صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۲:۵۵
کد خبر: 9768
گزارشگر: 213
۳۷۶۱
۰
۲
۲
ادامه تجمعات شامگاه جمعه در چهارمحال و بختیاری

هجوم معترضان فارسان به حوزه علمیه

هجوم معترضان فارسان به حوزه علمیه
برخی ویدیوهای شبکه های اجتماعی از ادامه تجمعات اعتراضی شامگاه جمعه در چندین شهر حکایت دارند.

به گزارش آسیانیوز، برخی ویدیوهای شبکه های اجتماعی از ادامه تجمعات اعتراضی شامگاه جمعه در چندین شهر حکایت دارند.

بر اساس برخی تصاویر(هنوز تایید نشده) بسیاری از حساب های توییتری، گروهی از معترضان در شهر فارسان در استان چهارمحال و بختیاری به حوزه علمیه این شهر هجوم برده‌اند.

این در حالی است که دامنه تجمعات اعتراضی روزهای اخیر به خارج از استان خوزستان جنوب ایران کشیده شد و شامگاه پنج‌شنبه ۲۲ اردیبهشت معترضان در شهرکرد و درود و دیگر شهرها نیز علیه گرانی و عملکرد برخی مسوولان اعتراض کردند.

برخی از این تصاویر و ویدئوهای منتشر شده، به گفته کاربران، مربوط به اعتراضات مردمی در شهرکرد است که در اعتراض به افزایش شدید قیمت اقلام اساسی به خیابان‌ها آمده‌اند.
 
تظاهرکنندگان در شهرکرد همچنین با سر دادن شعار «چهارمحال، خوزستان، اتحاد اتحاد!» همبستگی خود را با اعتراضات مردمی چند روز گذشته در شهرهای مختلف استان خوزستان اعلام کردند.

علاوه‌بر شهرکرد،‌ تجمعات اعتراضی غروب پنج‌شنبه در اندیمشک، درود و ایذه نیز رخ داده و در آن معترضان علیه عملکرد برخی مدیران و مسوولان شعارهایی سر دادند.

 اعتراضات اخیر در واکنش به گرانی‌ها و شرایط وخیم اقتصادی در ایران در بسیاری از نقاط باعث قطع و اختلال در دسترسی به اینترنت در این استان و برخی نقاط دیگر ایران شده و در مواردی به بازداشت معترضان منجر شده است.

بر اساس گزارش‌ها، بازداشت شهروندان معترض خوزستانی در پی انتشار فراخوانی مبنی بر تجمع و اعتراض به افزایش قیمت نان از شامگاه پنج‌شنبه، ۱۵ اردیبهشت آغاز شده و در روزهای بعد ادامه داشته است.

در همین حال روز گذشته، وب‌سایت فیلتربان نیز در گزارشی به قطعی اینترنت همراه در شهرهای اهواز، آبادان، حمیدیه، سوسنگرد و ایذه دست‌کم به‌مدت ۴۸ ساعت، اشاره کرد. به گزارش فیلتربان، قطعی اینترنت همراه ابتدا کامل بود و سپس دسترسی‌ها به طور محدود و برای استفاده از سرویس‌های خدماتی داخلی، باز شد. این قطعی اینترنت گسترده‌‌ترین قطعی اینترنت استانی در ایران است که دست‌کم پنج شهر را به مدت ۷۲ ساعت در خاموشی کامل اینترنت فرو برد.

چهارشنبه شب تجمع‌های اعتراضی گسترده‌ای در برخی شهرهای جنوبی ایران برگزار شد. در این میان، ویدیوهای زیادی از دزفول منتشر شد که بر اساس آن‌ها، شهروندان دزفولی در اعتراض به گرانی‌های اخیر با شعارهای اعتراضی  انتقادات خود را به گرانی‌های اخیر اعلام می‌کنند./

https://www.asianews.ir/u/6lo
اخبار مرتبط
یزد - استاندار در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان بااشاره به مساله مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه ها بیان کرد: نه تنها مقدار یارانه کمتر نشده بلکه مقدار آن نیز بیشتر شده است و این که گفته می شود مردمی سازی یارانه ها بدین معنا است
براساس برخی گزارش ها دامنه تجمعات اعتراضی روزهای اخیر در خارج از استان خوزستان ادامه یافته و در شهرکرد و درود و دیگر شهرها نیز جریان داشته است.
همزمان با تجمع سراسری معلمان در رشت، دانش‌آموزان هم به جمع معترضان پیوستند و از آموزگارانشان حمایت کردند.
اعتراض‌ به گرانی‌های اخیر در شهرهای استان خوزستان در جنوب ایران ادامه دارد.
پولاد کیمیایی، بازیگر و فرزند مسعود کیمیایی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش نسبت به مصاحبه گوگوش با هما سرشار واکنش داد و چنین نوشت:وقت آن است که صندوق دلم را باز کنم.
همچنانکه گمانه‌زنی‌هایی درباره تلاش ها برای مبادله حمید نوری با احمدرضا جلالی، پژوهشگر دوتابعیتیِ زندانی ایرانی-سوئدی مطرح است، شماری از خانواده‌های زندانیان دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی با حضور در مقابل کاخ سفید خواستار تلاش برای آزادی این زندانیان شدند.
هم‌زمان با روز جهانی کارگر و روز معلم، معلمان و کارگران امروز در شهرهای مختلف ایران تجمعات سراسری اعتراضی برگزار کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید