صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۳:۴۵
کد خبر: 9829
گزارشگر: 306
۳۸۷
۰
۰
۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد درنخستین نشست خبری

ماموریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛ هدایت، حمایت و نظارت است

ماموریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛ هدایت، حمایت و نظارت است
یزد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد بااشاره به اینکه : ماموریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت های فرهنگی هنری و رسانه ای کشور است

آسیانیوز / یزد ؛  « احسان عابدی » با بیان اینکه خط مشی، برنامه و رویکردهای اداره کل استان ها برای اولین بار در حکم مدیران کل در 11 بند نگاشته شده است و همین ها مبنای سیاست گذاری ها و فعالیت های ما است تصریح داشت : در عرصه هدایتی، تقویت جایگاه شورای فرهنگ عمومی با عنوان جایگاه تاثیرگذار و نقش آفرینی در جامعه است که در دولت سیزدهم جلسات افزایش کمی به سمت ارتقای کیفی داشته تا شاهد نقش آفرینی آن باشیم.


وی گفت: جشنواره ها قرار است هدفمند و محتوا محور انجام شود و در عرصه محتوا قائلیم که باید با جهت دهی مبانی انقلاب اسلامی و اولویت های فرهنگی و اجتماعی این برنامه ها اجرا شود.

عابدی درادامه بابیان اینکه تقویت عناصر جبهه فرهنگی را در عرصه حمایت در دستور کار خود قرار داده ایم و سعی داریم عناصر مومن و معتقد به انقلاب اسلامی را تقویت و حمایت کنیم گفت : رعایت اولویت های محتوایی به عنوان مبنای هدایتی ما در این اداره کل است و قرار است طبق مبانی انقلاب اسلامی از ارزش ها و محتوایی حمایت کنیم که نتیجه آن رشد معنوی و فرهنگی و فضائل اخلاقی در جامعه باشد که موضوع بسیار مهم ما در این زمینه خانواده و جمعیت است.

وی گفت : هم افزایی دستگاه های فرهنگی به عنوان اولویت دیگر ما است که ضمن استقلال باید در سیاست گذاری بدون موازی کاری و تعارض فعالیت های خود را انجام دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد افزود: تقویت حلقه های میانی عرصه فرهنگ و هنر به عنوان اولویت های دیگر ما است که سعی می شود دولت ها متصدی نباشند و مردم را در مدیریت عرصه های فرهنگی و هنری تقویت کنیم.

عابدی با اشاره به پروژه های عمرانی و فرهنگی این اداره کل بیان کرد: تالار مرکزی یزد، مجتمع امام علی (ع)، مجتمع فرهنگی هنری بافق، مجتمع فرهنگی هنری مروست از جمله پروژه های این اداره کل است که امیدواریم به زودی به بهره برداری برسد.

وی گفت :  در عرصه نظارتی یکی از شئون مهم است که در مراحل صدور مجوز و پس از آن و همچنین روال معمول اتفاقات مورد توجه قرار می گیرد.

عابدی ادامه داد: اختتامیه نخستین جشواره کالاها و محصولات فرهنگی، تقویت جلسات شورای اطلاع رسانی، برگزاری رویدادهای ویژه معلمان، نشست اصحاب فرهنگ و هنر با استاندار، اجرای زنده موسیقی از جمله برنامه های انجام شده ما در دوره مدیریت جدید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد افزود: در برنامه های قرآنی نیز رویکرد ویژه ای داریم که معتقدیم بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی را با تقویت نگاه قرآنی می توانیم کاهش دهیم.

وی گفت: یکی از رویدادهای هنری استان اجرای زنده موسیقی بود که از ابتدای مسئولیتم تا کنون سه کنسرت برگزار شد.

این مقام مسئول بیان کرد: کنسرت علیرضا قربانی به عنوان خواننده سنتی کشور به بیش از هشت سانس رسید و به یک رویداد هنری تبدیل شد و مردم استقبال خوبی کردند و افزود : ما از حضور هنرمندانی مانند علیرضا قربانی استقبال می کنیم و آمادگی داریم که امثال این اجرا را در استان ادامه دهیم.

وی گفت: چاپ کتاب های ویژه صحیفه سجادیه، پیگیری ساخت مقبره مرحوم آذریزدی از جمله برنامه های دیگر ما خواهدبود .

در پایان این نشست پور اسماعیلی بعنوان روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد معرفی و از خدمات چندین ساله  امیر ترقی تجلیل به عمل آمد .

سید محمد جواد عرفانفر

ماموریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛ هدایت، حمایت و نظارت است , احسان عابدی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد

https://www.asianews.ir/u/6n8
اخبار مرتبط
یزد - هشتمین نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی استان با عرضه دو هزار عنوان کتاب قرانی و محصولات و توانمندی‌های فعالان این بخش در حسینیه سید محمد آقا آغاز بکار کرد
یزد- مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گفت : یکی از رویکردهای اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دولت استعدادیابی و تقویت گروه های مردمی عرصه فرهنگ و هنر در تمامی شهرستان ها است و عدالت این است که به تمامی شهرستان ها نگاهی یکسان داشته باشیم و ظرفیت ها را مورد توجه قرار دهیم
یزد - رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برپایی نمایشگاه علوم قرآنی یزد به مناسبت ماه مبارک رمضان پس از دوسال وقفه در این استان خبر داد
یزد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت : این اداره از فعالیت‌های فرهنگی و هنری به منظور فرهنگ سازی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی حمایت می کند
یزد - معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی‌ استان یزد با بیان اینکه جان‌ مایه بیانیه گام دوم مسئله امیدآفرینی و جوانگرایی است گفت: دولت سیزدهم به این دو رویکرد در انتخاب مدیران توجه ویژه دارد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید