صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۸
کد خبر: 9981
گزارشگر: 360
۱۰۷۹
۰
۰
۱
تاثیر آپدیت جدید کاردانو بر روند آتی آن

کاردانو و آپدیت جدید

کاردانو و آپدیت جدید
کاردانو یکی از محبو‌ترین آلت کوین هاست و بسیاری از علاقه مندان این ارز همواره پیگیر خبرهای مربوط به آن بوده ‌اند ، حال با نزدیک شدن به آپدیت جدید این شبکه علارغم بازار نزولی این روزها توجه بسیاری به سمت کاردانو جلب شده است.و اما مختصری از تاریخچه کاردانو:
 پروژه «Cardano» در سال ۲۰۱۵ آغاز شد و توسط بنیان‌گذار «BitShares» و «اتریوم» یعنی «چارلز هاسکینسون» اداره می‌شود.
هدف این رمزارز ایجاد بلاک‌چینی است که بتواند عملکرد بسیار بهتری نسبت به بلاک چین‌های قدیمی مانند «اتریوم» داشته باشد. به این معنی که باید تراکنش‌های بیشتر، ارزان‌تر و سریع‌تری را پردازش کند.
هاسکینسون باور دارد که کاردانو یک بلاک چین نسل سوم است؛ در حالی که «بیت کوین» و «اتریوم» در درجه اول و دوم هستند. بنابراین، کاردانو به جای کپی کردن کد سایر بلاک چین‌ها، بلاک چین جدید خود را ایجاد کرده است.

 

بیشتر بخوانید

تحلیل بیت‌کوین توسط لارک دیویس تحلیلگر برجسته:

------------------------------------------------------

گاهی مردم فکر می‌کنند «Cardano» و «ADA» یکسان هستند؛ اما تفاوت کمی میان آنها وجود دارد. چون کاردانو نام زنجیره بلوکی است که به افراد، امکان ارسال و دریافت وجوه را می‌دهد ولی «ADA» نام ارز رمزنگاری شده است.حال کاردانو پس از چندین تلاش نسبتا ناموفق در ارتقا شبکه خود اکنون منتظر یک آپدیت جدید است، در این یادداشت به این موضوع  و تاثیر احتمالی این آپدیت بر روند قیمیت کاردانو  خواهیم پرداخت:
به گزارش سایت کوین پدیا، در این میان، کاربران کاردانو در انتظار اجرای هارد فورک واسیل در ماه ژوئن هستند و بحث و گفتگوها در مورد تأثیر این به‌روزرسانی بر روی قیمت رمزارز ADA بالا گرفته است.
در زمان انتشار این خبر، رمزارز ADA با یک رشد تقریبا ۰٫۴ درصدی نسبت به روز گذشته، در محدوده قیمتی ۰٫۵۲ دلار معامله می‌شود. بر اساس آخرین گزارش هفتگی شرکت کوین شیرز (CoinShares)، کاردانو یکی از دارایی‌های دیجیتالی بود که در هفته گذشته، برخلاف روند غالب خروج سرمایه از بازار کریپتو عمل کرد.
به گزارش کوین شیرز، در این بازه برخی از آلت کوین‌ها شاهد ورودی سرمایه بودند که معروف‌ترین آنها، کاردانو و پولکادات هستند که هر کدام، یک میلیون دلار سرمایه دریافت کردند.
با این حال، موفقیت یک دارایی دیجیتال تنها با قیمت و جریان ورودی و خروجی سرمایه به بازار آن، ارزیابی نمی‌شود. بر اساس داده‌های منتشرشده توسط پلتفرم تحلیلی سنتیمنت (Santiment)، فعالیت‌های توسعه‌ای کاردانو که از ابتدای ماه جاری در حال کاهش بود، از اواسط ماه بهبود قابل‌توجهی داشته است. با این حال، این شاخص هنوز بسیار پایین‌تر از بالاترین سطح خود در اواخر سال ۲۰۲۱ قرار دارد.

 

کاردانو 1

نمودار قیمت کاردانو به همراه نمودار فعالیت‌های توسعه‌ای آن.

 

علاوه بر این، گزارش‌ها حاکی از آن است که کاربران بیشتری از بخش امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) در حال استفاده از شبکه کاردانو هستند که این موضوع، باعث افزایش قابل‌توجه فعالیت‌ها و نیز، افزایش ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در این بلاکچین شده است.

همچنین، تعداد پروژه‌هایی که در حال حاضر بر روی کاردانو ساخته می‌شوند، در حال افزایش است. طبق گزارش‌ها، در حال حاضر حدود ۱،۰۰۰ پروژه در شبکه کاردانو در حال ساخت بوده و بیش از ۲،۷۸۰ قرارداد هوشمند در این شبکه مستقر شده است.

از سوی دیگر، در یک ماه گذشته، به طور متوسط روزانه ۲ هزار کیف پول جدید به شبکه کاردانو اضافه شده که رقم قابل‌توجهی است. همه این‌ها نشان می‌دهند که اعتماد کاربران به شبکه کاردانو، در نیمه اول امسال افزایش یافته است.

در این میان، شاخص‌های قیمت کاردانو هم سیگنال‌های مثبت و خوش‌بینانه‌ای را نشان می‌دهند. برای مثال، به نظر می‌رسد اندیکاتور بولینگر باندز (Bollinger Bands) در حال کاهش است که نشان می‌دهد نوسانات ممکن است در حال کاهش باشند. علاوه بر این، شاخص نوسان نسبی (RVI) بالای سطح ۵۰ قرار دارد که می‌تواند به معنای افزایش قیمت ADA طی نوسانات آینده باشد.

 

کاردانو 2

نمودار قیمت کاردانو به همراه اندیکاتور بولینگر باندز و شاخص rsi.

همه این‌ها می‌توانند خبر خوبی برای گاوها باشند. همچنین، با توجه به اینکه جامعه کاردانو مشتاقانه منتظر هارد فورک واسیل هستند، برخی از شاخص‌های کلیدی مانند قیمت، احساسات و فعالیت‌های توسعه‌ای این شبکه ممکن است تغییرات چشمگیری را تجربه کنند.

البته به خاطر داشته باشید، همان‌طور که نتایج بررسی‌های کوین شیرز نشان می‌دهند، احساسات کلی در بازار کریپتو هنوز نامطلوب است. با این حال، اگر اجرای هارد فورک آلونزو (Alonzo) در سال ۲۰۲۱ را به عنوان مبنای مقایسه قرار دهیم، پوشش رسانه‌ای به‌روزرسانی واسیل کاردانو می‌تواند بر احساسات سرمایه‌گذاران این پروژه تأثیر بگذارد.

 

 

https://www.asianews.ir/u/6rg
اخبار مرتبط
هر کسی عبارت «ماه می ماه فروش » را ابداع کرده است ، بینش درخشانی درباره بازار داشته است. عملکرد ارزهای دیجیتال و بازارهای سهام در سه هفته گذشته نشان داده است که این عبارت هنوز هم صادق است.
پس از ریزش کم سابقه بازار رمزارزها در هفته گذشته به نظر می‌رسد نهنگ‌های( خریداران بزرگ) حوزه رمزارزها فعال شده اند و قصد دارند از پائین آمدن قیمت‌ها بهره ببرند، البته هنوز بسیار زود است به این نتیجه برسیم که روند نزولی به اتمام رسیده است و روند صعودی در پیش است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید