صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۹:۰۷
کد خبر: 996
گزارشگر: 49
۸۲۱
۰
۰
۰

اصلاح نظام توزیع از ارکان رشد اقتصادی

بدنه نظام توزیع کالا و خدمات در کشور به شکل سنتی است که با توجه به اهمیت آن، باید به سمت مدرن شدن سوق پیدا کند.
بدنه نظام توزیع کالا و خدمات در کشور به شکل سنتی است که با توجه به اهمیت آن، باید به سمت مدرن شدن سوق پیدا کند. نظام توزیع کالا و خدمات از بخش‌های مهم در اقتصاد کشورها به شمار می‌رود، چراکه از یک طرف کالاها و خدمات را در اختیار مصرف‌کنندگان و از طرف دیگر اطلاعات و نقدینگی را به بخش‌‌های تولیدی ارائه می‌‌دهد. علاوه بر نقش پراهمیت نظام توزیع مطلوب کالا و خدمات در حمایت از مصرف‌کنندگان، رشد و توسعه بخش‌های تولیدی در یک اقتصاد پویا نیز مستلزم وجود نظام توزیع کارآمد است
 
مواردی چون نبود آمار و اطلاعات کافى درخصوص فرآیندهاى توزیع، نامطمئن‌ و غیررسمى بودن بخش قابل‌توجهى از حمل و پخش کالا در شبکه توزیع، تعدد واحدهاى صنفى در سطح خرده‌فروشی، بالا بودن هزینه‌هاى شبکه توزیع کالا، عدم برخوردارى از تشکل‌هاى غیردولتى حمایت از حقوق مصرف‌کننده و عدم برخوردارى از نهاد مدون تنظیم‌کننده بازار از جمله چالش ها و مشکلات نظام توزیع در کشور است. 
 
برای تغییر وضعیت در نظام سنتی توزیع، حضور جدی دولت به‌عنوان سیاست‌گذار و نظام بانکی ما به‌عنوان حامی ضروری است و این در درجه اول به اصلاح زیرساخت ها و بستر های موجود نیازمند است. .
 
 برای حضور موفق در تجارت جهانی باید تجارت الکترونیکی و نظام توزیع الکترونیکی را در کشور فراگیر کنیم و نظام واسطه‌گری را از جریان توزیع حذف کنیم.
 
اصلاح نظام توزیع سنتی و ایجاد نظام توزیع مدرن ضمن کاهش هزینه ها به تسهیل نظام نظارت کمک می کند .
نظام توزیع سنتی یکی از عوامل مهم در افزایش قیمت است که باید اصلاح شود . ایجاد نظام توزیع مدرن با احداث هر چه بیشتر فروشگاههای بزرگ زنجیره ای باعث کاهش قیمت ، کاهش هزینه ها و افزایش قدرت خرید مردم می شود و این امر فاصله قیمت کارخانه تا قیمت مصرف کننده را کاهش می دهد و این نظام نظارت دقیق تر را تسهیل می کند .
 
دکتر مهدی کریمی تفرشی
https://www.asianews.ir/u/1nZ
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید