صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۴
کد خبر: 9968
گزارشگر: 2
۹۵۹
۰
۰
۴
متد درمانی مناسب

بهترین روش صافی مو

بهترین روش صافی مو
صافی مو یکی از مهمترین دغدغه های افراد بخصوص خانم ها است چرا که استفاده از دستگاه های همچون اتو مو، باعث بروز صدمات متعددی بر ساختار مو می شود و همچنین استفاده از آنها پروسه ای بسیار زمان بر است به همین جهت و در راستای راحتی بیشتر، روش های متعددی برای صافی مو وجود دارد که هر کدام مزایا و شرایط مخصوص به خود را دارند و در این مقاله به معرفی بهترین روش های صافی مو خواهیم پرداخت.

نکته ای که باید از آن آگاه باشید این است که استفاده از این متدهای درمانی علاوه بر ایجاد موهایی صاف، باعث بهبود صدمات وارد شده به موها بر اثر دکلره، رنگ کردن متعدد موها و قرار گرفتن در معرض اشعه های مخرب و آلودگی هوا می شود.

 

ریباندینگ

 

ریباندینگ مو که با نام صافی مو ژاپنی نیز شناخته می شود بهترین و موثرترین روش های صافی دائمی مو شما می باشد. این شیوه درمانی ۲۵ سال است که در جهان استفاده می گردد و ماده اصلی که طی پروسه ریباندینگ انجام می گیرد، آمونیوم تیوگلیکولات است و در سه مرحله که در مجموع سه الی چهار ساعت بسته به آسیب دیدگی و نوع و میزان بلندی مو انجام می شود یک مو صاف و کاملا لخت را پدید می آورد.
در بسیاری از موارد به این متد درمانی، اصطلاحا صافی ژاپنی گفته می شود چرا که انجام آن موهایی مطابق افراد ژاپنی و کاملاً لخت و صاف بدون هیچگونه حالتی پدید خواهد آورد. باید در نظر داشته باشید که رشد مو بصورت طبیعی از ریشه صورت می گیرد و بدیهی است که چنانچه رشد ریشه داشته باشیم، موهای رشد کرده حالت طبیعی خود را دارند، یعنی تقریباً موهایی که به کمک ریباندینگ صاف می شوند به همان صورت باقی خواهند ماند اما ریشه جدید مطابق با ساختار ژنتیکی شخص رشد خواهد کرد به همین دلیل موهای جدید با حالت قبلی خود (فر، موج دار) در می آید در همین راستا این کار را میتوانید پس از حدود ۷ ماه دوباره تکرار کنند.
نکته ای باید از آن اطلاع داشته باشید این است که تمدید ریباندینگ تنها بر روی بخش هایی که مجددا رشد کرده اند انجام می گیرد نه در قسمت های که قبلا صاف شده اند.

 

پروتئین تراپی مو

 

پروتئین نقش عمده‌ای در سلامت و تقویت موهای شما ایفا می‌کند. عدم مراقبت صحیح از موها و بروز آسیب‌ بر اثر استفاده مکرر از رنگ مو، آلودگی هوا و مواردی این چنینی می‌تواند منجر به تجزیه کراتین های مو شود. در این صورت موها به دلیل کمبود پروتئین از ظاهر ناخوشایندی برخوردار می‌شود.
سبک زندگی و رژیم غذایی نقش بسیار موثری در کمبود پروتئین مو دارد و حفظ یک رژیم غذایی متعادل و غنی از پروتئین، امری ضروری برای رشد و تقویت موهای شما است. بنابراین عدم مصرف پروتئین کافی می تواند باعث ریزش موهای شما شود که در این شرایط، کمک به رشد موهایتان نیاز به پروتئین تراپی دارد.
پروتئین تراپی مو با اعمال محصولات سرشار از پروتئین به موها منجر به جذب کراتین و تقویت موهای شما می‌شود.
برای پروتئین تراپی می‌توانید از محصولات تقویتی در بازار استفاده نمایید که این شیوه در واقع با اتصال پروتئین‌های هیدرولیز شده به کوتیکول‌ مو، منجر به تقویت لایه‌های کوتیکول و ترمیم رشته‌های مو می‌شود. همچنین این متد درمان، تخلخل رشته‌های مو را از میان بر می‌دارد و مانند سدی در اطراف ساقه، از بروز آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند و به این ترتیب منجر به تقویت و ترمیم موهای آسیب دیده خواهد شد.

 

صافی و احیاء مو

 

افرادی که بر اثر عواملی مثل سوختگی موها که ناشی از استفاده مواد شیمیایی می باشد و موهای دمیج شده دارند می توانند از صافی و احیاء مو استفاده کننده و از این متد درمانی جهت ترمیم و تقویت موهایشان بهره ببرند. باید بدانید که اولین راه درمان موهای دمیج شده، کوتاه کردن آنها می باشد و راه حل دوم استفاده از روش صافی و احیاء مو است.
اگر فردی نخواهد موهای مجعدی خود را از دست دهد و موهایش به روش ریباندینگ، صاف شود کراتین احیا کننده مو را باید انتخاب کند زیرا مواد کراتینه خیلی هم قدرت صافی ندارد و در حد اینکه وز مو را بگیرید آن را لخت می کند.
کاربرد صافی و احیاء مو، درمان مو، صاف کننده مو و از بین برنده وزی موهای می باشد که نتیجه آن ۷۰ درصد احیا و ۳۰ درصد صافی می باشد. اگر مو سر بعد از رنگ و مش های مکرر دچار بد فرمی و بد حالتی شود و یا اینکه حالت وز به خودش بگیرد و خشک و بی آب شود و در واقع برق مو از بین می رود که نشان دهنده این است که نیاز به صافی و احیاء مو دارند.

 

نتیجه گیری

 

روش های متعددی برای صافی مو وجود دارد که در این مقاله به معرفی ۳ مورد از مهمترین آنها پرداختیم اما نکته ای باید به آن توجه داشته باشید این است که انتخاب متد درمانی مناسب نیازمند بررسی مو و دریافت مشاوره توسط متخصصین این رشته می باشد که با توجه به اهمیت این موضوع ضروری است تا کلیه اقدامات تحت نظر متخصصین با تجربه همچون متخصصین کلینیک ریباندینگ و صافی مو لیلاشمسایی انجام بگیرد تا علاوه بر انتخاب بهترین روش درمان، صدمه ای از بابت اجرای نا صحیح آن بر موهای شما وارد نشود و بتوانید بهترین نتیجه را کسب نمایید.

https://www.asianews.ir/u/6r3
اخبار مرتبط
بهتر است بدانید کاشت مو هم مانند تمام عمل‌های جراحی ممکن است عوارضی را برای فرد بیمار به همراه داشته باشد. این عوارض احتمالی بوده و در صورت عدم رعایت استانداردهای پزشکی ممکن است رخ دهد که در بسیاری از موارد قابل پیشگیری بوده و مشکلات جدی را برای بیمار ایجاد نمی‌کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید