صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۲
کد خبر: 9941
گزارشگر: 213
۲۳۱۹
۰
۰
۹
امروز توسط دو موتورسوار و با شلیک ۵ گلوله

کشتن سردار سپاه در تهران

کشتن سردار سپاه در تهران
کانال ۱۳ اسرائیل: سرهنگ کشته‌شده نیروی قدس، مسئول طرح ترور کنسول اسرائیل در استانبول بود!

به گزارش آسیانیوز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه اول خرداد اعلام کرد که یک سردار سپاه در جریان حمله‌ای تروریستی کشته شده است. روابط عمومی سپاه در بیانیه‌ای گفته که «سرهنگ پاسدار حسن صیاد خدایی» در یکی از کوچه‌های منتهی به خیابان مجاهدین اسلامی در شرق تهران «در اقدام تروریستی ضدانقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی» به شهادت رسید.

 صیاد خدایی

سپاه در بیانیه خود از این سرهنگ به عنوان «مدافع حرم» نام برده است. به نظر می‌رسد وی عضو نیروی قدس بوده که شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران برای عملیات‌های نظامی است.
سپاه در بیانیه خود افزوده که «اقدام لازم برای شناسایی و دستگیر ضارب یا ضاربین پیش‌بینی و در حال انجام است».

خبرگزاری ایرنا گزارش داده که «صیاد خدایی» توسط سرنشینان یک موتورسیکلت و در حالی که قصد ورود به خانه‌اش را داشت ترور شد. این خبرگزاری افزوده که عوامل سوءقصد پس از شلیک پنج گلوله متواری شدند. تصاویر منتشر شده از صحنه حادثه نشان می‌دهد که این سردار سپاه، رانندگی یک خودرو پراید را برعهده داشت و در حالی که کمربند ایمنی بسته بود، پس از گلوله خوردن به سمت راست افتاده و دور گردن و بازوی سمت چپ او خونین است.
هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت رسمی این حمله را برعهده نگرفته است. در همین حال، خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه گزارش داد که علی القاصی‌مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران، به دادستان تهران دستور داد که عوامل این سوءقصد شناسایی و دستگیر شوند.
این خبرگزاری افزوده که دادستان تهران در پی این دستور، «شخصا در صحنه جرم حاضر شد و به‌ صورت میدانی در جریان نحوه و چگونگی انجام این اقدام قرار گرفت».
از سوی دیگر، سردبیر روزنامه «همشهری» که قبلا مدیرمسئول روزنامه «جوان» بود، مسئولیت ترور را متوجه اسرائیل کرده است.

جزئیات ترور سردار سپاه حرم در تهران+بیانیه سپاه پاسداران+تصویر


عبدالله گنجی در توئیتی نوشته است: «قضاوت خبری زود است اما نوع ماموریت این شهید در سوریه انگشت اتهام ترور را اول به سمت صهیونیست‌ها می‌برد». او هیچ جزئیاتی در مورد ماموریت صیاد خدایاری بیان نکرده است.
همچنین به نقل از تسنیم روابط عمومی کل سپاه در یک اطلاعیه‌ای از شهادت مدافع سرافرازحرم " سرهنگ پاسدار صیاد خدایی" در اقدام تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی خبر داد. به نقل از این خبرگزاری همسر وی اولین فردی بود که با پیکر این شهید مدافع حرم روبرو شد. 

کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد: سرهنگ کشته‌شده نیروی قدس در تهران، پشت یک سری حملات تروریستی علیه اسرائیلی‌ها در سراسر جهان بود و از جمله منصور رسولی را برای ترور کنسول اسرائیل در استانبول فرستاده بود.
پیشتر اعترافات رسولی درباره طرح ترور سه نفر با دستور سپاه قدس منتشر شده بود.

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/6qc
اخبار مرتبط
یک اکانت توییتری خبری درباره سوء قصد به سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید