صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۲:۵۶
کد خبر: 9978
گزارشگر: 306
۳۸۹
۰
۰
۱

رسانه ها رکن اصلی حاکمیت اند / حمایت درست از رسانه ها ما را در تحقق تحول علوم انسانی موفق می نماید

رسانه ها رکن اصلی حاکمیت اند / حمایت درست از رسانه ها ما را در تحقق تحول علوم انسانی موفق می نماید
یزد - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از رسانه های به عنوان رکن اصلی حاکمیت نام برد و افزود: رسانه ها باید مطالبات به حق مردم را به گوش مسئولان برسانند و با نقد منصفانه موجب بهبود و توسعه جامعه شوند
آسیانیوز / یزد ؛ دکتر  « محمدرضا دهقان اشکذری » در نخستین جشنواره رسانه ای دانشگاه آزاد یزد با تبریک هفته ارتباطات از رسانه ها به عنوان  خط مقدم فرهنگ سازی مطالبه گری و نقد منصفانه و مرکز ترویج امید و تضمین کننده دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی نام برد و گفت: حمایت درست از رسانه ها ما را در تحقق تحول علوم انسانی موفق می نماید .

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد بابیان اینکه در عصر حاضر آنچه که موجب پویایی و اثر گذاری رسانه ها می شود شفافیت و صداقت است تصریح نمود : رسانه ها با انتشار اخبار و اطلاع رسانی و شفافیت در عملکرد مسئولان می توانند اعتماد و امید مردم را به نظام افزایش دهند.

 

دکتر دهقانی اشکذری، لازمه موفقیت روابط عمومی ها را ارتباط مستمر با رسانه ها و حمایت از آنها دانست و خاطر نشان کرد: رسانه ها مرکز ترویج امید و نشاط  جامعه و تضمین کننده دستاوردهای تک تک سازمان ها و کل نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و باید حمایت درست از آنها بشود. 

 

وی تصریح کرد: امروز رسانه باید مطالبه گری عاملانه و محتواسازی را عهده دار باشند و اگر از رسانه ها حمایت درست بشود ما در تحقق تحول علوم انسانی موفق خواهیم بود. 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، یادآور شد: امروز رسانه ها باید مطالبه گری منصفانه و نقد عالمانه و گفتمان سازی نوین کشور را در جامعه فرهنگ سازی کنند. 

 

دکتر دهقانی اشکذری در بخش دیگری از سخنانش، چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در سال 61 را را یادآور شد و گفت: تا کنون بیش از 16 هزار دانشجو در رشته های مختلف از جمله حوزه های مدیریتی، هنر، معماری، علوم انسانی، فنی مهندسی، پزشکی در بستر این دانشگاه تقدیم جامعه شده است و دانشگاه آزاد یک دانشگاه اجتماعی، مردمی، غیر دولتی و غیر انتفاعی و کارآفرینی به شمار می رود. 

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، بیان داشت : ما پنج اصل در دانشگاه آزاد را دنبال می کنیم و اصل اول ما آموزش، تربیت و پرورش دانشجو با حضور اساتید و اصل دوم ما پژوهشی شدن و پژوهش محوری است.
وی با اشاره به نقش پررنگ دانشگاه آزاد اسلامی در تحقق جهاد تبیین ادامه داد: توسعه دانشگاه فناورانه به عنوان اصل سوم دانشگاه آزاد و اصل چهارم به خاطر حد بالای فارغ التحصیلان، ایجاد اشتغال است و دانشگا ه باید به عنوان کارآفرین مطرح شود.
دکتر دهقانی اشکذری، اصل پنجم این دانشگاه را مأموریت گرایی و کارآفرینی با مسئولیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: اخلاق هم برای این دانشگاه مهم است. 

 

وی از برپایی نمایشگاه دستاوردهای 40 سال نخست دانشگاه آزاد اسلامی کشور در خرداد امسال برای اولین بار و به میزبانی تهران خبر داد و افزود: این نمایشگاه بزرگ حاصل ایده های خلاقانه ای با رویکرد حل مسائل نظام خواهد بود و از حرکت های هزار نقشی آزمایشگاه ها در هسته های پژوهشی، دانشگاهی و تیم های حرفه ای که افتخار کشورند حمایت می کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، ادامه داد: در این نمایشگاه برای اولین بار نزدیک  به هزار تیم متشکل از دانشجو، استاد و چهره های موفق حضور دارند که البته با حضور وزرا، نمایندگان مجلس و شخصیت های کشوری افتتاح می شود. 

 

دکتر دهقانی اشکذری، هدف اصلی این نمایشگاه را هماهنگی نظام موجود دانشگاه و بررسی ایده ها و معرفی آن به دیگران با هدف ایجاد فضا و بازار بزرگ تعاملی و سرمایه برشمرد.
وی یکی از مشکلات شرکت های دانش بنیان را در بدو تأسیس مشکل مالی بیان کرد و افزود: در این نمایشگاه صندوق هایی هستند که قرارداد را همانجا منعقد می کنند و به نظرم یک جهش بزرگ در عرصه دانش بنیانی و  فناوری کشور ایجاد می کند که و متعلق به همه مردم است. 
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد،  از راه اندازی هنرستان های فنی زیر مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی برای پرورش دانش آموزان کارآفرین خبر داد و گفت: دانش آموز فارغ از دروس نظری از همان دوران نوجوانی وارد دروس فنی و عرصه مهارتی و بازار کار می شوند.
 
دکتر دهقانی اشکذری ادامه داد: اولین دانشکده مهارت و کارآفرینی استان یزد با اهداف اشتغال آفرینی و کارآفرینی را در استان یزد افتتاح کردیم به طوری که استادکارانی که تحصیلات ِآکادمیک ندارند در بخش مهارتی به دانش آموزان و دانشجویان آموزش می دهند.
وی، اضافه کرد: به منظور تحقق اهداف هنرستان ها و دانشکده های مهارتی با 80 اتحادیه استان یزد تعامل کردیم تا در جوار صنعت این طرح اجرایی شود.

 

دکتر دهقانی اشکذری از دیگر اهداف بلند مدت دانشکده مهارت و نوآوری را در زمینه کشاورزی بیان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم یزد را به سابقه دیرین خود در زمینه پیوند صنعت و دین و زندگی برگردانیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، هدف از راه اندازی دانشکده مهارت و کارآفرینی را ورود به حوزه گردشگری، ژنتیک، کاشی و... برشمرد و افزود: راه سوم که برای اولین بار در کشور داریم و مرکز نو آوری هم کارشان این است که ایده های ذهنی را در  فضایی کاملا دینی تدوین کند و در شرکت های فن اور تجاری سازی نماید. 
وی با اشاره به اینکه مرکز دوم دانشگاه راه اندازی مرکز نواوری رباتیک است که بنیاد برکت هم به عنوان حامی خواهد بود و از آنجائیکه یزد و یزدی ها تاریخ خوبی در زمینه اقتصاد دارند و از طرفی با توجه به سابقه 13 ساله در زمینه رباتیک و کسب رتبه های  کشوری و بین المللی  امید میرود به عنوان پایگاه رباتیک کشور به شمار آید. 

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد از راه اندازی اولین مرکز کارافرینی مشترک دانشگاه آزاد یزد استان و سنگ آهن بافق خبر داد و افزود این مرکز کارآفرینی موفق ایجاد می شود و مروج فرهنگ کار و کارافرینی خواهد بود و ما معتقدیم  یزد نباید بیکار داشته باشد زیرا اکنون 30 هزار نیروی بومی بیکارند و 100 هزار مهاجر شاغل از اتباع مشغول به کارند.

 

دکتر دهقانی اشکذری در پایان از زحمات رسانه ها در طول سال گذشته و امسال و حضور پرشور در زمینه تولیدات رسانه ای و اطلاع رسانی اخبار دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر کرد و گفت: امیدوارم این جشنواره راهی برای حمایت جدی از رسانه ها باشد.

سید محمد جواد عرفانفر

رسانه ها رکن اصلی حاکمیت اند / حمایت درست از رسانه ها ما را در تحقق تحول علوم انسانی موفق می نماید دکتر دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد , دکتر  « محمدرضا دهقان اشکذری »  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد

https://www.asianews.ir/u/6rd
اخبار مرتبط
یزد - به مناسبت گرامی داشت روز جهانی موزه و با حضور مسوولان در دانشگاه آزاد یزد 15 نفر از موزه داران تجلیل شدند
یزد - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر ستاد استانی رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد یزد، با اشاره به راهبردهای کلان دانشگاه آزاد اسلامی در سند تحول و تعالی دانشگاه با محوریت علمی واحدهای مرجعیت ساز در تولید و انتقال دانش و گسترش فعالیت ها در زمینه فناوری، نوآوری و کارآفرینی اظهار داشت رویداد عصر امید گامی بلند در جهت تحقق این امر است
یزد - معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد در حاشیه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد بیان کرد: آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ در دو نوبت صبح روزهای پنجشنبه و جمعه ( ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت‌ماه) در یک دانشکده تحصیلات تکمیلی دکتر سلطانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با نظم و آرامش خاصی صورت گرفت
یزد _ معاون آموزش های عمومی و مهارتی و​دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما دانشگاه آزاد به همراه دانشگاهیان​ دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با حضور در منزل شهیدان یدالله و غلامرضا دهقان هراتی با خانواده و مادر این دو شهید دیدار و گفت‌ و گو ‌کردند
یزد - به همت مسئولان دانشگاهی و منطقه ای، نخستین همایش دانش آموزی با عنوان (معماران فردا) در مرکز پسرانه دانش آموزی سما خاتم برگزار شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید