صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۱:۱۵
کد خبر: 9853
گزارشگر: 213
۱۴۹۸
۰
۰
۲
در کنفرانس مطبوعاتی هیات داوران جشنواره

سخنرانی اصغر فرهادی در کن: مردم ایران نمی توانند خوشحال باشند+ویدیو

سخنرانی اصغر فرهادی در کن: مردم ایران نمی توانند خوشحال باشند+ویدیو
اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی در کنفرانس مطبوعاتی هیات داوران جشنواره کن گفت: خوشحالی ام از داوری در جشنواره کن عمیق نیست و با توجه به تمام شدن طاقت مردم در اثر مشکلات اقتصادی، بسیاری از ایرانی‌ها اصلا نمی‌توانند واقعا خوشحال باشند.

به گزارش آسیانیوز، اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی و یکی از داوران جشنواره امسال جشنواره فیلم کن، با اشاره به اعتراضات روزهای اخیر در ایران اعلام کرد مردم این کشور طاقتشان تمام شده است.

 


فرهادی روز سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی هیات داوران جشنواره کن گفت: «خوشحالم که عضو هیات دوران کن هستم. اما این خوشحالی عمیقی نیست. با توجه به اتفاقاتی که این روزها در کشورم رخ می‌دهد خیلی از ایرانی‌ها اصلا نمی‌توانند واقعا خوشحال باشند.»

او ادامه داد: «شما حتما باید در مورد فشارهای اقتصادی و سیاسی که مردمم از سر می‌گذرانند، ناامیدی و افقی که برای مردم روشن نیست، شنیده باشید.»

این کارگردان افزود: «مردمی که گذشته پرافتخار، فرهنگ و تاریخ غنی دارند، این همه نخبه در داخل کشور و جهان دارند و این همه ثروت منابع طبیعی دارند، طاقتشان تمام شده. نمی‌توانم صادقانه بگویم خوشحالم چون هیچ‌ چیز الان خیلی از مردم ایران را خوشحال نمی‌کند.»

دور جدید اعتراض‌ها به گرانی و تورم از حدود ۱۰ روز پیش در استان خوزستان آغاز شد و پس از آن به سایر استان‌ها گسترش یافته است.

پیشتر شهرام ناظری، خواننده مطرح موسیقی سنتی ایران نیز در یک سفر به اقلیم کردستان عراق درباره این اعتراضات گفته است: «مردم حقشان ضایع شده و از هر لحاظ در تنگنا قرار گرفته‌اند و اعتراضات حق طبیعی آنهاست.»

این خواننده در مراسم بزرگداشتش در شهر اربیل گفته است: «از طریق شاهنامه فردوسی و داستان ضحاک تفکر و پیام خود را به مردم رسانده‌ام.»/

https://www.asianews.ir/u/6nw
اخبار مرتبط
براساس برخی اخبار و گزارش ها همراه با ویدیو های منتشر شده در شبکه های اجتماعی، شامگاه دوشنبه، ناآرامی ها و اعتراضات در شهرکرد تشدید شده است.
رانندگان خطوط اتوبوسرانی بی‌آرتی‌ تهران امروز دست به اعتصاب و تجمع اعتراضی زدند و خواسته هایشان را مطرح کردند.
یزد - استاندار در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان بااشاره به مساله مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه ها بیان کرد: نه تنها مقدار یارانه کمتر نشده بلکه مقدار آن نیز بیشتر شده است و این که گفته می شود مردمی سازی یارانه ها بدین معنا است
همزمان با تجمع سراسری معلمان در رشت، دانش‌آموزان هم به جمع معترضان پیوستند و از آموزگارانشان حمایت کردند.
در حالی که دعوای حقوقی به ادعاهایی درباره ساخت فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی از روی مستند «دوسر برد، دو سر باخت»، ساخته آزاده مسیح‌زاده مربوط می‌شود، اینک روند رسیدگی به شکایت‌های دو طرف این ماجرا، در دادسرای فرهنگ و رسانه تهران، به مرحله نهایی خود رسیده است.
ابراهیم گلستان فیلمساز و مترجم پیشرو ایران درباره ساخت فیلم »این خانه سیاه است» فروغ فرخزاد گفت: من فروغ را با سه نفر که فیلمبردار،صدابردار و دستیار بودند به سفر فرستادم تا شائبه حضور و کمک‌های من در آن نباشد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید