صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۹
کد خبر: 9903
گزارشگر: 360
۷۱۷
۰
۰
۱
تحلیل بازار(بیت‌‌کوین، اتریوم، بازار سهام)

ماه می ماه فروش

ماه می ماه فروش
هر کسی عبارت «ماه می ماه فروش » را ابداع کرده است ، بینش درخشانی درباره بازار داشته است. عملکرد ارزهای دیجیتال و بازارهای سهام در سه هفته گذشته نشان داده است که این عبارت هنوز هم صادق است.
20 می بازار شاهد فروش گسترده ای در تمام طبقات دارایی بوده است، و برای  معامله گران گزینه‌های کمی برای فرار از قتل عام ریزش بازار باقی ماند، زیرا نگرانی های تورم و افزایش نرخ های بهره همچنان در سرفصل اخبار است.
در این روز شاخص S&P 500، کاهش ۱.۶۲ درصدی دیگری را تجربه کرد. اتفاقی که کاهش ۲۰ درصدی آن را از بالاترین حد خود در ژانویه ۲۰۲۲، نشان می‌دهد. این امر، همچنین، حاکی از افزایش ترس از رکود است. در صورت ادامه این روند طی ساعات آینده، این شاخص رسما در منطقه نزولی تثبیت خواهد شد.
The Nasdaq Composite و Dow نیز در این بحران ضرر بسیاری داده‌اند. به‌طوری‌که Nasdaq نزدیک به ۲۷۵ واحد را در ازای سقوط ۲.۴۲ درصدش از دست داد و Dow با کاهش ۱.۲۸ درصدی، ۳۶۲ واحد سقوط کرد.

 

 

بیشتر بخوانید

تحلیل بیتکوین، اخباری درباره لونا

---------------------------------

با کاهش ۲۰ درصدی شاخص S&P 500، بازار سهام، نزولی شده و احتمال کاهش قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها وجود دارد. اتفاقی که موج ترس از رکود اقتصادی را شدیدتر کرده است.
رفتار بازار سهام و ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که استراتژی فروش، هنوز هم استراتژی غالب در این ماه است. در روز ۲۰ می، حجم فروش، همچنان در تمامی بازارهای مالی گسترده است. معامله‌گران راه فرار چندانی در برابر این وضعیت که برخی آن را به قتل‌عامی در بازارهای مالی تشبیه می‌کنند، ندارند. نگرانی از تورم و افزایش نرخ بهره از دلایل اصلی این بحران هستند.
تا ایم لحظه قیمت بیت کوین به حدود ۲۹ هزار دلار کاهش یافته و معامله‌گران، نگران از دست دادن این سطح و مواجه‌شدن با سطح بی‌سابقه ۲۰ هزار دلار در هفته آینده هستند.
وین تلگراف، همچنین گزارش کرده است که برخی تحلیل‌گران هشدار می‌دهند با توجه به سوابق رفتار بیت کوین، قیمت این ارز ممکن است به ۲۲۷۰۰ دلار نیز کاهش یابد. یکی از شواهدی که نشان می‌دهد معامله‌گران در انتظار کاهش قیمت بیشتر هستند، نسبت وضعیت‌های معاملاتی اختیار فروش به خرید (put/call) برای سود باز یا اپن اینترست بیت کوین است. طبق گزارش Delphi Digital، موسسه تحقیقاتی ارزهای دیجیتال، این نسبت در تاریخ ۱۸ می به ۰.۷۲ درصد رسیده است.
دلفی دیجیتال گفته است:
نسبت Put/call بالا نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران یا در حال بررسی ادامه استراتژی فروش یا تلاش برای حفظ پورتفولیوهایشان در برابر این سیر نزولی هستند.

 

تحلیل بیت

 اتریوم
داده‌های بازار نشان می‌دهند که اتریوم با یک افت ۲٫۵ درصدی نسبت به روز گذشته، در محدوده قیمتی ۱،۹۶۰ دلار معامله می‌شود و در تلاش است تا سطح ۲ هزار دلار را به عنوان یک سطح حمایتی پس بگیرد.
 
به گفته تحلیلگران، اتریوم (ETH) برای این‌که بتواند روند صعودی خود را از سر بگیرد، کندل ماهانه آن باید بالاتر از سطح ۲،۲۵۰ دلار بسته شود. در همین حال و با توجه تکمیل یک الگوی تکنیکال نزولی در نمودار هفتگی این ارز دیجیتال، آنها پیش‌بینی می‌کنند که اتریوم ممکن است کف قیمتی جدیدی را ثبت کند.
به گفته رکت کپیتال (Rekt Capital)، معامله‌گر و تحلیلگر بازار کریپتو، سطح قیمتی ۲،۲۵۰ دلار یک سطح مهم و حیاتی برای اتریوم به شمار می‌رود و برای این‌که آلت کوین برتر بازار بتواند دوباره یک روند صعودی را تجربه کند، کندل ماهانه آن باید بالاتر از این سطح بسته شود.

 

اتریوم
 نمودار کندل سه روزه ETH/USD.

 

در همین حال، یک سیگنال نزولی تکنیکال هم با تکمیل الگوی سر و شانه در نمودار هفتگی اتریوم ظاهر شده است.
به گفته تحلیلگران، هرگونه شکست در سطوح فعلی و عدم موفقیت اتریوم در به دست آوردن حمایت ۲ هزار دلاری، می‌تواند قیمت این ارز دیجیتال را به سمت حمایت بعدی در نزدیکی ۱،۳۰۰ دلار سوق دهد. در مقابل و در صورت بازگشت روند قیمت نیز، آلت کوین برتر بازار می‌تواند سطح ۲،۴۵۰ دلار را هدف قرار دهد.

 

اتریوم  
نمودار کندل هفتگی ETH/USD به همراه الگوی سر و شانه.
 
آلت کوین‌ها نیز که معمولا تحت تأثیر بیت کوین هستند با سقوط این ارز، اتر و بازار سهام، فروش شدیدی را تجربه کرده‌اند. در این میان، معدودی از ارزها مانند EPS با ۳۰، XPRT با ۱۳.۹۲ و ZRX با ۱۲.۳۴ درصد رشد، کورسویی از امید را نشان می‌دهند.
 
ارزش کل بازار در زمان انتشار این خبر به ۱.۲۳۴ تریلیون دلار رسیده و نرخ تسلط بیت کوین نیز ۴۴.۶ درصد است.
 
https://www.asianews.ir/u/6pa
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید