صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۳:۴۳
کد خبر: 9756
گزارشگر: 213
۷۰۱
۰
۰
۲
سفرنامه منصور ضابطیان

«استامبولی» رونمایی می شود

«استامبولی» رونمایی می شود
کتاب «استامبولی» نوشته منصور ضابطیان، فردا در شهر کتاب مشهد رونمایی می شود.

به گزارش آسیانیوز، جواد لگزیان:در یک عصر بهاری در شهر کتاب مشهد، کتاب جدید منصور ضابطیان، فعال رسانه ای رونمایی خواهد شد.

جمعه ۲۳ اردیبهشت از ساعت ۵ و نیم عصر علاقمندان می‌توانند این رویداد  فرهنگی را در شهر کتاب مشهد واقع در چهار راه ابوطالب تجربه کنند و عصری دلپذیر برای خودشان و دوستانشان رقم بزنند.

«استامبولی» رونمایی می شود

کتاب «استامبولی» جدیدترین سفرنامه‌ی منصور ضابطیان است که نوشته‌ها و عکس‌های سفر به استانبول را در بر گرفته و به همت نشر مون به چاپ رسیده است.

ضابطیان درباره این کتاب می‌گوید: من یک کتاب به استانبول بدهکار بودم. استانبول نخستین شهری بود که مرا با جهانی فراتر از سرزمین خودم آشنا کرد و با من وارد مکالمه‌ای شد که به زندگی امروزم که با سفر معنا می‌شود، منتهی شده است. استانبول در ۲۷سالگی‌ام مرا به سوی خود فراخواند و نشانم داد که جهان شکل دیگری است.

شرح آن نخستین سفر را در کتاب مارک و پلو مفصل نوشته‌ام و نمی‌خواهم دوباره آن قصه را تکرار کنم. از آن سال‌ها تا این سفر، بارها و بارها به استانبول سفر کردم اما هیچ‌وقت سفرم آن‌قدر طولانی یا آن‌قدر با فراغ بال نبود که بتوانم کتابی درباره‌ی آن بنویسم؛ درباره‌ی شهری که تصور می‌کنم ایرانی‌ها بیش از هر شهر دیگری خارج از مرزهایشان، به آنجا می‌روند و حتی کسانی که سفرروهای حرفه‌ای نیستند هم خاطره‌ای از آن را در کوله‌بار زندگی ذخیره کرده‌اند..../

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/6lc
اخبار مرتبط
پرویز قاضی سعید از نویسندگان عامه‌پسند ایران در سن خوزه ایالت کالیفرنیا رخ درگذشت؛ حدود ۵۰ عنوان کتاب او بارها تجدید چاپ شدند.
یاسین قاسمی بجد، نویسنده جوان با انتقاد شدید از وضعیت ممیزی و رد مجوز سه کتابش در دولت جدید به آسیانیوز گفت: هر بار کتاب هایم را برای اخذ مجوز به وزارتخانه می فرستم با انبوهی از اصلاحات و حذفیات مواجه می شوم، حتی برای کتابی گفتند یک فصل کاملش باید حذف شود.
یک جامعه زمانی هنر و علوم انسانی را مورد توجه قرار می دهد که از مسائل و نیازهای اولیه و روزمره خود فارغ شده باشد و بتواند به تعالی بعد غیر مادی خود بپردازد.
رضا براهنی شاعر و نویسنده صاحبنام ایرانی و از اعضای هیات موسس کانون نویسندگان ایران که در تورنتوی کانادا به‌ سر می‌برد، بامداد امروز درگذشت.
حالا تو کجا هستی، تو آنجایی و من دارم برایت می نویسم؛ تو آنجایی، میان کاکتوس ها و شغال ها. وقتی این نوشته را می خوانی، اینجا بازگشته ای و اسباب های من دیگر در انبار زیر شیروانی خواهند بود و من نخواهم بود.
کانون نویسندگان ایران امروز شنبه، ۱۸ دی‌ماه، در بیانیه‌ای کوتاه خبر داد که بکتاش آبتین، نویسنده و شاعر در بیمارستان ساسان تهران درگذشته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید