صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۸
کد خبر: 9896
گزارشگر: 2
۱۰۱۸
۰
۰
۳
تکنیکهای امروز فیلمسازی

حرفه‌ای‌ترین استودیو فیلمسازی ایران

حرفه‌ای‌ترین استودیو فیلمسازی ایران
یکی از مهمترین تکنیکهای امروز فیلمسازی ایران کروماکی Chromakey نام دارد که کاربرد بسیار زیادی در سینما و تلویزیون دارد. به همین خاطر در بسیاری از پروژه های فیلمسازی مشاهده می شود که جلوه های ویژه اهمیت زیادی برای تولید سکانسهای پرهزینه، سخت و غیر قابل دسترس پیدا کرده است. در کنار راهکار منطقی جلوه های ویژه برای تولید بهتر، خلاقیت قابل توجهی هم در آثار تولید شده سینما و تلویزیون و تبلیغات در ایران مشاهده می‌شود.

از ساده ترین سکانسهای فیلمبرداری در خودرو گرفته تا ساخت تصاویر تاریخی، بازسازی و مدلسازی تا تجسم رویا، همه و همه امروز با کمک جلوه های ویژه امکان پذیر شده است.

 

کروماکی، راهکار پرکاربرد پروژه‌های تولید فیلم

 

تا پیش از این و حتی یک مسیر صد ساله هنرمندان در جستجوی خلق تصویر با کمک جایگزین کردن پس زمینه های رنگی بودند. امروز شاهد آن هستیم که در پشت صحنه بسیاری از پروژه های فیلم سازی دو رنگ سبز و آبی به عنوان کروماکی خودنمایی می کنند. می توان گفت پس از کارشناسی و آزمایش انواع رنگ ها متخصصین صنعت فیلمسازی رنگ سبز کروماکی و رنگ آبی کروماکی را برای جایگزین کردن پس زمینه ها مناسب دانسته‌اند. دلیل انتخاب این رنگ ها هم واضح است: برای پس زمینه ای که در پشت یک سوژه قرار می گیرد باید اختلاف رنگ قابل توجهی با رنگدانه پوست انسان که به قرمز نزدیک است وجود داشته باشد. رنگ سبز کروماکی از این رو دور ترین رنگ از پوست بدن انسان است به همین جهت در فضاهای سربسته مانند استودیو کروماکی یا در مقابل پرده کروماکی از رنگ سبز استفاده می شود. طبیعتا اگر فیلم برداری بخواهد در فضای باز انجام شود رنگ آبی به علت اختلاف رنگ با برگ درختان رنگ مناسب تری است.

فرایند کروماکی کردن با انتخاب با انتخاب این رنگ سبز یا آبی در نرم افزار های تدوین انجام می شود و با تصویر انتخابی جایگزین می گردد. ممکن است شما کاملاً در یک فضای سربسته باشید ولی تصویر نهایی پس از فرایند پس تولید کاملا با آنچه تصور می‌کنید فرق داشته باشد.

 

سهم بسزای کروماکی در تولیدات ایران

 

خوشبختانه امروز سهم عظیمی از پروژه های فیلمسازی شامل خلاقیت هایی از جنس کروماکی و مدلسازی سه بعدی هستند. و این خود نشان از استعداد و تخصص هنرمندان جلوه های ویژه ایران دارد. سریال هایی مانند خاتون و فیلمهای سینمایی مانند قانون مورفی،چهارراه استانبول، سرخپوست، متری شیش و نیم و خیلی از پروژه های تبلیغاتی و تولید موزیک ویدئو با کمک تکنیک کروماکی در جشنواره‌ها مورد تحسین منتقدان قرار گرفته اند. در تصاویر پشت صحنه این فیلم ها مشاهده می شود که سوژه مقابل یک پرده سبز قرار گرفته و پس زمینه ی آنها با تصویر دیگری جایگزین شده اند. یا حتی تصاویر از طریق مدلسازی ساخته شده اند.

کروماکی

استودیو فردا پیشتاز کروماکی در ایران

 

یکی از فعالترین مراکز پشتیبانی و تولید در صنعت رسانه ایران استودیو فرداست که به پروژه های فیلمسازی خدمات پشتیبانی فنی استودیویی مانند استودیو کروماکی وایت روم بلک باکس ارائه می کند. استودیو کروماکی فضایی فضای مناسب تصویربرداری است که دیواره های آن به صورت صوتی عایق هرگونه صدا و نویز شده است و با رنگ کروماکی پوشانده شده است. در این فضا گروه های تولید فیلم سازی می توانند به آسانی تمام مقدمات تولید یک پروژه خلاقانه را مهیا کنند و و در پس تولید پس زمینه تصویر فیلمبرداری شده را تغییر دهند.

استودیو فردا

استودیو فردا به عنوان پیشتاز کروماکی در ایران آمادگی ارائه خدمات فیلمسازی و پشتیبانی فنی استودیویی به تمامی پروژه های فیلم سازی تبلیغاتی آموزشی و موزیک ویدیو را دارد. تاکنون این مجموعه با داشتن دو استودیو حرفه ای در غرب تهران در بیش از یک دهه میزبان بسیاری از پروژه های فیلمسازی سینما تلویزیون و تبلیغات ایران بوده است. همچنین این مجموعه استودیو جدید خود در منطقه داروپخش تهران در سال ۱۴۰۰ افتتاح کرد و آماده ارائه خدمات به تمامی پروژه های تولید فیلم و تبلیغاتی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت استودیو فردا (studiofarda.com) مراجعه کرده یا از طریق اطلاعات زیر روابط عمومی استودیو فردا ارتباط بگیرید:

 

آدرس: تهران-داروپخش-خیابان فروردین سوم، خیابان شصت و سوم، کوچه سوم پلاک 9 - استودیو فردا
تلفن روابط عمومی استودیو فردا: 02144985250 - 02144983430

https://www.asianews.ir/u/6p2
اخبار مرتبط
ابراهیم گلستان فیلمساز و مترجم پیشرو ایران درباره ساخت فیلم »این خانه سیاه است» فروغ فرخزاد گفت: من فروغ را با سه نفر که فیلمبردار،صدابردار و دستیار بودند به سفر فرستادم تا شائبه حضور و کمک‌های من در آن نباشد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید