صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۴
کد خبر: 9796
گزارشگر: 360
۸۳۹
۰
۰
۰
کاردانو،لونا،میکرواستراتژی، متامسک

اخبار آخر هفته بازار جهانی رمزارزها:

اخبار آخر هفته بازار جهانی رمزارزها:
پس از ریزش کم سابقه بازار رمزارزها در هفته گذشته به نظر می‌رسد نهنگ‌های( خریداران بزرگ) حوزه رمزارزها فعال شده اند و قصد دارند از پائین آمدن قیمت‌ها بهره ببرند، البته هنوز بسیار زود است به این نتیجه برسیم که روند نزولی به اتمام رسیده است و روند صعودی در پیش است
• نهنگ‌ها کاردانو را نشان کرده اند:

 پس از ریزش کم سابقه بازار رمزارزها در هفته گذشته به نظر می‌رسد نهنگ‌های( خریداران بزرگ) حوزه رمزارزها فعال شده اند و قصد دارند از پائین آمدن قیمت‌ها بهره ببرند، البته هنوز بسیار زود است به این نتیجه برسیم که روند نزولی به اتمام رسیده است و روند صعودی در پیش است. اساسا نهنگ‌ها و معامله‌گران حرفه‌ای هیچگاه به یک باره دست به خرید و فروش نمی‌زنند بلکه تلاش می کنند در بازار های صعودی و نزولی آنگاه که قیمت‌ها وارد مناطق اشباع خرید و فورش می‌شوند لیستی از رمزارزها را بر اساس فاکتورهای مختلف( فاندامنتال، تکنیکال و اقتصاد کلان) تهیه کنند و در آن مناطق  آرام آرام( به صورت پلکانی) بخرند و یا بفروشند.

 بیشتر بخوانید

تحلیل بیت‌کوین از چند منظر

حال در مقطع کنونی پس از فروکش کردن شتاب ریزش به نظر می ‌رسد نهنگ های برخی از رمزارزها فعال شده اند از جمله کاردانو که همواره مورد علاقه معامله گران و نهنگ‌ها بوده است.
در همین رابطه برخی داده های درون زنجیره (شبکه) و  و همچنین تحلیلی،‌اجتماعی پلتفرم سانتیمنت Santiment  در ساعات اولیه روز ۱۳ می، نشان می‌دهد که نهنگ‌های کاردانو از پایان ماه ژانویه تا روز ۱۲ می، فعالیت خود را دوچندان کرده‌اند، مهمتر اینکه در روز ۱۲ می این ارز، شاهد ۱۰۸۵ تراکنش بیش از ۱۰۰ هزار دلاری بوده است. در این رابطه، سانتیمنت در توییتر خود نوشت:
نهنگ‌های کاردانو، دیروز ۱۲ می، بین ساعت هشت صبح تا ۱۲ ظهر UTC، هم‌زمان با کاهش قیمت این ارز به ۰.۴ دلار، معاملات زیادی را ثبت کردند. این جهش‌ها معمولا نشان از تغییر جهت قیمت کاردانو است. ما فعالیت نهنگ‌ها را به‌دقت زیر نظر داریم.
از هفته گذشته گزارش شد که نهنگ‌های کاردانو، پس از هفت ماه انتظار و کمین کردن، در حال بزرگ‌تر کردن حجم ذخایر خود هستند.

• مایکل سیلور مدیرعامل میکرواستراتژی: بعید است بیت‌کوین‌هایمان را بفروشیم
مایکل سیلور (Michael Saylor) موسس شرکت بزرگ میکرواستراتژی MicroStrategy در سال‌های اخیر به یکی از بازیگران بزرگ بیت‌کوین تبدیل شده است. مایکل سیلور بدون شک یکی از عوامل رالی صعودی قدرتمند بیت کوین در سال ۲۰۲۰-۲۰۲۰۱ بود، حال او در اوج ریزش بازار اخیر درباره رویکرد خود و شرکت تحت مدیریتش به نکات مهمی اشاره کرده است:
 او گفته است که بعید است شرکت وی مجبور شود تا از ذخایر بیت‌کوین خود استفاده کند. سیلور در توییتی که پس از سقوط اخیر بیت کوین رخ داد اذعان داشت که این شرکت در حال حاضر 115109 بیت کوین دارد که می‌تواند برای وثیقه وام‌های خود تعهد کند. این بدان معنی است که بیت کوین باید به زیر 3562 دلار تثبیت شود تا این شرکت رسما متضرر شده و احتمالا ملزم به فروش دارایی‌های اضافی خود گردد. وی به این نکته اشاره می‌کند که تقریباً هیچ قیمتی به اندازه کافی پایین نخواهد بود که این شرکت را مجبور کند هر یک از دارایی‌های بیت کوین خود را بفروشد. علیرغم این اظهارات سهام این شرکت همزمان با افت سهام سایر سهام شرکت‌های معروف مانند S&P500 طی هفته گذشته با ریزش همراه شد. سهام این شرکت در حالی که بیت کوین برای اولین بار در یک سال اخیر به زیر 30000 دلار رسید، در حدود 26 درصد سقوط کرد.

 

• بازگشت لونا به بایننس پس از فاجعه :
 پس از رخ دادن فاجعه در شبکه ترا (لونا) و فروپاشی بلاک‌چین و استیبیل کوین آن ارزش ارز این شبکه یعنی لونا نیز سقوط وحشتناک 99 درصدی تجربه کرد و بسیاری از صرافی‌ها معمالات این رمزارز معروف را متقوف کردند، اما خبرها حاکی از این است که  اعتبارسنج‌های بلاکچین Terra تصمیم گرفته‌اند تولید بلوک را از سر بگیرند، مبادله‌های روی زنجیره (on-chain) را غیرفعال کنند و کانال‌های IBC را ببندند.
بایننس نیز معاملات لحظه‌ای جفت‌ ارزهای معاملاتی LUNA/UST و UST/BUSD را از امروز ۱۳ می، آغاز خواهد کرد. سپرده‌گذاری و برداشت LUNA و UST نیز هم‌زمان باز خواهند شد.
با این‌ حال، بایننس از تریدرها خواسته است که قبل از انجام معامله، تحقیقاتشان در مورد اصول معاملات این دو ارز به همراه آخرین تغییراتشان را کامل کنند.
به گفته بایننس، عرضه فعلی در گردش برای LUNA حدود ۶.۵ تریلیون (۹۵ درصد از کل عرضه) است. این صرافی، همچنین پیام هشدار زیر را نیز در اطلاعیه خود در این خصوص، آورده است:
معاملات ارزهای دیجیتال در معرض ریسک بالا هستند، لطفا معاملات خود را با احتیاط کامل انجام دهید. ممکن است نوسانات قیمت شدیدی در بازار رخ دهد. به همین دلیل لازم است که حتما از مشاوران مالی کمک بگیرید. بایننس، مسئولیتی در قبال ضررها ندارد.
 
•هکرها در کمین کاربران کیف پول متامسک MetaMask:
هشدار به کاربران کیف پول متامسک، اگر از آن دسته از کاربران ایرانی هستید که توانسته اید راه حلی برای دور زدن محدودیت این پلتفرم پیدا کنید به خبر مهم  زیر توجه کنید:
وب‌سایت‌های مربوط به داده‌های رمزنگاری Etherscan، CoinGecko و DeFi Pulse مواردی از وجود یک پاپ آپ مخرب گزارش کردند که کاربران را وادار به اتصال کیف پول متامسک خود به آنها می‌کند. به نظر می‌رسد که این حمله فیشینگ از دامنه‌ای ناشی می‌شود که نشانBored Ape Yacht Club را در بر دارد. ابتدا به نظر می‌رسید که سایت مرتبط با دامنه حذف شده اما بعد اعلام شد که این سایت ثبت شده است. بابی اونگ، بنیان‌گذار CoinGecko در پیامی تلگرامی اعلام کرد که تیم وی در حال بررسی علت اصلی این حمله هستند تا در اسرع وقت آن را رفع کنند. وی افزود این وضعیت به احتمال زیاد ناشی از یک اسکریپت تبلیغاتی مخرب است که اکنون غیرفعال شده است. Etherscan در توییتی از کاربران خود خواست که هیچ تراکنشی را که در وب‌سایت آن‌ها به صورت پاپ آپ ظاهر می‌شود تأیید نکنند.
 
https://www.asianews.ir/u/6mf
اخبار مرتبط
سرویس رمزارز آسیانیوز: همزمان با روند نزولی بازار رمزارزها در این روزها سقوط ارزش استیبیل‌کوین پلت‌فرم لونا LUNA/UST منجر به ایجاد نگرانی زیاد درباره سایر استیبیل‌کوین‌ها شده است، و بسیاری از استیبیل‌کوین‌های دیگر در حفظ ثبات ارزش خود در نسبت به دلار با چالش روبرو هستند،
سرویس رمزارز آسیا نیوز:بر اساس آخرین گزارش گلس‌نود پلتفرم معتبر تحلیل داده های درون شبکه‌، سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در حال انتقال دارایی‌های خود به صرافی‌ها هستند تا پرتفوی خود را کاهش دهند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید