صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی

آرشیو اخبار - 02 بهمن 1397

[۱۳۸۹]  ::  [۱۳۹۰]  ::  [۱۳۹۱]  ::  [۱۳۹۲]  ::  [۱۳۹۳]  ::  [۱۳۹۴]  ::  [۱۳۹۵]  ::  [۱۳۹۶]  ::  [۱۳۹۷]  ::  [۱۳۹۸]  :: 
[۱۳۹۹]  ::  [۱۴۰۰]  ::  [۱۴۰۱]  ::  [۱۴۰۲]  ::  [۱۴۰۳]

تجربه شیلی در برقراری انضباط بودجه‌ای، گام دوم؛ اقدامات اولیه

ژاله زارعی- تحلیل روز پیش‌تر در یادداشتی‌ در ایبِنا به قلم نگارنده به این موضوع پرداخته شد و یکی از اقدامات عملی این کشور برای برقراری انضباط مالی، تبیین و اجرای قوانین تقید مالی، به صورت مبسوط تشریح گردید. در این نوشتار نیز به مدیریت مالی مدرن، داشتن افق برنامه‌ریزی بیش از یک سال و چگونگی عملکرد دولت شیلی در این حوزه تأکید شده است.
۲ بهمن ۱۳۹۷ ۰۹:۳۰

اروپا در دوراهی حضور یا تحریم نشست ضد ایرانی ورشو

کشورهای بزرگ اروپایی هنوز درباره نحوه حضورشان در نشست آتی ورشو تصمیم نگرفته اند. در حالی که 3 هفته دیگر شهر ورشو لهستان میزبان یک نشست ضد ایرانی خواهد بود اما هنوز نحوه حضور کشورهای بزرگ اروپایی (فرانسه، بریتانیا و آلمان) در این نشست معلوم نشده است. حضور سطح بالای مقامات این 3 کشور در نشست ورشو می تواند به تضعیف بیش از پیش برجام انجامیده و حتی در شرایطی که هنوز سازوکار مالی اتحادیه اروپا برای مراودات اقتصادی با ایران (SPV) به فرجام نرسیده، تیر خلاصی بر شقیقه برجام نیمه جان باشد.
۲ بهمن ۱۳۹۷ ۰۹:۲۸

سهمیه برابر بنزین برای همه ایرانیان

شیرین نوری در خبرها شنیدیم که دولت و مجلس تمایل به احرای طرح سهمیه بنزین برای همه ایرانیان دارند بدین صورت که طی آن به هر شهروند ایرانی مستقل از مالکیت خودرو روزانه حدود یک لیتر بنزین تعلق می‌گیرد و مالک این سهمیه مجاز است یا به اندازه سهمیه خود بنزین ۱۰۰۰ تومانی تهیه کند، یا در صورت مصرف نکردن سهمیه خود را در بازاری اینترنتی که به این منظور طراحی می‌شود، بفروشد.
۲ بهمن ۱۳۹۷ ۰۹:۲۵