صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۴
کد خبر: 9854
گزارشگر: 360
۶۷۹
۰
۰
۱
بیت‌کوین،لونا، ققنوس

تحلیل بیتکوین، اخباری درباره لونا ، رونمایی از توکن ایرانی پست‌بانک

تحلیل بیتکوین، اخباری درباره لونا ، رونمایی از توکن ایرانی پست‌بانک

تحلیل بیتکوین از زبان کوین سونسون تحلیلگر برجسته بازار رمزارزها

کوین سونسون،تحلیلگر بازار برجسته  ارزهای دیجیتال، تحلیل خود از روند بیتکوین را در کانال یوتیوپ خود با دنبال کنندگانش به اشتراک گذاشته است ، وی که در تحلیل خود بر بررسی حجم معاملات در صرافی کوین بیس توجه ویژخه ای دارد اعلام کرده است که شاخص حجم و ظرفیت هفتگی بیت کوین در کوین بیس نشان دهنده یک تغییر روند احتمالی برای بیت کوین است.
چرا که  چیزی که در حال حاضر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، حجم هفتگی  معملات در کوین بیس است، این شاخص  در گذشته در تعیین پایین‌ترین و بالاترین قیمت‌های بازار بسیار قابل اعتماد بوده‌ است.
درست مانند اوج بازار گاوی( صعودی) در سال 2017 که یک مشخصه حجمی در آنجا وجود داشت. قیمت دقیقا از  پائینترین کف خود  یعنی قیمت 3000 دلاری در سال 2018 و درست در اطراف آن محدوده قیمتی افزایش یافت. همچنین بالاترین قیمت در سال 2014 یعنی محدوده 14000 هزار دلار نیز همبسته با شاخص حجم در آن زمان بود.
 وی معتقد است اکنون که این شاخص حجمی در نمودار بیت‌کوین از همه سطوح قبلی در نمودار کوین‌بیس فراتر رفته است، اگر بازار سهام از این نقطه صعودی داشته باشد، می‌توان قیمت‌های کنونی را کف قیمیتی کنونی تلقی کرد و منتظر صعود کوتاه مدت بازار بود.

 

 

بیشتر بخوانید

تحلیل بیت‌کوین از چند منظر

-----------------------------

دو کوان موسس لونا: ترا می‌تواند به دو بلاکچین تقسیم شود:

 دو کوان (Do Kwon) مدیرعامل Terraform Labs، در یک پیام توییتری دومین طرح احیای اکوسیستم فروپاشیده ترا را اعلام کرد. گویا وی هنوز آماده پذیرش شکست نیست. کوان در بیانیه خود اعلام کرده که قصد دارد به جای تمرکز بر روی استیبل کوین شکست خورده TerraUSD (UST) به توسعه اکوسیستم کلی ترا بپردازد. وی در توییتر نوشت:

اکوسیستم ترا و جامعه آن ارزش حفظ کردن را دارند.
به گزارش سایت کریپتو بریفینگ، طرح جدید به این معنی است که ترا به دو فورک Terra و Terra Classic تقسیم خواهد شد. این زنجیره‌ها که به ترتیب میزبان ارزهای دیجیتال لونا (LUNA) و لونا کلاسیک (LUNC) خواهند بود، فقط زنجیره کلاسیک استیبل کوین الگوریتمی TerraUSD را خواهند داشت.
 
این طرح همچنین توکن‌های جدید LUNA را به سهامداران و دارندگان LUNC، و همچنین دارندگان باقی‌مانده ترا و توسعه‌دهندگان برنامه اختصاص می‌دهد. بر اساس اعلام کوان، رای گیری برای انجام این کار در تاریخ 18 می برگزار خواهد شد. در صورت موفقیت‌آمیز بودن، فورک جدید می‌تواند تا 27 مه راه‌اندازی شود.
 
اگرچه هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چه تعداد از سهامداران از این پیشنهاد حمایت می‌کنند وجود ندارد، نظرات نشان می‌دهند که بسیاری از این طرح انتقاد دارند و اکثر آنها از یک طرح قبلی که شامل توکن سوزی است بیشتر حمایت می‌کنند. البته کوان این اتفاق را فرصتی برای برخاستن دوباره از خاکستر دانسته و آن را با هک شبکه اتریوم در سال 2016 مقایسه کرده است.
 
استیبل کوین ترا هفته پیش از قیمت 1.00 دلاری خود شروع به کاهش کرد. در این بین اقدامات مختلفی برای حفظ ارزش این رمزارز انجام هیچ یک موفق نبود و قیمت آن سقوط کرد. پس از آن بود که بنیاد لونا اعلام کرد که قصد دارد به کاربران ترا غرامت پرداخت کند. البته این کار از کوچک‌ترین دارندگان آن شروع خواهد شد. این گروه هنوز در حال بررسی روش های جبران خسارت است. ترا در حال حاضر فقط 0.10 دلار ارزش دارد.

 

رونمایی از توکن ریالی پست بانک بر بستر بلاک‌چین ققنوس:
 توکن ریالی پست بانک ایران با نماد IRRP و با عنوان پست بانک ریال در کیف پول‌ ققنوس در دسترس است و کاربران می‌توانند با استفاده از این توکن تراکنش‌های خود را به آسانی و با هزینه بسیار پایین از فروشگاه‌های متصل به این شبکه انجام دهند. طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته و طبق مقررات فعلی کیف پول ققنوس روزانه تا نیم توکن به دارندگان این کیف‌پول اجازه پرداخت و انجام تراکنش داده می‌شود.
هر واحد از توکن ریالی برابر با ده میلیون ریال است و این مبلغ نزد بانک ملی سپرده می‌شود.
این توکن که به پیشنهاد پست‌بانک ایجاد شده از بستر بلاک‌چین ققنوس استفاده می‌کند. کاربری این توکن در انواع پرداخت‌های جزئی است و به دلیل اینکه استفاده از درگاه‌های بانکی برای پرداخت‌های خرد مقرون ‌به ‌صرفه نیست، منطقی است با استفاده از این کیف پول در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود. از دیگر مزایای استفاده از کیف پول کاهش فشار روی شبکه بانکی است.
با توجه به این موضوع که قانونی مبتنی بر رمز ارزها هنوز در ایران وجود ندارد، این اقدام پست بانک و شرکت ققنوس می‌تواند اقدامی رو به جلو در استفاده از فناوری رمزارزها و بلاک‌چین در زمینه‌های گسترده‎تر در کشور باشد.
 
 
https://www.asianews.ir/u/6nx
اخبار مرتبط
پس از ریزش کم سابقه بازار رمزارزها در هفته گذشته به نظر می‌رسد نهنگ‌های( خریداران بزرگ) حوزه رمزارزها فعال شده اند و قصد دارند از پائین آمدن قیمت‌ها بهره ببرند، البته هنوز بسیار زود است به این نتیجه برسیم که روند نزولی به اتمام رسیده است و روند صعودی در پیش است
سرویس رمزارز آسیانیوز: همزمان با روند نزولی بازار رمزارزها در این روزها سقوط ارزش استیبیل‌کوین پلت‌فرم لونا LUNA/UST منجر به ایجاد نگرانی زیاد درباره سایر استیبیل‌کوین‌ها شده است، و بسیاری از استیبیل‌کوین‌های دیگر در حفظ ثبات ارزش خود در نسبت به دلار با چالش روبرو هستند،
سرویس رمزارز آسیا نیوز:بر اساس آخرین گزارش گلس‌نود پلتفرم معتبر تحلیل داده های درون شبکه‌، سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در حال انتقال دارایی‌های خود به صرافی‌ها هستند تا پرتفوی خود را کاهش دهند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید