صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۴
کد خبر: 9907
گزارشگر: 213
۱۷۸۴
۰
۰
۱
رئیس سازمان خصوصی سازی:

شش دهک امسال «سهام عدالت» و سود آن را دریافت می کنند

شش دهک امسال «سهام عدالت» و سود آن را دریافت می کنند
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: با توجه به تکلیف بودجه در خصوص واگذاری سهام عدالت، به جاماندگان واگذار و ۶ دهکی که سهام عدالت ندارند، امسال سهام اعطا خواهد شد.
 به گزارش آسیانیوز، رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: با توجه به تکلیف بودجه در خصوص واگذاری سهام عدالت، بخشی از ۱۸۷ شرکت، در قالب سهام عدالت به جاماندگان واگذار و ۶ دهکی که سهام عدالت ندارند، امسال سهامدار می‌شوند.

 

این در حالی است که حسین قربان‌زاده، رئیس کل سازمان خصوصی سازی درباره جاماندگان دریافت سهام عدالت گفت: بر اساس تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ دولت امسال مکلف شده است به اعضای کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی سهام عدالت اختصاص دهد. همچنین افراد واجد شرایط مطابق قانون سیاست‌های اجرای اصل ۴۴ به ویژه در ماده ۳۴ این قانون باید سهام عدالت اختصاص داده شود.


وی ادامه داد: اصرار داریم تا پایان خرداد ماه در قالب بند «الف» تبصره بودجه افراد جامانده سهام عدالت از دو دهک اول کم درآمدی و ۴ دهک بعدی مشخص شوند. پس بر اساس تکلیف قانون بودجه سهام عدالت جاماندگان تا پایان سال اختصاص می‌یابد.

آزادسازی سهام عدالت منوط به نظر کارگروه کارشناسی

حسن فرج‌زاده، عضو هیات مدیره سازمان بورس گفت: بازگشایی نماد سرمایه‌گذاری عدالت و معاملاتی شدن سهام عدالت بعد از اصلاح آیین‌نامه اجرایی و انتخاب هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری خواهد بود. روش گذشته آزادسازی سهام عدالت، باعث شد که مدل‌های مدیریت سهام عدالت تغییر پیدا کند و در حال حاضر آیین نامه اجرایی سهام عدالت توسط کارگروهی که بدین منظور تشکیل شده در دست بررسی قرار دارد.

سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟

فارس نوشت سبد سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و نمادهای بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌ های گذشته با افزایش ارزش همراه بوده است. این سهام در بهمن ماه با کاهش ارزش مواجه شد و در اسفندماه نیز روند نوسانی داشت.

ارزش این سهام در هفته کاری اول فروردین ماه برخلاف رشد شاخص‌های عملکردی بازار سرمایه، با کاهش ارزش مواجه شد، اما در هفته دوم فروردین ماه و با رشد شاخص کل، ارزش سهام عدالت نیز رشد قابل قبولی داشته است. البته ارزش این سهام در هفته سوم فروردین ماه با افت مواجه شد.

طی هفته پایانی فروردین ماه ارزش این سهام رشد ۴ درصدی را ثبت کرد. ارزش سهام عدالت در هفته اول اردیبهشت ماه با رشد ۰.۸۵ درصدی مواجه شده است. ارزش سهام عدالت در هفته دوم اردیبهشت ماه کاهش ۰.۴۲ درصدی یافت. ارزش این سبد دارایی در هفته سوم اردیبهشت ماه رشد ۰.۶۸ درصدی را تجربه کرد./
https://www.asianews.ir/u/6pe
اخبار مرتبط
سهام عدالت دارایی است که حدود ۴۹ میلیون نفر پیش از آزادسازی آن دارای این سهام بودند؛ این در حالی است جاماندگان دریافت سود سهام عدالت می توانند اطلاعات خود را در سامانه سجام اصلاح و تکمیل کنند و منتظر واریز سود سال های ۹۸ و ۹۹ از اواخر اردیبهشت باشند.
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: دولت مکلف شده است به لیست افراد واجد شرایط مطابق قانون سیاست اصل ۴۴ سهام عدالت پرداخت کند.
مقدمات ثبت نام ۲۰ میلیون جامانده سهام عدالت از خرداد انجام شده است.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر، دولت و مجلس در حال مدیریت و برنامه‌ریزی هستند تا بر اساس اولویت‌ها به جاماندگان، سهام عدالت تعلق گیرد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ۱۸ تا ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور، مشمول سهام عدالت هستند یا می‌توانند باشند که دولت برای واگذاری سهام به آنها اقدام کرده است.
در حالی که فروش سهام عدالت چه در روش مستقیم و چه در روش غیرمستقیم انتقادات بسیاری را به دنبال داشت، حالا قرار است آیین نامه فروش این سهام اصلاحاتی را داشته باشد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید