صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۲
کد خبر: 9938
گزارشگر: 306
۳۸۲
۰
۰
۱

33 عملیات امداد و نجات هلال احمر یزد در ماه گذشته

33 عملیات امداد و نجات هلال احمر یزد در ماه گذشته
یزد - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از انجام 33 مورد حادثه و نجات 26 نفر در اردیبشهت ماه1401 خبر داد
آسیانیوز/ یزد ؛ دکتر محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : عملیات امداد و نجات در اردیبهشت ماه 1401 که  شامل: 9 عملیات جاده ای، 8 مورد خدمات حضوری ، 3 مورد خدمات مناسبتی ، 1 مورد زلزله ، 6 مورد سیل و آب گرفتگی ،  3 مورد خدمات شهری ، 1 مورد صنعتی و کارگاهی ، 2 عملیات کوهستان بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: طی این عملیات ها 2560 نفر دچار حادثه شدند که 21 نفر از این افراد در حوادث جاده‌ای، 18 نفر در خدمات حضوری ، 2040 نفر در خدمات مناسبتی ،  473 نفر در عملیات سیل و آب گرفتگی ، 5 نفر در خدمات شهری ، 1 نفر در صنعتی و کارگاهی ، 2  نفر در عملیات کوهستان از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.
حرازی زاده ادامه داد: به دنبال این عملیات 26  نفر نجات یافتند که به مراکز درمانی توسط آمبولانس هلال احمر انتقال داده شدند.
وی گفت: در میان نجات یافتگان 1 نفر در عملیات امداد و نجات جاده‌ای، 2 نفر در خدمات حضوری ، 22 نفر در خدمات مناسبتی  و ۱ نفر در عملیات سیل و آب گرفتگی بودند.
وی در ادامه گزارش عملیات امداد و نجات مجموع کل افراد اسکان داده شده را 57 نفر و همچنین یک سورتی پرواز بمدت 5 ساعت و 12 دقیقه و انتقال یک نفر را در یک ماه گذشته اعلام کرد .
خدمات رسانی 95  تیم به حادثه دیدگان 
حرازی زاده افزود: 387 نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در قالب 95  تیم به همراه 39 دستگاه آمبولانس در عملیات‌های امدادی حضور یافتند و نسبت به اجرای 7 مورد عملیات رها سازی با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی به خدمت رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.
وی خاطر نشان کرد: بیشترین حوادث در یک ماهه گذشته در شهرستان های یزد با 10 مورد ، اردکان 7 مورد و تفت با 4 مورد بوده است. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد  میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه ( از اطلاع تا حضور در صحنه ) را 21 دقیقه و 20 ثانیه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را  1 ساعت و 39 دقیقه اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: کلیه پایگاه‌ها در تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محور‌های مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.
شایان ذکر است این گزارش ارائه شده  از تاریخ 1 اردیبهشت ماه 1401  لغایت 31 اردیبهشت ماه 1401 می باشد.

سید محمد جواد عرفانفر

33 عملیات امداد و نجات هلال احمر یزد در ماه گذشته , دکتر محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد 

https://www.asianews.ir/u/6q9
اخبار مرتبط
یزد - مدیرکل روابط عمومی استانداری گفت: فعالیت در روابط عمومی نهادهای امداد رسان همچون هلال احمر ، پاداشی مضاف دارد و علاوه بر اجر معنوی در پیشگاه خداوند نیز بعنوان باقیات الصالحات ثبت و ضبط خواهد بود
یزد - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ضمن تبریک روز هلال احمر به همه کارکنان ،بازنشستگان و اعضای جمعیت هلال احمر گفت: روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر فرصتی است مناسب برای تکریم و تجلیل از خدمات صادقانه و خالصانه ماه نشانانی که برای نجات همنوعان خویش روز و شب اهتمام می ورزند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید