صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۱:۳۲
کد خبر: 9826
گزارشگر: 213
۸۷۹
۰
۰
۳
روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت

بی‌آرتی‌ اعتصاب کرد

بی‌آرتی‌ اعتصاب کرد
رانندگان خطوط اتوبوسرانی بی‌آرتی‌ تهران امروز دست به اعتصاب و تجمع اعتراضی زدند و خواسته هایشان را مطرح کردند.
به گزارش آسیانیوز، رانندگان خطوط اتوبوسرانی بی‌آرتی‌ تهران دست به اعتصاب و تجمع زدند. رانندگان خطوط اتوبوسرانی بی‌آرتی‌ تهران روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت دست به اعتصاب و تجمع زدند.

به گزارش سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، تجمع در مقابل اداره مرکزی این شرکت انجام شد. رانندگان و کارگران در این تجمع شعارهایی سر دادند و خواسته های خود را مطرح کردند.

در این میان، خبرگزاری مهر گزارش داده که علیرضا زاکانی شهردار تهران در محل تجمع رانندگان حاضر شد. اعتراض رانندگان و کارگران اتوبوسرانی به تحقق نیافتن افزایش حقوق آن‌هاست.

بر اساس مصوبه دولت، دستمزد کارگرانِ بخش‌های دولتی، تنها ۱۰ درصد در سال جاری افزایش می‌یابد و همین از دلایل اعتراض رانندگان شرکت واحد است. آن‌ها خواستار افزایش حداقل دستمزد، بر اساس مصوبه شورای عالی کار، یعنی ۵۷ درصد هستند.

پیشتر نیز تجمع‌هایی از سوی کارگران صنعت نفت به این تصمیم دولت برگزار شده بود.

سایت «خبرآنلاین» روز دوشنبه گزارش داد که چندین ساعت است خطوط اتوبوسرانی بی‌آرتی‌ راه‌آهن-‌تجریش و ترمینال جنوب‌-پارک‌وی غیرفعال است.

گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی است که دامنه اعتصاب رانندگان و توقف فعالیت خطوط اتوبوسرانی به مناطق دیگر تهران، همچنین کارگران بخش تعمیرات اتوبوسرانی نیز رسیده است.

تشکل کارگری با اشاره به تجمعات اعتراضی کارگران، معلمان، بازنشستگان و سایر مزدبگیران و بازداشت شماری از آنان بیانیه داده است. این سندیکا در پایان خواستار آزادی رضا شهابی، عضو هیئت مدیره شد./
https://www.asianews.ir/u/6n7
اخبار مرتبط
تجمع‌های اعتراضی در شامگاه امشب؛ یکشنبه هم ادامه یافت و برخی گزارش های تایید نشده حاکی از درگیری برخی ماموران با معترضان در شهرکرد، و قطع اینترنت در برخی شهرها است.
پس از اعتراضات شامگاه جمعه همراه با اختلال در اینترنت، تا کنون تجمعاتی نیز در یزد، نیشابور، هفشجان و شهرک کاروان تهران شکل گرفته و کشته شدن یک نفر تایید شده است.
برخی ویدیوهای شبکه های اجتماعی از ادامه تجمعات اعتراضی شامگاه جمعه در چندین شهر حکایت دارند.
یزد - استاندار در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان بااشاره به مساله مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه ها بیان کرد: نه تنها مقدار یارانه کمتر نشده بلکه مقدار آن نیز بیشتر شده است و این که گفته می شود مردمی سازی یارانه ها بدین معنا است
براساس برخی گزارش ها دامنه تجمعات اعتراضی روزهای اخیر در خارج از استان خوزستان ادامه یافته و در شهرکرد و درود و دیگر شهرها نیز جریان داشته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید