صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۹:۳۳
کد خبر: 9754
گزارشگر: 213
۸۷۷
۰
۰
۳
در ادامه تجمع سراسری اعتراضی فرهنگیان

در تظاهرات پرحاشیه معلمان چه گذشت؟/حضور دانش آموزان در کنار آموزگاران

در تظاهرات پرحاشیه معلمان چه گذشت؟/حضور دانش آموزان در کنار آموزگاران
همزمان با تجمع سراسری معلمان در رشت، دانش‌آموزان هم به جمع معترضان پیوستند و از آموزگارانشان حمایت کردند.

به گزارش آسیانیوز، تجمع سراسری معلمان در شهرهای مختلف ایران با محدودیت هایی مانند بازداشت برخی از آنان همراه بود. این تجمع صبح پنجشنبه، ۲۲ اردیبهشت، در شهرهای مختلف ایران برگزار شد.

این تجمع‌ها در حالی شکل گرفت که تعدادی از فعالان این صنف از قبل بازداشت شده بودند و بر اساس اخبار منتشرشده، بیش از ۵۰ نفر از فعالان صنفی معلمان و فرهنگیان تاکنون بازداشت شده‌اند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان و فرهنگیان روز پنجشنبه اعلام کرد که تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی در تهران با ممانعت نیروهای امنیتی روبه‌رو شده است. 

هم‌زمتن در تجمع اعتراضی رشت که مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان و با حضور ده‌ها تن از معلمان برگزار شد، دانش‌آموزان هم به جمع معترضان پیوستند. آن‌ها با سر دادن شعار «معلم عزیزم من همراه تو هستم» از معلمان حمایت کردند و معلم‌های حاضر هم با شعارهای «شاگرد عزیزم، حقت رو پس می‌گیرم» و «آموزش رایگان، حق فرزند ایران» با آنان همراه شدند.

همچنین تجمع سراسری معلمان در شهرهایی مانند مریوان، سردشت، اردبیل، اهواز، سقز، بیجار، نورآباد ممسنی، یاسوج، سنندج، شیراز، دهگان، آمل، کرمانشاه و برخی شهرهای دیگر هم برگزار شد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی و فرهنگیان هم‌زمان با تجمع‌های سراسری روز پنجشنبه، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «بخش‌هایی از دولت ها در ایران در ستیزی آشکار با اصول ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی، موج گسترده هجوم خود را به سمت کنشگران صنفی سراسر کشور نشانه گرفته است و این کار صرفا به دلیل اعتراض به تعطیلی اصل ۳۰ قانون اساسی و تضییع حقوق میلیون‌ها دانش‌آموز و خانواده‌هایشان طی سه دهه است.»

شورای هماهنگی معلمان در هفت بند، خواسته‌های خود از این تجمع را برشمرد:

۱- آزادی بی‌قیدوشرط معلمان زندانی
۲- پایان دادن به برخوردهای توام با خشونت با فرهنگیان و اتمام پرونده‌سازی‌ها و احضار و تهدید کنشگران صنفی
۳- آزادی فوری همه معلمانی که در هفته گذشته در شهرهای تهران، بوشهر، مریوان و سایر نقاط کشور بازداشت شده‌اند
۴- رسیدگی فوری به خواسته‌های اسماعیل عبدی، معلمی که در هفتمین سال زندان و علی‌رغم بیماری‌های مختلف، ۱۲ روز است که اعتصاب غذا کرده است
۵- اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری
۶- اجرای درست رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
۷- تمکین مسئولان نظام به قانون اساسی و اجرای اصول ۲۶، ۲۷ و ۳۰ فصل ۳ قانون اساسی که در آن حقوق ملت به رسمیت شناخته شده است

معلمان در این بیانیه نوشتند: «اخیرا بخشی از حاکمیت در اقدامی نانجیبانه و ناجوانمردانه، حرکت اصیل، قانونمند و مطالبه‌گرانه ما معلمان را که چند دهه قدمت صادقانه دارد، به دست‌های نامریی بیگانه ربط داده است؛ اما دریغ که ما معلمان همواره از اینکه عظمت سرزمینمان با سیاست‌های نادرست هدف تاخت‌وتاز بیگانگان قرار گیرد، به‌شدت معترض بوده‌ایم.»

شورای صنفی بیانیه خود را این چنین تمام کرد: «در پایان، از وزیر آموزش و پرورش درخواست می‌کنیم به جای تهدید معلمان، مدافع حقوق شهروندی همه معلمانی باشد که در محدوده مسئولیت او در حال انجام وظیفه‌اند.»/

https://www.asianews.ir/u/6l8
اخبار مرتبط
هم‌زمان با روز جهانی کارگر و روز معلم، معلمان و کارگران امروز در شهرهای مختلف ایران تجمعات سراسری اعتراضی برگزار کردند.
تجمع سراسری معلمان در اعتراض به آیین‌نامه ناقص رتبه‌بندی معلمان، اجرا نشدن همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها و بهبود وضعیت آموزشی برای دانش آموزان و برخی موضوعات دیگر در نخستین روز اردیبهشت سال جاری برگزار شد.
در پی انتشار فیلمی درباره قیچی کردن موهای پسران دانش‌آموزی که موهای بلندتر از یک حد معین داشتند، کانون صنفی معلمان ایران طی بیانیه‌ای این‌ رفتار را مشمئزکننده و غیرانسانی توصیف و آن را محکوم می کند.
در سومین روز پیاپی از حرکت اعتراض سراسری هفته دوم بهمن و پس از دو روز تحصن، معلمان روز دوشنبه، ۱۱ بهمن در ده‌ها شهر ایران تجمع کردند و شعارهای اعتراضی سر دادند و اعلام کردند کارد به استخوان رسید.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بودجه این وزارتخانه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: باتوجه به بودجه‌ای که برای سال آینده بسته شده و با توجه به کسری بودجه مزمن همیشگی این وزارتخانه، مطمئن باشید که در بین راه با کسری مواجه می‌شویم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید