صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی

آرشیو اخبار - 13 بهمن 1397

[۱۳۸۹]  ::  [۱۳۹۰]  ::  [۱۳۹۱]  ::  [۱۳۹۲]  ::  [۱۳۹۳]  ::  [۱۳۹۴]  ::  [۱۳۹۵]  ::  [۱۳۹۶]  ::  [۱۳۹۷]  ::  [۱۳۹۸]  :: 
[۱۳۹۹]  ::  [۱۴۰۰]  ::  [۱۴۰۱]  ::  [۱۴۰۲]  ::  [۱۴۰۳]
سرانجام کانال مالی اروپا و ایران راه افتاد

سرانجام کانال مالی اروپا و ایران راه افتاد

آلمان،فرانسه و انگلیس با انتشار بیانیه‌ای مشترک از راه اندازی کانال ویژه مالی با ایران خبر دادند.در این بیانیه آمده است: انگلیس فرانسه و آلمان در ادامه تعهد و تلاش‌های خود برای حفظ توافق هسته‌ای که به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسیده است، به طور رسمی اعلام می‌کنند که "INSTEX" (ابزار حمایت از تبادلات تجاری) راه اندازی شد.
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ۱۴:۰۳

ساطور سیاست بر گردن گوسفندان!

این اولین باری نیست که کالایی مستقیم و بی دردسر از سفره تا سیاست طی مسیر کرده است. به گزارش خبرآنلاین، همواره در دوره های تورمی، اقلامی از سفره خانوار وارد وادی سیاست می‌شوند و چنان بحث بر سر بود نبودشان بالا می گیرد که کمتر کسی کارکرد اصلی‌شان را مدنظر قرار می‌دهد.
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ۰۸:۵۴

مشکلات تهران به خاطر پایتخت بودن آن است؟

تورج فرهادی این اهمیت سبب شده است که مراکز جمعیتی عمده ای حول کلان شهرها شکل بگیرد و تبعات منفی زیادی از خود برجا گذارد. عمده کلانشهرهای دنیا به واسطه مرکزیت، از چالش های همچون ترافیک، آلودگی هوا، آسیب های اجتماعی، بافت فرسوده، مشکلات زیست محیطی و ... رنج می برند. در این میان کلان شهر تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست.
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ۰۸:۵۳

بحران بانکی در ایتالیا؛ حمایت‌های مالی دولت و نهادهای بین‌المللی

ژاله زارعی سیستم بانکی ایتالیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی بیشتر در معرض تهدیدات بحران مالی و اقتصادی قرار گرفت و این شرایط زمینه بروز بحران بدهی را فراهم آورد. کارشناسان معتقدند این بحران می‌تواند کل سیستم بانکی اروپا را تحت‌الشعاع قراردهد. از اینرو، در این نوشتار سیاست‌های اتخاذ شده دولت‌های ایتالیا برای خروج از بحران بانکی را در دو بخش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ۰۸:۵۲

فحش دادیم تا باخت را جبران کنیم

مصطفی داننده - «ستاره ژاپنی از دست ایرانی‌ها اینستاگرامش را بست» قابل پیش بینی‌ترین اتفاق بعد از بازی ایران و ژاپن همین بود. اصلا چه معنی دارد که «یویا اوساکو» دو گل به ما بزند، بد هم بزند بعد در هتل راحت بخوابد و به فینال فکر کند. زهی تصور باطل زهی خیال محال.
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ۰۸:۵۱

سایه تورم برفرازاقتصاد

سعید کاکاآقازاده مردم ایران با یکی ازسخت ‌ترین شرایط دوران بعدازجنگ روبه ‌روهستند ودرشرایط فعلی وضعیت اقتصادی وشاخص های تورم نشان ازآن دارد.درطی سال های گذشته هیچ دولتی نتوانسته است چشم‌اندازروشنی ازآینده اقتصاد ایران ارایه کند.ازسوی دیگرنرخ تورم اعلام شده ازسوی بانک مرکزی درآبان ماه سال جاری نشان می دهد شاخص بهای کالا خدمات درحدود 6/153درصد بوده که به نسبت ماه قبل 5/3 درصد وبه نسبت آبان سال گذشته 9/39 درصد افزایش داشته است.
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ۰۸:۵۰