صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۳:۲۱
کد خبر: 9849
گزارشگر: 306
۴۲۱
۰
۰
۲
مدیر مخابرات منطقه یزد خبر داد

بهره برداری از 107 طرح مخابراتی در هفته ارتباطات

بهره برداری از 107 طرح مخابراتی در هفته ارتباطات
یزد - مدیر مخابرات منطقه به مناسبت هفته ارتباطات در جمع خبرنگاران از بهره برداری ۱۰۷ طرح مخابراتی در استان با سرمایه‌گذاری ۶۲۸ میلیارد ریال به مناسبت هفته ارتباطات خبر داد

آسیانیوز / یزد ؛ « محمدرضا زارع» با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۲۹۰ هزار نفری یزد، جایگاه استان در ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه در رتبههای سوم و چهارم کشور خواهد و گفت: مشغول به کار تلفن ثابت در استان یزد بالغ بر ۵۶۸ هزار شماره با ضریب نفوذ ۴۴.۱ درصد و در تلفن همراه یک میلیون و ۸۵۰ هزار شماره با ضریب نفوذ ۱۴۳.۸ درصد است.

وی گفت :  استان یزد به لحاظ ضریب نفوذ خانوارها در استفاده از اینترنت پرسرعت با ۳۹.۱ درصد رتبه برتر کشور را در اختیار داردبه نحوی که تعداد پورت پرسرعت مشغول به کار استان ۱۶۶ هزار و ۱۱۵ مورد است.

مدیر مخابرات منطقه یزد افزود : در حال حاضر دو هزار و ۲۵۴ کیلومتر از جاده های استان و ۶۴۳ کیلومتر از مسیرهای ریلی استان تحت پوشش تلفن همراه است.

زارع تعداد روستاهای دارای ارتباط استان را ۹۵۴ روستا اعلام کرد و افزود: در حال حاضر تمام روستاهای با جمعیت بالای ۱۰۰ نفر دارای ارتباط روستایی هستند و ۹۶ درصد از جمعیت روستایی دارای ارتباط تلفن خانگی و ۹۳ درصد تحت پوشش شبکه تلفن همراه می‌باشند.

وی با بیان این که ۹۲ درصد از جمعیت روستایی استان متصل به شبکه دیتا هستند، گفت: در بخش دیتا، استان یزد دارای ۲۱۸ مرکز خدمات است و سهم مخابرات از ارائه خدمات دیتا ۷۰.۳ درصد میباشد و ۳۰ درصد مابقی سهم رقبای مخابرات است.

وی در مورد طرح‌های مخابراتی آماده بهره‌برداری در هفته ارتباطات استان، گفت: در هفته ارتباطات امسال تعداد ۱۰۷ طرح مخابراتی با سرمایه‌گذاری ۶۲۸ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده که عمده طرحها مربوط به خدمات تلفن همراه اول است و نتوانستیم به اندازه کافی در طرح های دیگر سرمایه گذاری داشته باشیم.

مدیر مخابرات منطقه یزد بیان داشت : در هفته دولت سال گذشته ۹۶ طرح مخابراتی و در دهه فجر پارسال نیز ۸۷ طرح مورد بهره برداری قرار گرفت و امسال نیز علی‌رغم افزایش ۱۰ برابری هزینه‌ها و افزایش نیافتن تعرفه‌های مخابراتی، طرحهای توسعه را مورد توجه داریم.

زارع در ادامه با بیان این که یزد معمولا جزو استانهای خوب و برتر در تمام زمینه‎‌هاست، گفت: یزد به لحاظ فراهم کردن شرایط نگهداری از تاسیسات همواره در جایگاه برتر کشور قرار داشته است و در ارزیابی کلی سال گذشته نیز استان دوم کشور شدیم.

زارع در مورد تغییر تعرفه اینترنت گفت : براساس مصوبه سال ۹۶ به اپراتورها اختیار تعیین کف تا سقف تعرفه‌ها داده شد که به دلیل رقابتی بودن بازار، تعرفه‌ها در کف نگه داشته شد و الان مجوز افزایش تا سقف براساس این مصوبه اعمال شده لذا در واقع افزایش قیمتی در این حوزه نداشته‌ایم.

وی در مورد برنامههای محوری مخابرات یزد در سال ۱۴۰۱ نیز خاطرنشان کرد: توسعه و بسترسازی فیبر منازل و سازمانها  و نیز در راستای شعار امسال، راه اندازی سوئیچ هوشمنددر استان با همکاری یک شرکت دانش بنیان را در جهت استفاده از سیستم‌های پیشرفته و به روز دنیا در سال جاری دنبال می‌کنیم.

مدیر مخابرات منطقه یزد در خصوص آنتن دهی نامطلوب برخی مناطق استان عنوان کرد: در شرایط سخت کاری به ویژه تامین تجهیزات تلفن همراه، متاسفانه با برخی ذهنیت‌های اشتباه ایجاد شده در مردم مواجه می‌شویم و نمی‌توانیم در برخی مناطق به دلیل این مخالفتهای مردمی در جهت بهبود آنت دهی تلفن همراه اقدام کنیم که امیدواریم با کمک رسانه‌ها ای این مشکل نیز مرتفع شود.

سید محمد جواد عرفانفر

بهره برداری از 107 طرح مخابراتی در هفته ارتباطات , « محمدرضا زارع» مدیر مخابرات منطقه یزد

https://www.asianews.ir/u/6ns
اخبار مرتبط
یزد - حوزه تجاری مخابرات منطقه در ارزیابی عملکرد مناطق مخابراتی کشور در سال 1400، رتبه نخست را از آن خود کرد
یزد - با حضور مدیر مخابرات منطقه در فرمانداری شهرستان تفت، مراسم معارفه جانشین رئیس اداره مخابرات این شهرستان برگزار شد
یزد - مخابرات منطقه در آخرین ارزیابی شرکت مخابرات ایران با کسب رتبه دوم در جایگاه استان های برتر کشور قرار گرفت
یزد - شبکه دیتای اینترنت استان یزد با نصب و راه اندازی بیش از 600 پورت ارتقا و توسعه یافت
یزد - مخابرات منطقه در شاخص میانگین مدت زمان پاسخگویی به درخواست و شکایت های مردمی رتبه نخست را در بین مناطق مخابراتی کشور کسب کرد
یزد - با توجه به ضرورت به روز رسانی و متمرکز سازی سامانه پاسخگویی 118، این پروژه در 31 منطقه کشور با همکاری مخابرات یزد و چند استان دیگر اجرایی شد
یزد - همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اوقات شرعی سامانه 192 در شهرستانهای یزد به صورت محلی آماده ارائه خدمات به هم استانی های عزیز می باشد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید