته شده است، چرا که تتر نیز در روزهای اخیر نشانه هایی از استرس را نشان داد زیرا USDT/USD زیر 0.99 دلار در صرافی های اصلی معامله شد. پائولو اوردوینو، مدیر ارشد فناوری تتر و بیتفینکس، در توییتر به دارندگان USDT اطمینان داد که بیش از 300 میلیون توکن UDST در 24 ساعت گذشته با قیمت 1 دلار آنها بازخرید شده است.

 

 

بیشتر بخوانید 

بیت‌کوین بر لبه تیغ

--------------------

توئیت پائولو آردوینو (@paoloardoino) 12 مه 2022:
«اعلام می‌کنم که تتر از طریق https://t.co/fB12xESSvB به بازخرید USDt با قیمت 1 دلار احترام می گذارد و بیش از 300 میلیون در 24 ساعت گذشته بدون کاهش نرخ  بازخرید شده است.»
کوین تلگراف اعلام کرده است که با پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری تتر تماس گرفته است تا مطمئن شود که آیا دلیلی برای نگرانی در توانایی USDT برای حفظ قیمت 1 دلاری خود با توجه به رویدادهای اخیر وجود دارد یا خیر. در پاسخ آردوینو تاکید کرد که USDT ثبات خود را شرایط بسیار پرنوسان بازار حفظ کرده است و هرگز از بازخریدها خودداری نکرده است.
وی اضافه کرد تتر به طور معمول به پردازش بازخریدها در بحبوحه ترس مورد انتظار حاکم بر  بازار پس از ریزش قیمت‌ها ادامه می‌دهد. با وجود این، تتر همچون رویه همیشگی خود از بازخرید تترهای هیچ یک از مشتریان خود امتناع نکرده و نخواهد کرد.
در شرایطی که  ترس، عدم قطعیت و شک حاکم بر بازار کنونی  در سطوحی یادآور سقوط بازار بیت کوین در سال 2018 است، آردوینو به تفاوت های فنی بین تتر و استیبل کوین های الگوریتمی دریگر اشاره کرد:
«برخلاف استیبل‌کوین‌های الگوریتمی، تتر دارای یک سبد قوی، محافظه‌کارانه و نقدی است که شامل وجه نقد و معادل‌های نقدی، مانند اسناد خزانه کوتاه‌مدت، وجوه بازار پول، و دارایی اوراق تجاری از ناشران دارای رتبه A-2 و بالاتر است».
 
با اینحال وضعیت جاری استیبل کوین لونا LUNA/UST ممکن است اعتماد به استیبل کوین‌ها و توانایی پلتفرم‌های مربوطه را برای بازخرید سوآپ توکن‌ها برای 1 دلار کاهش دهد. با وجود این واقعیت، آردوینو معتقد است که استیبل‌کوین‌ها همچنان یک چرخ دنده حیاتی در فضای ارزهای دیجیتال خواهند بود. او گفت: 
«من معتقد نیستم که به طورکلی اعتماد کاربران به استیبل‌کوین متمرکز از بین رفته باشد. همیشه بازاری برای استیبل‌کوین‌ها وجود خواهد داشت زیرا فرصتی را برای معامله گران فراهم می‌کند تا با اکوسیستم ارزهای دیجیتال بزرگتر تعامل داشته باشند».
 این سخنان در حالی است که قیمت BTC/USDT نیز در مقایسه با سایر استیبل‌کوین‌های قابل توجه دچار نوسان بود ،نوسانی با تفاوت ارزش در مقایسه با سایر جفت‌های معاملاتی استیبل‌کوین بین 500 تا 1000 دلار در صرافی‌های مختلف.

سقوط  رمزارز لونا LUNA Terra و همچنین استیبل کوین الگوریتمی آن یعنی  Terra USD موج شوک را در بازارها ایجاد کرده است. پیش از این سقوط رابطه بین این دو نسبتاً ساده بود، کاربران می توانستند LUNA به ارزش 1 دلار را با 1 UST مبادله کنند یا بالعکس.

 

این سیستم زمانی که قیمت UST به زیر 1 دلار کاهش یافت، شکست خورد و منجر به حجم عظیمی از معاملات آربیتراژ شد و معامله‌گران UST را به قیمت 1 دلار لونا می‌سوزانند و سپس برای کسب سود می فروختند. با این حال، ادامه فروش لونا منجر به کاهش شدید ارزش آن شد و نه تنها فرصت آربیتراژ را لغو کرد، بلکه مقدار لونا در گردش را افزایش داد و در حالی که قیمت همچنان سقوط می‌کرد.
آربیتراژ یکی از مفاهیم مهم در علم اقتصاد و به معنی کسب سود از تفاوت قیمت هم‌زمان یک دارایی بین دو یا چند بازار است. وقوع این شرایط، نتیجه وجود عدم تعادل قیمتی میان بازارهای مختلف هست. به عبارت دیگر، زمانی که ارزش‌گذاری یک دارایی پایه نظیر کالا، ارز یا سهام، در بازارهای مختلف یکسان نباشد؛ آربیتراژگران با خرید دارایی در حداقل قیمت (بازاری که قیمت آن نسبت به سایرین کمتر است) و فروش سریع آن در سطوح قیمتی بالاتر (بازار موازی که دارایی مذکور قیمت بیشتری دارد)، از وجود این تفاوت قیمتی سود کسب می‌کنند! هم‌چنین آربیتراژ در زمره روش‌های سرمایه گذاری تقریباً بدون ریسک محسوب می‌شود؛ زیرا در صورت امکان فروش دارایی در کمترین زمان ممکن، عملاً ریسک بسیار ناچیزی شامل حال معامله‌گران خواهد بود.

 

به طور کلی، آربیتراژ زمانی امکان‌پذیر است؛ که بستر فروش دارایی کاملاً فراهم بوده و نیازی به معرفی یا بازاریابی محصول نداشته باشد؛ در نتیجه مواردی از قبیل صادرات کالا، آربیتراژ نیست! به زبان ساده، ماهیت آربیتراژ بر این اساس استوار است، که بازده مثبت قطعی در یک سرمایه‌گذاری وجود دارد. در طرف مقابل، اگر ارزش یک دارایی در بازارهای مختلف برابر باشد؛ اصطلاحاً تعادل آربیتراژی برقرار است.
 
خلاصه داستان اینکه علرغم اینکه لونا اکنون در تلاش برای اصلاح  این وضعیت اسفناک است، احساسات سرمایه گذاران ضربه بزرگی خورده است و شاخص ترس و طمع بیت‌کوین در محدوده ترس شدید قرار دارد و استیبل کوین‌ها که مدت‌ها منبع ثبات برای بازارهای ارزهای دیجیتال در سرتاسر جهان بوده‌اند اما اکنون در سال پرچالش 2022 برای رمزارزها،سقوط ارزش LUNA/UST می‌تواند تاثیر دومینوواری بر همه آنها بگذارد.
 
https://www.asianews.ir/u/6l3
اخبار مرتبط
به گزارش سرویس رمزارز آسیا نیوز: پلتفرم تجزیه و تحلیل داده‌های درون زنجیره گلسنود Glassnode در گزارش هفتگی خوداعلام کرده است که سه چهارم آدرس‌های بیت‌کوین با وجود روند نزولی اخیر همچنان در سود هستند.
در دو یادداشت پیشین به تاریخچه ،چیستی مفهمومی، شیوه کار متاورس و نهایتا متاورس و رمزارزها پرداختیم در این یادداشت به چند پرسش تکمیلی خواهیم پرداخت.
در یادداشت نخست درباره متاورس به تاریخچه، مفهوم و چیستی آن پرداختیم در این یادداشت موضوعات و پرسش‌های زیر خواهیم پرداخت: متاورس چگونه کار می‌کند و چه انواعی دارد؟ آیا رمزارزها کلید متاورس هستند؟
یادداشت اختصاصی سرویس رمزارز آسیا نیوز: این روزها، بسیاری در مورد "متاورس" به عنوان تحول بزرگ بعدی که زندگی آنلاین ما و چه بسا کل زندگی ما را تغییر می‌دهد صحبت‌ می‌کنند.
یادداشت آخر هفته سرویس رمزارز آسیانیوز: امروزه شواهد بسیاری در تائید این موضع وجود دارد که پذیرش و استفاده بیشتر رمزارزها آزادی اقتصادی را در جهان افزایش می‌دهد، زیرا رمزارزها بسیاری از کاستی‌های سیستم مالی فعلی را که مانع آزادی اقتصادی می‌شود، برطرف می‌کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید