صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۵
کد خبر: 9748
گزارشگر: 213
۱۵۴۹
۰
۰
۳
تجمعات شبانه خوزستان و قطع اینترنت

ادامه تظاهرات جنوب ایران در اعتراض به گرانی ها

ادامه تظاهرات جنوب ایران در اعتراض به گرانی ها
اعتراض‌ به گرانی‌های اخیر در شهرهای استان خوزستان در جنوب ایران ادامه دارد.

به گزارش آسیانیوز، گفته شده در ادامه اعتراض های مردم خوزستان؛ ایذه خطوط نت بلاکس و رایتل قطع شده و برخی از اپراتورها هم اختلال مواجه‌اند.

این در حالی است که اعتراض‌ به گرانی‌های اخیر در شهرهای استان خوزستان در جنوب ایران کماکان ادامه دارد. دزفول، ایذه، شادگان، سوسنگرد، اهواز، حمیدیه، مسجدسلیمان و ماهشهر شهرهایی‌‌اند که تا امروز اعتراض‌های گسترده‌ای در آن‌ها شکل گرفته است. هم‌زمان با شروع اعتراض‌ها، گزارش‌های زیادی از کندی سرعت اینترنت در سراسر ایران وجود دارد و از ۱۶ اردیبهشت، اینترنت همراه در جنوب ایران و شهرهایی که اعتراض‌ها در آن‌ها شکل گرفت، در بعضی ساعات، به طور کامل قطع شد و سرعت اینترنت خانگی هم بسیار پایین بود.

نت‌بلاکس، یک نهاد ناظر بر اینترنت که وضعیت دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان رصد می‌کند، چهارشنبه شب، ۲۱ اردیبهشت، براساس داده‌های شبکه‌ای از اینترنت ایران، گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد اینترنت بین‌المللی اپراتور رایتل تقریبا کامل قطع بوده است. در این گزارش همچنین اشاره شده که خدمات سایر ارائه‌دهندگان اینترنت همراه و ثابت هم اختلال داشته‌ است. بنابر اعلام نت‌بلاکس، کاهش سرعت اینترنت در میانه اعتراض‌های مردمی، ممکن است جریان آزاد اطلاعات را محدود کند.

در همین راستا، وب‌سایت فیلتربان نیز در گزارشی به قطعی اینترنت همراه در شهرهای اهواز، آبادان، حمیدیه، سوسنگرد و ایذه دست‌کم به‌مدت ۴۸ ساعت، اشاره کرد. به گزارش فیلتربان، قطعی اینترنت همراه ابتدا کامل بود و سپس دسترسی‌ها به طور محدود و برای استفاده از سرویس‌های خدماتی داخلی، باز شد. این قطعی اینترنت گسترده‌‌ترین قطعی اینترنت استانی در ایران است که دست‌کم پنج شهر را به مدت ۷۲ ساعت در خاموشی کامل اینترنت فرو برد.

چهارشنبه شب تجمع‌های اعتراضی گسترده‌ای در برخی شهرهای جنوبی ایران برگزار شد. در این میان، ویدیوهای زیادی از دزفول منتشر شد که بر اساس آن‌ها، شهروندان دزفولی در اعتراض به گرانی‌های اخیر با شعارهای بسیار اعتراضی  علیه برخی مسوولان و «مرگ بر گرانی» اعتراض خود را به گرانی‌های اخیر اعلام می‌کنند.

این در حالی است که تیر ماه سال گذشته نیز تجمعات ادامه دار مردم خوزستان در عتراض به بی آبی شدت داشت و  مردم شهرهای اهواز، ایذه، سوسنگرد، شوشتر، خرمشهر، آبادان، بهبهان، رامشیر، ویس، دارخوین، ماهشهر، و مناطقی از دزفول تظاهرات کردند و با کشته شدن دست‌کم دو معترض در ایذه شمار کشته‌شدگان اعتراضات به بی‌آبی در خوزستان افزایش یافت./

https://www.asianews.ir/u/6l4
اخبار مرتبط
روز پنج‌شنبه در بسیاری از شهرها معلمان با پلاکاردهایی درباره وضعیت نابسامان حقوق و معیشت خود تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار آزادی معلمان زندانی شدند.
براساس گزارش ها در شبکه های اجتماعی و شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان گروهی از نیروهای امنیتی در حالی با تجمع معلمان و فرهنگیان معترض در مقابل مجلس شورای اسلامی برخورد کرده اند که معلمان حاضر در این تجمع بارها شعار «معلم زندانی آزاد باید گردد» سر می دادند.
بیش از ۹۰ کارتونیست در بیانیه‌ای ضمن حمایت از اعتراضات مردم خوزستان نوشتند: ما زبانمان تصویر است؛ آن را با طنز می‌آمیزیم و حرفمان را می‌زنیم. اما کدام طنز؟ چطور می‌توان این شرایط را دید و سراغ طنز رفت؟ چطور می‌توان خندید و چطور می‌توان خنداند؟»
بیانیه ۸۰۰ شخصیت سینمایی در واکنش به اعتراضات خوزستان با انتقاد به تیراندازی به معترضان و بی آبی و نبود امکانات در این استان منتشر شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید