صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۵
کد خبر: 9762
گزارشگر: 213
۱۲۳۲
۰
۱
۲
وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد

سفر به ایران خطرناک است!

سفر به ایران خطرناک است!
وزارت خارجه انگلیس در توصیه‌نامه سفر خارجی برای اتباع بریتانیا ادعا کرد: این خطر بسیار زیاد است که اتباع بریتانیایی ممکن است خودسرانه در ایران دستگیر، بازجویی یا بازداشت شوند.

به گزارش آسیانیوز، وزرات خارجه انگلیس به همه اتباع این کشور اعم از دو تابعیتی و غیر از آن توصیه کرد از سفر به ایران خودداری کنند.

فارس نوشت انگلیس توصیه سفر شهروندان خود را به ایران تغییر داده و به همه اتباع این کشور توصیه کرده از هرگونه سفر به ایران خودداری کنند. پیش از این فقط به اتباع دوتابعیتی این توصیه شده بود.

وزارت خارجه انگلیس در توصیه‌نامه سفر خارجی برای اتباع بریتانیا ادعا کرد: این خطر بسیار زیاد است که اتباع بریتانیایی ممکن است خودسرانه در ایران دستگیر، بازجویی یا بازداشت شوند، خواه تابعیت دوگانه بریتانیایی-ایرانی داشته باشید یا خیر. تعدادی از ایرانیان-بریتانیایی دوتابعیتی در ایران بازداشت شده‌اند که در حال گذراندن دوره‌های حبس طولانی هستند.

لندن در ادامه این ادعاهای خود افزود: ایران اخیراً اتباع اروپایی غیرایرانی را نیز که با روادید گردشگری سفر می‌کردند، بازداشت کرده است و در چنین مواردی توانایی وزارت خارجه انگلیس برای ارائه پشتیبانی کنسولی بسیار محدود است. داشتن ارتباطات انگلیسی می‌تواند دلیل کافی برای مشکوک شدن به فعالیت‌های شما باشد.

در ادامه این توصیه‌نامه آمده است: مقامات (ایرانی) دوتابعیتی بودن را به رسمیت نمی‌شناسند، بنابراین اگر دارای تابعیت دوگانه بریتانیایی-ایرانی هستید و بازداشت شوید، وزرات خارجه از بازداشت شما از سوی مقامات (ایرانی) مطلع نخواهد شد، اجازه دسترسی به شما و توانایی ما برای ارائه کمک کنسولی بسیار محدود خواهد بود. برای اتباع بریتانیایی که دارای تابعیت دوگانه ایرانی نیستند هم مقامات ایرانی می‌توانند اجازه بازدید کنسولی را کند کنند.

وزارت خارجه انگلیس همچنین با اشاره به این ادعا که احتمال بازداشت و دستگیری در جزیره کیش همچون سایر نقاط ایران برای اتباع انگلیسی وجود دارد، توصیه کرده از سفر به این جزیره هم خودداری شود.

پیش‌تر و به دنبال بازداشت دو فرد اروپایی سازمان دهنده آشوب و بی‌نظمی در ایران، وزارت خارجه فرانسه سرپرست سفارت تهران در پاریس را احضار کرد. وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از بازداشت دو فرد اروپایی سازمان‌دهنده آشوب و بی‌نظمی خبر داد.

منابع خبری غربی روز پنجشنبه گزارش دادند، وزارت خارجه فرانسه «بازداشت دو تبعه فرانسوی در ایران» را محکوم و سرپرست سفارت ایران را احضار کرد. در بیانیه این وزارتخانه ادعا شده است: دولت فرانسه خواستار آزادی فوری این دو شهروند فرانسوی است.

این در حالی است که فرمانده جدید سنتکام امروز ایران بی‌ثبات‌کننده‌ترین نیرو در منطقه است.

فرمانده جدید سنتکام مدعی شد جمهوری اسلامی را بی‌ثبات‌کننده‌ترین نیرو در منطقه است. وزیر دفاع آمریکا نیز بر ضرورت همکاری‌های چند جانبه امنیتی در منطقه برای مقابله با تهدیدهای ایران و گروه‌های نیابتی‌اش تاکید کرد.

او خاطرنشان کرد که نگرانی‌های آمریکا در مورد ایران فراتر از توانایی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است./

https://www.asianews.ir/u/6li
اخبار مرتبط
در حالی که واشینگتن دسترسی به توافق هسته‌ای با ایران را همچنان دور از قطعیت می‌داند، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در وین گفت کشورش به دلایلی دیگر نمی تواند برای نهایی کردن توافقی درباره برجام کمک‌هایی در اختیار دو طرف قرار دهد.
جلوگیری از حکم اعدام احمدرضا جلالی، شهروند ایرانی_سوئدی و بازداشت شدن در فرودگاه فرانکفورت آلمان، از موضوعات جالب سفر انریکه مورا به ایران بوده است؛ در حالی که گفته شد او برای گفت و گوهای برجامی به تهران آمده بود.
بازار ارز ایران در پی نا امیدی از مذاکرات وین و برخی سیاست‌های اقتصادی جدید دولت دچار تکان های شدید قیمت ارز شد.
جیم ریش، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا مدعی شد: دستگیری شهروندان اروپایی در ایران، آخرین میخ بر تابوت برجام است.
در حالی که دیپلمات کره جنوبی گفت مذاکرات برجام در مرحله ثمربخش نهایی قرار ندارد، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد مذاکراتی دیگر باقی نمانده است؛ همچنانکه چند روز گذشته در برخی خبرها آمده بود آمریکا خود را برای اعلام شکست مذاکرات هسته ای آماده می کند.
طرح توقف صنایع پهبادی ایران از طرف دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکا به طور مشترک ارائه شد؛ این در حالی است که گفته شده این طرح بر سرنوشت مذاکرات وین تاثیر منفی خواهد داشت.
پلیس اسرائیل مدعی شد نامه‌ای خطاب به خانواده نفتالی بنت، با تهدید به مرگ و گلوله ارسال شده است.
رسانه‌های اسرائیل به نقل از شماری از مقام‌ها و دیپلمات‌ها گزارش دادند که آمریکا خود را برای اعلام شکست مذاکرات هسته‌ای با ایران آماده می‌کند.
جانشین پیشین فرمانده نیروهای آمریکا در اروپا درباره کناره گرفتن جو بایدن از توافق هسته ای موسوم به برجام با ایران توضیحاتی داده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید