صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۳
کد خبر: 9778
گزارشگر: 2
۵۸۵
۰
۱
۲
ارتباط مالی راحت‌تر

آشنایی با روش‌های افتتاح حساب بین المللی

آشنایی با روش‌های افتتاح حساب بین المللی
افتتاح حساب بین المللی برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در کشورهای مختلف هستند از اهمیت بالایی برخوردار است. بطور کلی افتتاح حساب در کشورهای دیگر جهان می‌تواند مزایای زیادی از جمله ارتباط مالی راحت‌تر با سایر کشورهای جهان را دربر داشته باشد.

افتتاح حساب در ترکیه از راحت‌ترین و بهترین روش‌ها برای متصل شدن به شبکه مالی جهانی است.

فرقی نمی‌کند به دنبال سرمایه گذاری در خارج از کشور باشید یا به دنبال استفاده از مزایای بانک‌های جهانی، در هر صورت قبل از افتتاح حساب بین المللی باید از شرایط و قوانین کشورهای مختلف آگاهی کامل داشته باشید و به تمام نکات پیرامون ایجاد حساب مسلط باشید. در ادامه قصد داریم انواع حساب بین المللی و کاربرد آن‌ها را بطور کامل بررسی کنیم.

 

افتتاح حساب بین المللی

 

با رشد اقتصاد جهانی بسیاری به فکر سرمایه گذاری در بازارهای مالی بین المللی هستند. دسته دیگری نیز برای گسترش کسب و کار خود در سطح جهان به بانک‌های قدرتمند جهانی نیاز دارند تا بدون مشکل خاصی به فعالیت‌های خود بپردازند. قبل از افتتاح حساب بین المللی باید نیاز خود را بسنجید تا نوع حسابی که می‌خواهید داشته باشید را تعیین کنید.
بعد از انتخاب نوع حساب نوبت به آشنایی با قوانین و مقررات بانک‌های مختلف می‌رسد و همانطور که می‌دانید تمام این بانک‌ها زیر نظر قوانین کشور هدف فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند؛ پس باید با تمام قوانین آن کشور برای ایجاد حساب در بانک‌ها آشنایی داشته باشید. بطور کلی داشتن حساب‌های بین المللی فواید بسیاری دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

فواید حساب بین المللی

 

اولین و مهم‌ترین ویژگی مثبت بانک‌های بین المللی اتصال راحت آن‌ها به شبکه مالی جهانی است. شرکت‌هایی که از حساب‌های بین المللی برای انجام فعالیت‌های بانکی خود استفاده می‌کنند در مقایسه با رقبا رشد سریع‌تری خواهند داشت؛ چون تمام تراکنش‌های شرکت مربوطه بدون وقفه انجام خواهد شد و سرمایه با سرعت بیشتری به گردش در می‌آید.
با افتتاح حساب بین المللی امکان استفاده از مزایای بانک‌ها برای دارندگان حساب میسر می‌شود. بانک‌های مختلف برای جذب مشتری اقدام به دادن اعتبارات ویژه‌ای به مشتری‌ها می‌کنند و در واقع هدف بسیاری از داشتن حساب‌های بین المللی استفاده از این اعتبارات است.
با اتصال به شبکه مالی بین المللی می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز و در هرکجای دنیا که باشید به کمک یک تلفن همراه تمام فعالیت‌های بانکی خود را انجام دهید. از مزایای دیگر این حساب‌ها می‌توان به بهره‌مندی از وام‌های درصد پایین، معافیت از مالیات و فرصت‌های سرمایه گذاری روی بخش‌های مختلف در مناطق مختلف جهان اشاره کرد.

 

افتتاح حساب در ترکیه

 

اگر شماهم به دلایل مختلف از جمله سرمایه گذاری، تجارت، اخذ اقامت، تحصیل و ... نیاز به افتتاح حساب بین المللی دارید، افتتاح حساب در ترکیه از بهترین گزینه‌های موجود برای شما است. به دلیل قوانین تسهیل کننده میان ایران و ترکیه و البته هم‌جواری این دو کشور، ترکیه بهترین کشور برای داشتن حساب بین المللی برای ایرانیان است.
از جمله فواید افتتاح حساب در ترکیه می‌توان به ارتباط با شبکه بانکی جهانی اشاره کرد. بعد از ایجاد این حساب‌ها می‌توان از انواع وام‌ها و اعتبارات بانک‌های این کشور در راستای رشد تجارت یا سرمایه گذاری استفاده کرد. بعد از اتمام مراحل افتتاح حساب بین المللی در ترکیه بنا به درخواست می‌توانید از انواع کارت‌های بین المللی برای انجام تراکنش‌ها در سراسر جهان استفاده کنید.

افتتاح حساب در ترکیه

انواع حساب بین المللی

 

بطور کلی انواع حساب‌های بین المللی به دو دسته حساب شخصی و حساب شرکتی تقسیم می‌شوند. اگر مدیر یک مجموعه یا مالک یک شرکت تجاری بوده و به دنبال رشد کسب و کار خود هستید، بدون شک باید به فکر افتتاح حساب شرکتی باشید. اما اگر به فکر مهاجرت، تحصیل یا استفاده از انواع وام‌ها هستید باید به فکر افتتاح حساب شخصی باشید.
نکته‌ای که در انتخاب نوع حساب باید به آن توجه داشت، سخت‌گیری بانک‌ها برای افتتاح حساب شرکتی است. به طور کلی در تمام کشورها مراحل افتتاح حساب شرکتی دشوارتر و پیچیده‌تر از افتتاح حساب شخصی است. اما باید توجه داشت که حساب‌های شرکتی مزایای بیشتری نسبت به حساب‌های شخصی دارند.
توجه داشته باشید بعد از موفق شدن به افتتاح حساب بین المللی، با درخواست از بانک هدف می‌توانید اقدام به دریافت کارت‌های اعتباری بین المللی از جمله کارت‌های نقدی، اعتباری و کارت‌های پیش پرداخت کنید. با استفاده از کارت‌های نقدی می‌توان تمام موجودی حساب بانکی متصل به کارت را استفاده کرد.
کارت‌های اعتباری در بانک‌های مختلف، قوانین متفاوتی نیز دارند؛ اما بطور کلی در صورت خوش حساب بودن می‌توان بیش از موجودی کارت از آن خرید کرد و سپس اقدام به پرداخت مبلغ اضافی برداشت شده نمود. کارت‌های پیش پرداخت نیز حاوی مقدار مشخصی پول هستند که می‌توان آن‌ها را خریداری کرد و سپس اقدام به خرید اینترنتی، حضوری و ... نمود.

حساب شخصی

برای افتتاح حساب بین المللی شخصی در بسیاری از کشورها باید در گام اول اقامت آن کشور را دریافت نمود. در برخی از کشورها نیز افتتاح حساب مشروط به اخذ اقامت نیست و نتها با پاسپورت و ارائه مدارک لازم می‌توان اقدام به افتتاح حساب کرد.

حساب شرکتی

 برای افتتاح این نوع حساب در مرحله اول باید اقدام به ثبت شرکت در کشور مقصد نموده تا طبق قوانین مجوز افتتاح حساب برای شما صادر شود. در گام بعدی باید مدارک مربوط به شرکت به بانک هدف ارائه شود و بعد از طی کردن مراحل قانونی پروسه افتتاح حساب به اتمام برسد.

 

مدارک لازم برای افتتاح حساب

 

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم شرایط افتتاح حساب در کشورهای مختلف بسته به نوع حساب می‌تواند متفاوت باشد؛ اما بطور کلی مدارک لازم برای افتتاح حساب بین المللی عبارت‌اند از :

. معرفی نامه بانکی
اصل و کپی پاسپورت متقاضی
اسناد شرکت (برای حساب شرکتی)
مدارک شغلی (برای حساب شخصی)
داشتن میزان معینی پول برای افتتاح حساب

وام درصد پایین

نکات مهم قبل از افتتاح حساب

 

اولین نکته برای افتتاح حساب بین المللی نیاز سنجی است، منظور از نیازسنجی بررسی دقیق نیازهای خود به حساب بین المللی است تا بهترین نوع را در بهترین کشور انتخاب کنید. بنا به دلایلی که پیش‌تر به آن پرداختیم، افتتاح حساب در ترکیه از بهترین گزینه‌های موجود برای ایرانیان است تا از مزایای حساب‌های بین المللی برخوردار شوند.
علاوه بر موارد ذکر شده، نکات مهم دیگری نیز وجود دارد که قبل از افتتاح حساب بین المللی حتما باید آن‌ها را در نظر داشت. از جمله این نکات می‌توان به قوانین کشور هدف، اعتبارات بانک مورد نظر، سقف واریز و برداشت از حساب، سرعت و دقت عمل و ... اشاره کرد.

 

انجام کلیه خدمات مربوط به باز کردن حساب بین المللی با الو اپلای

 

یکی از معتبرترین مؤسسات مربوط به مهاجرت و اپلای، موسسه الو اپلای (https://www.aloapply.com) است که در آن کلیه اقدامات و کارهای لازم مربوط به افتتاح حساب بین المللی را انجام می‌دهد. اگر شما هم قصد داشتن یک حساب خارجی و بین المللی دارید می‌تواند از خدمات بی‌نظیر این موسسه بهره‌مند شوید و در کمترین زمان ممکن صاحب حساب بانکی مختص به خود شوید. همچنین برای افتتاح حساب در ترکیه می‌توانید با این موسسه در ارتباط باشید و امور مرتبط با افتتاح حساب بانکی خود در ترکیه را در کمترین زمان ممکن عملی کنید.

https://www.asianews.ir/u/6ly
اخبار مرتبط
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خبر داد که سفیر ترکیه در تهران در پی خواندن شعر «ارس» از سوی رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری این کشور، به این وزارتخانه احضار شده است؛ این در حالی است که سفیر ایران نیز در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه احضار شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید