صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۲:۱۴
کد خبر: 9913
گزارشگر: 213
۹۷۶
۰
۰
۲
توضیحاتی درباره افزایش دستمزد مستمری بگیران

اطلاعیه تامین اجتماعی درباره حقوق اردیبهشت و خرداد بازنشستگان

اطلاعیه تامین اجتماعی درباره حقوق اردیبهشت و خرداد بازنشستگان
سازمان تامین اجتماعی در اطلاعیه‌ای درباره پرداخت حقوق کارکنان این سازمان بر اساس نرخ دستمزد جدید و مصوبه شورای عالی توضیحاتی داده است.

به گزارش آسیانیوز، سازمان تامین اجتماعی در اطلاعیه‌ای پرداخت حقوق کارکنان این سازمان بر اساس نرخ دستمزد جدید و مصوبه شورای عالی کار را ادعای نادرستی مطرح کرد.

--------------------

بیشتر بخوانید

کدام بازنشستگان یارانه نگرفتند؟/مستمری بگیران نتوانستند شکایت خود را ثبت کنند

------------------------------------------------

به گزارش ایلنا درباره وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان معزز سازمان تأمین‌اجتماعی و طرح ادعای نادرست پرداخت حقوق کارکنان این سازمان بر اساس نرخ دستمزد جدید و مصوبه شورای عالی کار، به اطلاع می‌رساند؛

۱- حسب مفاد ماده ۹۶ قانون تأمین‌اجتماعی، هر سال پیشنهاد سازمان تأمین‌اجتماعی در مورد میزان و چگونگی افزایش حداقل مستمری و سایر سطوح مستمری‌های بازنشستگان کارگری، پس از تصویب در هیئت‌مدیره سازمان و امضای وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیئت‌وزیران ارسال ‌شده و تنها پس از تأیید و تصویب هیأت‌وزیران و ابلاغ مصوبه به سازمان تأمین‌اجتماعی، قابلیت اجرایی داشته و این روند قانونی، مختص سال جاری نیست. مطابق اطلاعیه‌های قبلی، پیشنهاد این سازمان برای افزایش حقوق بازنشستگان مطابق ماده ۹۶ و ۱۱۱ و در روز هفتم اردیبهشت ماه به هیئت‌وزیران ارسال شده که پس از ابلاغ مصوبه هیئت‌وزیران، افزایش دستمزد اعمال و پرداخت می‌شود.

۲- با توجه به عدم ارسال مصوبه مذکور از طرف هیئت‌وزیران تاکنون، مطابق دستور مدیرعامل سازمان مقرر شده است اعمال افزایش حقوق کارکنان این سازمان نیز به پس از تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران عزیز موکول شود. لذا در پرداخت حقوق اردیبهشت کارکنان این سازمان، افزایشی نسبت به سال گذشته اعمال نشده است.

۳- مطابق تأکید و دستور مدیرعامل سازمان، روند پرداخت حقوق ماه جاری به نوعی برنامه‌ریزی شده که پرداخت حقوق ماهانه کارکنان نیز پس از پرداخت کامل حقوق بازنشستگان انجام ‌شود./


https://www.asianews.ir/u/6pk
اخبار مرتبط
گروهی از کارگران و بازنشستگان که به دلایل مختلف از دریافت یارانه نقدی محروم شده‌اند، از عدم موفقیت در درج شکایت انتقاد کردند.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بروز شدن فرآیند‌ها و شاخصه‌های مرحله دوم طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشور خبر داد و گفت: مستمری بگیران می‌توانند، تغییرات اعمال شده در احکام خود را مشاهده کنند.
حجت‌‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان را متناسب با افزایش حقوق کارگران، مصوب کرده‌ایم، گفت: این افزایش در وزارت کار مصوب شده است.
در جلسه هیئت وزیران میزان افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ تعیین شد.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: افزایش مستمری بازنشستگان در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی مصوب شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید