صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۸
کد خبر: 9770
گزارشگر: 213
۵۳۶
۰
۱
۲
سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد

واریز سود سهام عدالت تا پایان اردیبهشت

واریز سود سهام عدالت تا پایان اردیبهشت
براساس اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار، سود سهام عدالت برخی از سهامداران جامانده از دریافت سود، تا پایان اردیبهشت ماه پرداخت خواهد شد.

به گزارش آسیانیوز، بنابر اعلام مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، سود سهام عدالت برخی از سهامداران جامانده از دریافت سود، تا پایان اردیبهشت ماه پرداخت خواهد شد.

هفته گذشته بود که پیمان حدادی، مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که سود سهام عدالت افراد حقیقی، اسفندماه سال ‌گذشته پرداخت شد. از اسفندماه سال‌ گذشته تاکنون، حدود ۱۰۰‌هزار نفر از سهامداران حقیقی که پیش از این در سامانه سجام ثبت ‌نام نکرده و شماره حساب خود را اعلام نکرده بودند، در سایت سجام اقدام به ثبت‌نام کردند؛ سود سهام عدالت این افراد نیز در پایان ‌ماه جاری واریز خواهد شد.

به گفته وی، طبق هماهنگی ‌هایی که با شرکت سپرده‌‌گذاری مرکزی (سمات) انجام شده است، در پایان هر ماه سهامداران سهام عدالت که به تازگی در سایت سجام ثبت‌نام کنند و سود خود را نگرفته باشند، در پایان ‌ماه ثبت‌نام خود، سود سهام عدالت را دریافت خواهند کرد.

به نقل از اقتصاد آنلاین، ذبیح الله سلمانی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعلام کرد برای افرادی که سود سهام عدالت سال قبل را دریافت نکردند، این سود به طور حتم تا پایان اردیبهشت‌ماه پرداخت می‌شود. به گفته وی، مستحضر باشید که سود سهام عدالت تا پایان اسفندماه ۱۴۰۰ پرداخت و مقرر شده برای بقیه هم تا عید فطر پرداخت شود. با این حال اگر این موضوع انجام نشد، این سود قطعاً تا پایان اردیبهشت‌ماه پرداخت می‌شود.

لازم به ذکر است که ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰، پرداخت ۲۵هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت سال‌های گذشته به حساب حدود ۴۵ میلیون نفر از دارندگان این سهام به پایان رسید و افرادی که دارای پرتفوی ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت بودند، ۵٣٢هزار تومان و دارندگان پرتفوی ۵٣٢هزار تومانی، ۵٧۵هزار تومان سود دریافت کردند. با این وجود، برخی از مشمولان سهام عدالت به دلیل وجود موانعی از جمله شماره شبای نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت، قادر به دریافت سود نشدند.
 
در پایان معاملات روز چهارشنبه (۲۱ اردیبهشت ماه)، ارزش سهام عدالت ۱.۳درصد افزایش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۴ میلیون و ۶۵۸هزار تومان، ۲۷ میلیون و ۶۱۲هزار تومان و ۱۳ میلیون و ۵۸۸هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۷۹۵هزار تومان رسیده است./

https://www.asianews.ir/u/6lq
اخبار مرتبط
معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی از پرداخت سود سهام عدالت تا پایان اردیبهشت‌ماه و عید فطر خبر داد.
مقدمات ثبت نام ۲۰ میلیون جامانده سهام عدالت از خرداد انجام شده است.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر، دولت و مجلس در حال مدیریت و برنامه‌ریزی هستند تا بر اساس اولویت‌ها به جاماندگان، سهام عدالت تعلق گیرد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ۱۸ تا ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور، مشمول سهام عدالت هستند یا می‌توانند باشند که دولت برای واگذاری سهام به آنها اقدام کرده است.
در حالی که فروش سهام عدالت چه در روش مستقیم و چه در روش غیرمستقیم انتقادات بسیاری را به دنبال داشت، حالا قرار است آیین نامه فروش این سهام اصلاحاتی را داشته باشد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی از خاتمه پرداخت ۲۵ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت سال‌های گذشته خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید