صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی

آرشیو اخبار - 25 دی 1397

[۱۳۸۹]  ::  [۱۳۹۰]  ::  [۱۳۹۱]  ::  [۱۳۹۲]  ::  [۱۳۹۳]  ::  [۱۳۹۴]  ::  [۱۳۹۵]  ::  [۱۳۹۶]  ::  [۱۳۹۷]  ::  [۱۳۹۸]  :: 
[۱۳۹۹]  ::  [۱۴۰۰]  ::  [۱۴۰۱]  ::  [۱۴۰۲]  ::  [۱۴۰۳]
20 ژانویه نماد مبارزه در راه آزادی است

20 ژانویه نماد مبارزه در راه آزادی است

نیروهای ارتش شوروی که در بامداد روز 20 ژانویه وارد باکو شده بودند ساکنین بی دفاع شهر را که به نشانه اعتراض به خیابان ها آمده بودند با انواع سلاح ها با کالیبرهای متفاوت به گلوله بستند.
۲۵ دی ۱۳۹۷ ۱۴:۴۳

مزیت های حذف 4 صفر از پول ملی کشور

محمدرضا جهان‌بیگلری چند روزی است که از سوی ریاست بانک مرکزی موضوعی مطرح شده که اظهار نظرات زیادی پیرامون آن انجام شده بیشتر اقتصاد دانان کشور بر این باور هستند که اینکار صرفا جنبه روانی دارد و برای اقتصاد کشور هیچ گونه نفعی را در بر نخواهد داشت برخی منتقدین هم بر این باور هستند که در شرایط فعلی نا مناسب کشور نوعی سرگرمی برای فعالان اقتصادی فراهم شده تا ازموضوعات اصلی وانتقادات . مسئولین اقتصادی وسیاسی کشور در امان باشند
۲۵ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۰۹

مولفه‌های تغییر قیمت نفت در بودجه

اسدالله قره‌خانی مولفه مهمی در بودجه ۹۸ در حوزه نفت قابل بررسی است، قیمت نفت برای سال آینده و هم‌چنین تعیین قیمت بنزین است، هرچند دولت در لایحه ارائه شده سخنی از افزایش قیمت بنزین به عمل نیاورده است، اما امکان چکش‌کاری اعضای کمیسیون انرژی و تغییر قیمت بنزین وجود دارد.
۲۵ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۰۸

7 نکته درباره سانحه 707

جعفر محمدی - بار دیگر ایران شاهد سانحه هواپیما بود؛ این بار بوئینگ 707 ارتش. چند نکته در این باره قابل تأمل است:
۲۵ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۰۶

کیفیت یا کمیت رشد اقتصادی

سعید کاکاآقازاده اقتصاد ایران در40 سال اخیرازمیانگین نرخ پایین وهمچنین با نوسان رشد اقتصادی که نزدیک ۳ درصد بوده است رنج برده است.مشکل رشداقتصادی تنها به کمیت محدود آن مربوط نیست،درخصوص نوسان پذیری وکیفیت آن سخن بسیاراست.
۲۵ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۰۳

مستند سازی و اطلاع رسانی ، سنگ بنای شفافیت و سلامت

حسین منتخب : سیستم تشکیلاتی و ساختاری دستگاه های دولتی و عمومی و غیر دولتی از بخش های ستادی و عملیاتی و یا تلفیقی از هر دوی اینها شکل گرفته است و بر همین پایه نقاط قوت و ضعف و عملکرد هر کدام از این بخش ها و نیز گسیختگی و یا یکپارچگی سیستم های اداری به طور ملموس در ارتقاء ، بقاء و فنای سازمان ها نقش مستقیم و حیاتی دارد.
۲۵ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۰۲

نگاهی از پنجره بانکداری اسلامی؛ از روزشمار به ماه‌شمار

وهاب قلیچ شورای پول و اعتبار در مصوبه آذرماه خود، مبنای محاسبه سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت را از حالت روزشمار به ماه‌شمار تغییر داد. طبق این مصوبه، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی کشور از ابتدای بهمن‌ماه سال جاری مبنای محاسبه سود سپرده‌های کوتاه‌مدت عادی را از «حداقل مانده حساب در روز» به «حداقل مانده حساب در ماه» تغییر خواهند داد. این رویه‌ای است که البته در گذشته نیز در نظام بانکی ما جریان داشته و از این جهت می‌توان مصوبه جدید را به نوعی بازگشت به آن عنوان نمود.
۲۵ دی ۱۳۹۷ ۰۹:۵۸

بی تدبیری در اقتصاد کشور تفاوتی با جنگ ندارد!

شیرین نوری رشد اقتصادی و توسعه بدون اتکا به فروش نفت خام و تبدیل شدن به کشوری با صادرات محصولات غیرخام یکی از مهم ترین اهداف اقتصادی کشور است که دولت به عنوان مهم ترین قدرت و بازیگر اقتصادی کشور می بایست در جهت تحققش سیاست گذاری و اقدام کند حال در شرایطی که اغلب شاخص های اقتصادی کشور حال و روز خوشی ندارد ابهام در تأمین منابع درآمدی بودجه سال 1398، آینده کسب‌وکارها را پیش‌بینی‌ناپذیر کرده است
۲۵ دی ۱۳۹۷ ۰۹:۴۶

رفت و آمد پولی در پایتخت

حسن فتحی نمی دانم این چه روش و رویه ای است که عده ای در این کشور در پیش گرقته اند . هدف آنها تحمیل هزینه های اضافی به مردمی است که از گرانی و تورم در عذاب بوده و قادر به تامین نیاز های اولیه زندگی خود نیستند. ولی در عوض این که سازمان ها و نهادهای دولتی درصدد باشند باری از روی دوش آنها بردارند سعی می کنند به بهانه های مختلف آنها را سرکیسه کرده واز جیب مردم برای خود درآمدزایی کنند.
۲۵ دی ۱۳۹۷ ۰۹:۴۵