صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۱:۰۰
کد خبر: 9810
گزارشگر: 213
۱۹۸۹
۰
۰
۳
شامگاه یکشنبه صورت گرفت

تجمع های اعتراضی شبانه در شهرکرد و درگیری با معترضان

تجمع های اعتراضی شبانه در شهرکرد و درگیری با معترضان
تجمع‌های اعتراضی در شامگاه امشب؛ یکشنبه هم ادامه یافت و برخی گزارش های تایید نشده حاکی از درگیری برخی ماموران با معترضان در شهرکرد، و قطع اینترنت در برخی شهرها است.

به گزارش آسیانیوز، تجمع‌های اعتراضی در شامگاه؛ امشب یکشنبه هم ادامه یافت و برخی گزارش های تایید نشده حاکی از شلیک به معترضان در شهرکرد، و قطع اینترنت در برخی شهر ها است.

بر اساس گزارش‌ها و ویدیوهای منتشر شده، در اعتراضات شامگاه یکشنبه ۲۵ اردیبهشت بین ماموران امنیتی و معترضان در شهرکرد درگیری هایی رخ داده است.

این در حالی است که روز یکشنبه، سازمان حقوق بشر ایران از جامعه جهانی خواست که از سرکوب معترضان جلوگیری شود. این سازمان همچنین از شبکه‌های اجتماعی خواست به جای اعمال محدودیت بر محتوای عکس‌ها و ویدیوهای شهروندخبرنگاران، امکان اطلاع‌رسانی را تسهیل کنند.

دور جدید تجمع‌های اعتراضی پس از  نرخ مصوب افزایش قیمت‌ها آغاز شده و در روزها و شب‌های گذشته استان‌های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه‌ و بویراحمد کانون این اعتراض‌ها بوده است.

احمد آوایی نماینده دزفول که روز شنبه در مصاحبه‌ای با ایلنا کشته شدن یک نفر در جریان اعتراض‌های دزفول را تایید و او را از اهالی اندیمشک معرفی کرده بود در واکنشی تازه، این اظهار خود را تکذیب کرد و گفت مصاحبه‌اش تحریف شده است.

همچنین احمد راستینه نماینده شهرکرد در مجلس، فردی که شامگاه شنبه در جریان اعتراض‌های هفشجان در چهارمحال و بختیاری کشته شد را بسیجی معرفی کرد.

پیشتر گزارش‌ها حاکی از کشته شدن برخی معترضان در هفشجان در چهارمحال و بختیاری بوده است./

https://www.asianews.ir/u/6mu
اخبار مرتبط
در حالی که برخی از تحلیل‌گران ارتقای ساختار نیروی انتظامی را با گسترش اعتراضات مرتبط دانستند، تغییراتی در ساختار نیروی انتظامی و تبدیل آن به فرماندهی انتظامی، سازمان اطلاعات انتظامی کل کشور ایجاد شده است.
پس از اعتراضات شامگاه جمعه همراه با اختلال در اینترنت، تا کنون تجمعاتی نیز در یزد، نیشابور، هفشجان و شهرک کاروان تهران شکل گرفته و کشته شدن یک نفر تایید شده است.
برخی ویدیوهای شبکه های اجتماعی از ادامه تجمعات اعتراضی شامگاه جمعه در چندین شهر حکایت دارند.
یزد - استاندار در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان بااشاره به مساله مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه ها بیان کرد: نه تنها مقدار یارانه کمتر نشده بلکه مقدار آن نیز بیشتر شده است و این که گفته می شود مردمی سازی یارانه ها بدین معنا است
براساس برخی گزارش ها دامنه تجمعات اعتراضی روزهای اخیر در خارج از استان خوزستان ادامه یافته و در شهرکرد و درود و دیگر شهرها نیز جریان داشته است.
همزمان با تجمع سراسری معلمان در رشت، دانش‌آموزان هم به جمع معترضان پیوستند و از آموزگارانشان حمایت کردند.
اعتراض‌ به گرانی‌های اخیر در شهرهای استان خوزستان در جنوب ایران ادامه دارد.
همچنانکه گمانه‌زنی‌هایی درباره تلاش ها برای مبادله حمید نوری با احمدرضا جلالی، پژوهشگر دوتابعیتیِ زندانی ایرانی-سوئدی مطرح است، شماری از خانواده‌های زندانیان دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی با حضور در مقابل کاخ سفید خواستار تلاش برای آزادی این زندانیان شدند.
هم‌زمان با روز جهانی کارگر و روز معلم، معلمان و کارگران امروز در شهرهای مختلف ایران تجمعات سراسری اعتراضی برگزار کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید