صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۳:۴۰
کد خبر: 9785
گزارشگر: 306
۴۵۱
۰
۰
۱

تجلیل از 20 ایده برگزیده و شایسته تقدیر در نخستین جشنواره استانی شهید رمضانخانی

تجلیل از 20 ایده برگزیده و شایسته تقدیر در نخستین جشنواره استانی شهید رمضانخانی
یزد - در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره شهید رمضانخانی که به همت معاونت پژوهشی دانشگاه یزد و باهدف افزایش نشاط پژوهشی در سطح استان برگزار شده بود، با تجلیل از 5 ایده برتر و 15 ایده شایسته تقدیر به کار خود پایان داد
آسیانیوز / یزد ؛ معاون پژوهشی دانشگاه یزد در این مراسم با تأکید بر اهمیت و ضرورت پژوهش برای توسعه کشور گفت: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، صنعت و جامعه به ترتیب از مهمترین و کلیدی‌ترین مراکز و بخش‌های مؤثر و مهم برای ارتقای فرهنگ پژوهش به شمار می‌روند.
وی در ادامه دست یابی به مرجعیت علمی در مقیاس بین‌المللی، آموزش و پرورش هدفمند و نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری را از جمله اولویت های مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر شمرد و با تأکید بر اهمیت تولید محصول در فرایند هدفمند و مستمر پژوهش، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های علمی و پژوهشی کشور نیز باید همانند موشک‌هایمان نقطه‌زن بوده و اهداف مهم و راهبردی را نشانه بگیرد. وی لزوم شاگردپروری و تولید ثروت از دانش را از دیگر اولویت‌های موردنظر عنوان کرد.
دکتر محمدعلی ایرانمنش در ادامه سخنان خود به بیان چالش های موجود در حوزه پژوهش پرداخت و گفت: عدم به کارگیری شایسته نخبگان، ضعف ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت و معضل بیکاری دانش آموختگان از جمله مهمترین چالش های موجود است که در این میان معضل بیکاری از سایر معضلات دشوارتر و آسیب زننده تر است.
معاون پژوهشی دانشگاه یزد در پایان سخنان خود، از این مراسم به عنوان یک پروژه تحقیقاتی یاد کرد و از شرکت کنندگان و سایر صاحب نظران خواست با توجه به فرصت ها و توانمندی‌های موجود، راهکارهای مناسبی را برای برون‌رفت از چالش های مذکور پیشنهاد کنند. وی در عین حال با بیان این که سازوکارهای تعاملی نظیر برگزاری این جشنواره ها گام مهم و مؤثری در شناسایی و رفع معضلات و موانع پژوهشی محسوب شود، خاطرنشان کرد: مسئولان کشور باید به این نکته توجه داشته باشند که هر راه حلی در این زمینه از مسیر دانشگاه ها و مؤسسات تحقیقاتی می گذرد بنابراین باید با تقویت دانشگاه و حمایت از آن و همچنین توجه به پژوهش‌های مسأله محور و حوزه های مهارتی بستر مناسب برای ایجاد یک تحول و جهش عظیم را در این حوزه فراهم کرد.
در این مراسم مدیر امور پژوهشی دانشگاه یزد نیز با اشاره به استقبال چشمگیر استادان حوزه و دانشگاه، دانشجویان و طلاب، دبیران آموزش و پرورش و نخبگان جامعه و صنعت گفت: تعداد 173 ایده در موضوعات و محورهای مختلف نظیر کاربردی کردن پایان نامه ها، مردمی سازی پژوهش، شرکت‌های دانش بنیان و مرجعیت علمی به دبیرخانه جشنواره رسید که از این میان 5 ایده به عنوان ایده های برگزیده و 15 ایده به عنوان ایده‌های شایسته تقدیر شناخته شد.
دکتر محسن حکیمی مسافرت خانواده معظم شهید رمضانخانی به ایران و تقارن آن با برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره بدون هیچگونه هماهنگی قبلی را از جمله نشانه های شگفت انگیز حاکی از عنایت ویژه آن شهید والامقام به این جشنواره ذکر کرد.
سخنرانی دکتر فاطمه رمضانخانی و دکتر مهدی رمضانخانی خواهر و فرزند شهید همراه با ذکر خاطراتی از زندگانی حماسی و مبارزات شجاعانه آن شهید در دوران ستم شاهی و فعالیت های سیاسی و انقلابی وی در کشورهای اتریش و لبنان از دیگر برنامه های این مراسم بود.
در این مراسم همچنین وحید حسنی نویسنده کتاب خاطرات شهید محمدحسین رمضانخانی تاریخچه مبسوطی از مراحل مختلف حیات مبارزاتی شهید را بازگو کرد و در ادامه به تشریح اقدامات وی در ایجاد اتحاد و یکپارچگی در جبهه مقاومت و تسخیر سفارت رژیم پهلوی در کشور لبنان در روز دهم بهمن سال 57 پرداخت. وی اقدامات این دانشجوی نخبه برعلیه منافع استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی را بسیار هوشمندانه، انقلابی و شگفت آور توصیف کرد که سرانجام منجر به شهادت وی در تیرماه سال 59 شد.
در پایان این مراسم از ارایه کنندگان 20 ایده برگزیده و شایسته تقدیر با اهدای لوح و هدایا تجلیل شد.

سید محمد جواد عرفانفر

تجلیل از 20 ایده برگزیده و شایسته تقدیر در نخستین جشنواره استانی شهید رمضانخانی ,  دکتر محمدعلی ایرانمنش معاون پژوهشی دانشگاه یزد

https://www.asianews.ir/u/6m5
اخبار مرتبط
یزد - در اثر ورود سیلاب بخش‌هایی از دانشگاه تخریب و خسارت‌های گسترده‌ای به ساختمان‌ها، تجهیزات و معابر آن وارد شد
یزد - استاندار گفت : اساسنامه ستاد ویژه نوآوری و اقتصاد دانش بنیان نهایی شده و جلسات آن به صورت ماهانه پیگیری می‌شود
یزد - جمعی از دانشجویان افغانستانی دانشگاه‌های استان با حضور در دفتر مدیریت‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد بیانیه‌ای را در محکومیت جنایت ترویستی حرم رضوی و ضرورت تقویت اتحاد دو ملت دوست و برادر ایران و افغانستان، قرائت کردند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید