صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۱:۱۲
کد خبر: 9752
گزارشگر: 213
۵۵۵
۱
۰
۳
نرخ مصوب کالاهای اساسی در راستای توزیع عادلانه یارانه ها

جزئیات و «جدول کامل» افزایش قیمت مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات

جزئیات و «جدول کامل» افزایش قیمت مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات
در راستای مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها, نرخ مصوب حداکثری جدید کالاهای اساسی در گروه‌ کالایی مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات اعلام شد.

به گزارش آسیانیوز، در راستای مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها, نرخ مصوب حداکثری جدید ۱۲۶ کالای اساسی در گروه‌ کالایی مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات اعلام شد.

ستاد تنظیم بازار عصر روزگذشته درباره مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اطلاعیه جدیدی صادر کرد؛ در اطلاعیه شماره 2 ستاد تنظیم بازار درباره مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها آمده است؛ پیرو اطلاعیه قبلی و سخنان ریاست جمهور در گفتگوی زنده و مستقیم با مردم، با توجه به اقدامات انجام‌شده و اطمینان از تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و بررسی‌های کارشناسی در خصوص اصلاح و متناسب‌سازی قیمت کالاهای مشمول طرح (روغن، مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات) سقف قیمت کالاهای مذکور تعیین شد.

جزئیات و «جدول کامل» افزایش قیمت مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات


در این اطلاعیه اشاره شده است که این سقف قیمت ها از روز پنج‌شنبه مورخ 1401/2/22 به‌تدریج مجاز به اعمال قیمت‌های جدید خواهند بود. استانداران نسبت به متناسب‌سازی قیمت کالاها در هر استان و نظارت بر رعایت قیمتها، اقدامات لازم را به‌عمل خواهند آورد.

تسنیم نوشت در این اطلاعیه مجددا تاکید شده است که یارانه نان و دارو همانند گذشته برای تمامی دهک‌ها و اقشار جامعه برقرار بوده و اقلام مذکور مشمول تغییر قیمت نخواهد شد. با عنایت به مراتب مذکور در بند یک، مبلغ کمک‌معیشتیِ واریزشده قابل برداشت خواهد بود.

در این نامه اشاره شده است که افزایش قیمت سایر کالاها بدون طی فرآیند قانونی ممنوع است و همچنان‌که در اطلاعیه شماره یک تأکید شد سازمان‌های تعزیرات و حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مکلف به رصد مستمر بازار و برخورد با هرگونه تخلف می‌باشند. هموطنان نیز در صورت مشاهده تخلف، مراتب را از طریق سامانه‌های ارتباطات مردمی (شماره‌های 124 و 135) به نهادهای مذکور اطلاع دهند.

بنابراین گزارش، خبرگزاری تسنیم حداکثر قیمت مصوب هرکیلوگرم تخم مرغ 39800 تومان و هرشانه تخم مرغ 30 عددی با وزن 1.9 کیلوگرمی 76 هزار تومان و قیمت هرکیلوگرم مرغ 59800 تومان اعلام شد.

براساس پایه شیرخام هرکیلوگرم 12000 تومان درب گاوداری قیمت شیرنایلونی 900گرمی 1/5% چربی 15000 تومان ، شیر بطری یک لیتری 1/5%چربی 18000 تومان، ماست 2/5کیلوئی1/5%چربی 49500 تومان، پنیر uf400 گرمی نسبتاً چرب 37500 تومان تعیین شد.

کالاهای اساسی , یارانه نقدی , ستاد تنظیم بازار , قیمت تخم مرغ , قیمت مرغ , انجمن صنایع لبنی , قیمت لبنیات ,

همچنین بر اساس اطلاعیه اتاق اصناف قیمت مصرف‌کننده روغن مایع آفتابگردان 810گرمی پخت‌وپز 63000 تومان و قیمت مصرف‌کننده روغن مایع 810گرمی سرخ‌کردنی 62000 تومان است که برای مشاهده جزئیات آن به لینک زیر مراجعه کنید.


این در حالی است که گروه لبنیات نیز در یک سال گذشته منتهی به فروردین امسال شاهد افزایش قیمت بین ۲۴ تا ۶۴ درصد بوده است، از جمله شیر پاستوریزه بطر کم‌چرب که به ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده بود و اکنون قیمت آن ۱۸ هزار تومان اعلام شده است.

دولت می گوید که در پی حذف ارز ترجیحی و افزایش یارانه‌های نقدی که به حساب برخی دهک‌ها واریز می‌شود، می‌خواهد «نظام پرداخت یارانه‌ای را اصلاح کند» و به این طریق «جلو فساد و سوءاستفاده عظیمی را که از سوی بسیاری از واردکنندگان صورت گرفته، بگیرد».

با این حال و در پی حذف تدریجی یارانه‌ای که به واردکنندگان کالاهای اساسی داده می‌شد، قیمت بسیاری از کالاهای اساسی افزایش چشمگیری یافت و از جمله قیمت آرد طی یک هفته ۱۳ برابر شد.

روز گذشته حتی برخی رسانه‌های داخل ایران گزارش دادند که قیمت مرغ به هر کیلو ۶۴ هزار تومان و بهای تخم‌مرغ به هر کیلو ۹۸ هزار تومان رسیده است.

موج نگرانی در جامعه نسبت به بالا رفتن شدید قیمت‌ها حتی موجب شد که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ، خطاب به دولت ابراهیم رئیسی اذعان کند که «مردم به شدت ناراحت هستند».

افزایش نرخ تورم و افزایش پیوسته و افسارگسیخته قیمت انواع کالا و خدمات در کشور موجب شکل‌گیری تجمعات اعتراضی گسترده در صنوف مختلف از جمله معلمان، کارگران و کشاورزان شده است.

همزمان بر اساس گزارش‌های غیررسمی که به دلیل اختلال در اینترنت قابل تایید مستقل نیست، چند شهر در استان خوزستان در شب‌های گذشته صحنه اعتراض مردمی از جمله به گرانی‌ها و بد شدن وضع معیشتی مردم بوده است./

https://www.asianews.ir/u/6l9
اخبار مرتبط
اعتراض‌ به گرانی‌های اخیر در شهرهای استان خوزستان در جنوب ایران ادامه دارد.
با دو برابر شدن بهای نان‌های حجیم، نرخ ساندویچ فلافل نیز افزایش یافته است.
علی کریمی ستاره مردمی فوتبال ایران در انتقاد به تورم و گرانی نان گفت: عدالت زمانی اجرا می سود که همه مرده باشیم!
درست است که ارز ترجیحی نمی‌تواند همیشگی باشد ولی در شرایط سخت این سال‌ها حذف آن مساوی است با تشدید گرانی و ایجاد انفجار در اقشار ضعیف جامعه.
سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی گفت: طبق قانون باید به سمت کالابرگ برویم، اما چون در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای این کار فراهم نیست، ​فعلاً یارانه‌ها با واریز نقدی پرداخت می‌شود.
بهنوش بختیاری در پاسخ به این سوال که «ویدئوی‌تان در مورد گوشت نخوردن باعث شد خیلی‌ها این‌طور برداشت کنند که پول گرفته‌اید تا بگویید مردم! حالا که گوشت گران است، گوشت نخورید.» چنین گفت: «مگر من دیوانه‌ام، مگر من بدجنسم، چرا من باید از گوشت خوردنِ مردم ناراحت شوم؟
رئیس مجلس گفت: مساله اصلی که باعث نگرانی بیشتر مردم شده این است که گرانی اخیر شروع گرانی های کالاهای اساسی باشد که معیشت مردم به آن گره خورده است. ریشه این نگرانی های مردم به این بر می‌گردد که اگر قرار است ارز ترجیحی مربوط به کالاهای اساسی هدفمند شود، گرانی های شدیدی در دیگر کالاها که مرتبط با آن هستند ایجاد خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
حمید
۱۴۰۱/۰۲/۲۷
0
0
1

قبل از حذف یارانه ارز ترجیحی که گوشت قرمز و خیلی چیزها از سبد غذایی مان حذف شده بود الان گوشت مرغ و شیر هم حذف شد - مردم ایران یه نگاه به این 42 سال بندازین که آخوندها تمامی حقوق اولیه ما رو از دستمون گرفتن الان دیگه دارن رسما گرسنگی میدن اونهم تو این کشور ثروتمند حداقل برای آینده بچه هامون از خواب سنگین پاشین لطفا


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید