صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۱:۳۳
کد خبر: 9889
گزارشگر: 213
۷۲۱
۰
۰
۳
بین دریای خزر و قفقاز

آذربایجان و اسرائیل «دهکده» می‌سازند

آذربایجان و اسرائیل «دهکده» می‌سازند
یک دهکده دیجیتال در شهری در آذربایجان با استفاده از فناوری اسرائیل در دست احداث است که پروژه بین دریای خزر و قفقاز در منطقه زنگلان قره‌باغ اجرا می‌شود.

به گزارش آسیانیوز، یک "دهکده دیجیتال" در شهری در آذربایجان با استفاده از فناوری اسرائیل در دست احداث است. این پروژه بین دریای خزر و قفقاز در منطقه زنگلان قره‌باغ اجرا می‌شود که تا سال ۲۰۲۰ ارتش ارمنستان در آنجا مستقر بود.

------------------

بیشتر بخوانید

مراسم عصرانه سفارت جمهوری آذربایجان در تهران با اصحاب رسانه: خواهان صلح پایدار برای منطقه هستیم
 -------------------------------------------------------
به گزارش برخی رسانه های خارجی، فورر، وزیر کشاورزی اسرائیل روز چهارشنبه ۱۸ مه (۲۸ اردیبهشت) در جریان دیدار خود از جمهوری آذربایجان از "دهکده دیجیتال" زنگلان هم بازدید کرده است.
  
او روز سه‌شنبه ۱۷ مه با الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان و میکائیل جباروف وزیر انرژی این کشور دیدار کرده بود. فورر اولین عضو دولت اسرائیل است که پس از جنگ قر‌ه‌باغ از منطقه بازدید می‌کند. شرکت‌های اسرائیلی در پروژه زنگلان مشغول به کار هستند.

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان از اسرائیل خواسته است برای اجرای این پروژه و مشارکت در توسعه کشاورزی کشورش همکاری کند. این همکاری بر مبنای روابط نزدیک و استراتژیک دو کشور صورت می‌گیرد.

 دهکده دیجیتال تنها هفت کیلومتر با مرز ایران فاصله دارد. فورر، وزیر کشاورزی اسرائیل از مقامات بالا و سیاست‌مدار اسرائیلی است که پس از انقلاب ۵۷ تا این حد به مرز ایران نزدیک شده است.

این در حالی است که ایران به دولت آذربایجان در ارتباط با این پروژه اعتراض کرده‌ است.

 ارتش جمهوری اسلامی ایران در اکتبر ۲۰۲۱ رزمایش بزرگی را نیز با مشارکت ۴۰ هزار نیرو در نزدیکی مرزهای خود با آذربایجان انجام داد.

ایران خواستار قطع همکاری آذربایجان با اسرائیل است، این در حالی است که در ماه‌های اخیر مناسبات میان ارمنستان و ترکیه نیز با اسرائیل رو به بهبود و گسترش است./

 

https://www.asianews.ir/u/6ow
اخبار مرتبط
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، در سفرش به واشینگن که با سفر مقام سعودی همراه شد، بر ایجاد یک «ائتلاف در خاورمیانه» تحت رهبری آمریکا تاکید کرد.
مقام نظامی سابق ایالات متحده روایتی از کشمکش‌ها برای جنگ با ایران بعد از سرنگونی پهپاد ۲۰۰ میلیون دلاری گلوبال‌هاوک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارائه کرده است.
برخورد شش موشک به یک پالایشگاه در شهر اربیل در جنوب عراق به آتش گرفتن یکی از مخازن اصلی این پالایشگاه منجر شد؛ این در حالی است که مصطفی الکاظمی این حمله را محکوم کرد.
سفیر جمهوری آذربایجان در مراسم عصرانه سفارتخانه این کشور در تهران که با حضور گروهی از اصحاب رسانه و از جمله مدیر مسوول روزنامه آسیا و سردبیر آسیانیوز و‌ جمعی از اهالی رسانه برگزار شد، گفت: آذربایجان در راستای صلح پایدار در منطقه تلاش می کند.
حسن مراد مرجان، دیپلمات ارشد ترکیه ای، با انتشار مقاله‌ای در نشریه «ترکی اسکوپ»، وابسته به مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه «دایان» اسرائیل گفت که «هر دو کشور با تهدیدهای مشابهی از طرف بازیگران منطقه‌ای مواجه هستند».
رئیس ستاد ارتش اسرائیل مدعی شد که روند آماده‌سازی ارتش این کشور برای «اقدام در ایران» با سرعت زیاد در حال انجام است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید