صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۳
کد خبر: 9769
گزارشگر: 213
۵۳۸
۰
۰
۲
براساس اظهارات سخنگوی شورای نگهبان

جزییات تغییر ساعت رسمی

جزییات تغییر ساعت رسمی
سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح «تغییر ساعت رسمی کشور» خبر داد.
به گزارش آسیانیوز، سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح «تغییر ساعت رسمی کشور» خبر داد.

به نقل از ایسنا، هادی طحان نظیف گفت: درباره طرح «تغییر ساعت رسمی کشور» ابهاماتی نسبت به این مصوبه وجود داشت که با اصلاحات مجلس این ابهامات از بین رفت.

در این طرح بین ساعت رسمی کشور و ساعت کاری کارکنان تفکیک انجام شد. در مورد ساعت رسمی کشور دولت دیگر نمی‌تواند ساعت را تغییر دهد اما در مورد ساعت کاری کارکنان با توجه به منطقه و جغرافیا دولت می‌تواند ساعت کاری کارکنان را تغییر دهد.


 سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی در ارتباط با استخدام و به کارگیری نیروها در دستگاه‌هایی خاص گفت: این موارد را باید از مجلس بپرسید زیرا تفسیر قانون عادی با مجلس است.

وی در پاسخ به سوالی درباره مصوبه تغییر ساعت رسمی کشور گفت: هر نهادی باید در راستای وظایف خودش کار کارشناسی و تخصصی انجام دهد ما در شورای نگهبان درباره خوب بودن یا بد بودن یک مصوبه و ضرورت تصویب آن ورود نمی‌کنیم و تنها ورود ما در حوزه مغایرت با شرع و قانون اساسی است.

گاهی نسبت به مصوبه مخالفین و موافقینی وجود دارد که ما در این حوزه ورود نمی‌کنیم و این وظیفه مجلس است اما در رابطه با مغایرت با شرع و قانون باید کار کارشناسی انجام دهیم./
https://www.asianews.ir/u/6lp
اخبار مرتبط
با وجود مخالفت مجلس، ظاهرا رای به تغییر نکردن ساعت رسمی کشور به فروردین ماه سال جدید نمی‌رسد ولی اجرایی می شود.
در حالی که کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم خواهان لغو طرح نسخ قانون تغییر ساعت بود، امروز اعلام شد که مصوبه مجلس در خصوص عدم تغییر ساعت رسمی کشور به تصویب نهایی نرسیده است.
در حالی که تغییر ساعت رسمی سبب طولانی شدن زمان روز می شود، گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس امروز کلیات طرح نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور را بررسی کرده است.
در حالی که تغییر ساعت رسمی سبب طولانی شدن زمان روز و استفاده بیشتر از نور خورشید می شود، مجلس در مخالفت با نسخ قانون تغییر ساعت بیانیه صادر کرد.
در حالی که در اکثر کشورهای جهان با جلو کشیدن ساعت ها در ابتدای بهار، صبح ها کوتاه تر و عصرها طولانی تر می شود، ابوالفضل ابوترابی، طرح لغو تغییر ساعت رسمی کشور در هفته‌های آینده را به دلیل اختلال در زمان انجام فریضه‌های دینی مطرح کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید