صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی

آرشیو اخبار - 11 دی 1397

[۱۳۸۹]  ::  [۱۳۹۰]  ::  [۱۳۹۱]  ::  [۱۳۹۲]  ::  [۱۳۹۳]  ::  [۱۳۹۴]  ::  [۱۳۹۵]  ::  [۱۳۹۶]  ::  [۱۳۹۷]  ::  [۱۳۹۸]  :: 
[۱۳۹۹]  ::  [۱۴۰۰]  ::  [۱۴۰۱]  ::  [۱۴۰۲]  ::  [۱۴۰۳]
پیام تبریک رییس جمهوری خلق چین به مناسبت سال نو 2019 میلادی

پیام تبریک رییس جمهوری خلق چین به مناسبت سال نو 2019 میلادی

در سال گذشته، تولید چین، نوآوری چین، سازندگی چین به طور مشترک پیشرفت کرده و موجب ادامه تغییرات کشور شده است. همچنین گاوشگر فضایی "چانگ ای 4" (Chang-e 4) با موفقیت به فضا پرتاب شده، دومین ناو هواپیمابر مورد آزمایش قرار گرفته، هواپیمای بزرگ دوزیست ساخت چین برای نخستین بار به پرواز درآمده و گام بزرگ و مستحکم در ایجاد سامانه ماهواره ای مکان‌یاب بیدو (BEIDOU) برداشته شده است.
۱۱ دی ۱۳۹۷ ۱۳:۰۷

پنهان کاری آماری یا اختلاف آماری

شیرین نوری با توجه به اهمیت آمارهای اقتصادی در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های اقتصادی و از آنجا که شاخص تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی (و نه آنچه از سوی مرکز آمار ایران محاسبه می‌شود) مورد استناد محافل کارشناسی و دانشگاهی ایران و نیز سازمان‌های بین‌المللی قرار می‌گیرد،
۱۱ دی ۱۳۹۷ ۰۹:۲۱

۵ دلیل عدم بروز اَبَرتورم در اقتصاد ایران

سعید مسگری در ماه‌های اخیر و با شعله‌ور شدن دوباره تورم برخی رسانه‌ها و کارشناسان از احتمال ایجاد ابرتورم در ماه‌های آتی سخن گفتند. موضوعی که باعث ایجاد نگرانی برخی از مردم شد و نگرانی‌هایی را در جامعه ایجاد کرد. افزایش شدید تورم نقطه به نقطه از ابتدای سال و افزایش شدید قیمت برخی کالاها سبب تقویت احتمال تحقق این پیش‌بینی شده بود. اما از نظر اقتصادی آیا شواهدی برای بروز ابرتورم در اقتصاد ایران وجود دارد؟
۱۱ دی ۱۳۹۷ ۰۹:۲۰

آسیب­ شناسی سیاست‌­های توسعه مسکن شهری در ایران

دکتر طاهره نصر نیاز به مسکن یکی از اساسی‌ترین نیازهای بشری است. طبق اصل سی و یک قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، داشتن مسکن مناسب حق هر فرد و خانواده ایرانی است. بخش مسکن از سویی رابطه ­ای مستقیم با رفاه و امنیت روانی و اقتصادی شهروندان دارد و از دیگر سو، دارای ارتباطاتی چندسویه با بخش ­های مختلف اقتصاد خرد و کلان است. به همین دلیل در سیاست­ گذاری ­ها همواره مورد توجه می ­باشد.
۱۱ دی ۱۳۹۷ ۰۹:۱۸