صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۵
کد خبر: 9975
گزارشگر: 213
۵۲۳
۰
۰
۴
در پی احتمال صدور حکم شهردار منتخب لنگرود

ماجرای امکان شکایت شهرداران شهرهای شمالی از وزارت کشور چیست؟

ماجرای امکان شکایت شهرداران شهرهای شمالی از وزارت کشور چیست؟
در صورت صدور حکم محمدنیکخواه، شهردار منتخب لنگرود از سوی استاندار گیلان، گفته شده تعدادی از شهرداران منتخب برخی از شهرهای این استان که باسوابق قوی تر نسبت به وی، به وزارت کشور معرفی شده بودند، تصمیم دارند از آن وزارتخانه شکایت کنند.

به گزارش آسیانیوز، شنیده می شود در صورت صدور حکم محمدنیکخواه، شهردارمنتخب لنگرود از سوی استاندارگیلان، تعدادی از شهرداران منتخب برخی ازشهرهای گیلان ازجمله بندرآستارا، کلاچای و اولین منتخب شورای شهر لنگرود و … که باسوابق قوی تری نسبت به نیکخواه دومین شهردار منتخب لنگرود به وزارت کشور معرفی شده بودند و نتوانستند نظر آن وزارت خانه را جلب کنند به دیوان عدالت اداری به خاطر این تبعیض شکایت خواهند کرد و این مسئله به چالش های دیگر استاندارگیلان خواهد افزود.

این در حالی است که در نخستین انتخاب شورای ششم لنگرود، صلاحیت امیر صادقی که در تاریخ ۱۷ مرداد به عنوان اولین شهردار منتخب این شورا، به استانداری معرفی شده بود تایید نشد و شورا محمد نیکخواه را در ۷ آبان ماه به عنوان دومین شهردار منتخب خود معرفی کرد اما صلاحیت این شهردار منتخب نیز مورد تایید قرار نگرفت.

گیل خبر به نقل از انطباق ، گفته می‌شود عدم تایید صلاحیت نیکخواه به دلیل تشخیص عدم توانایی و ناکافی بودن سوابق وی برای این مسئولیت از سوی وزارت کشور است.حال جالب اینجاست که گفته می شود اسدالله عباسی، استاندارگیلان برخلاف یک رویه متعارف درجلسه شورای حل اختلاف استان، روبروی نظر وزارتخانه مطبوع خود ایستاده وبه دفاع جانانه از نیکخواه شهردارمنتخب شورای شهرلنگرود پرداخت!

حال باید دید نیکخواه، شهردارمنتخب لنگرودک ه فاقدحداقل ۵سال سابقه مدیریت میانی برای احراز این سمت است با وجود این رفتار ناعادلانه و باکمک و ورود استاندارگیلان برصندلی مدیریتی شهرداری لنگرودخواهدنشست یاخیر؟

وبه دنبال آن عکس العمل سایر منتخبین رد صلاحیت شده و راه نیافته به کرسی شهرداری برخی شهرستان های استان گیلان و نهادهای نظارتی استان در قبال این تبعیض چه خواهد بود./

https://www.asianews.ir/u/6ra
اخبار مرتبط
همچنانکه شمار کشته شدگان قربانیان متروپل در آبادان با ادامه آوار بداری به «۱۴ نفر»؛ رسیده است برخی اخبار ضد و نقیض از جان باختن مالک ساختمان در حادثه حکایت دارند.
یزد- رئیس شورای اسلامی شهر در سخنانی پیش از دستور جلسه‌ی شورای اسلامی شهر از واگذاری 1200 هکتار از زمینهای کوه کاسه واقع در حوالی منطقه کاریز بوم کوثربه شهرداری خبر داد
همچنانکه گمانه زنی هایی درباره ریزش بخش‌هایی از یک ساختمان در حال احداث بزرگ به‌نام «متروپل» در آبادان گزارش شده است، اخبار از افزایش تلفات انسانی این حادثه حکایت دارند.
چند روز پس از آنکه مقام‌های شهرداری تهران با انتشاری تصاویری اعلام کردند شهردار یکی از ناحیه‌های منطقه ۱۹ تهران در مقابله با تخلفات هدف ضربات چاقو قرار گرفت و به شدت مجروح شد، پزشکی قانونی جراحت او را سطحی و خودزنی دانست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید