صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی

آرشیو اخبار - 17 اردیبهشت 1398

[۱۳۸۹]  ::  [۱۳۹۰]  ::  [۱۳۹۱]  ::  [۱۳۹۲]  ::  [۱۳۹۳]  ::  [۱۳۹۴]  ::  [۱۳۹۵]  ::  [۱۳۹۶]  ::  [۱۳۹۷]  ::  [۱۳۹۸]  :: 
[۱۳۹۹]  ::  [۱۴۰۰]  ::  [۱۴۰۱]  ::  [۱۴۰۲]  ::  [۱۴۰۳]

مسکن و خودرو ارزان می شود

در علم اقتصاد برای کنترل فعالیت دلالان که به امید افزایش قیمت و کسب سود به جای سرمایه‌گذاری در تولید اقدام به خرید زمین و مسکن و خودرو می‌ نمایند، مالیاتی تحت عنوان مالیات بر افزایش ارزش زمین و مسکن و خودرو یا CGT وضع می‌شود و در حال حاضر این نوع از مالیات در ١٨٧ کشور اخذ می شود که اجرای این طرح در این کشورها موجب هدایت سرمایه به سمت تولید شده است.
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲۳:۰۳

پیش پای تولید سنگ اندازی نکنیم

به منظور دستیابی به رونق تولید و بهره‌مندی از مزایای همه جانبه آن لازم است تمامی جوانب موثر بر آن در نظر گرفته شود. این مقوله در کشور ما با مشکلات و چالش‌های عدیده‌ای روبروست و شاید بتوان گفت علی‌الخصوص در سال‌های اخیر رکود حاکم بر تولید داخلی و عدم بکارگیری مناسب ظرفیت‌های تولیدی کشور حلقه مفقوده دستیابی به رشد و رونق اقتصاد بوده است.
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲۳:۰۰

حنجره «جنتلمن» در بلندگو های مدارس

شاید چندسال پیش کمتر کسی فکر می کرد خواننده جوانی با ترجیع بند معروف و شاید به زعم خیلی ها سخیف "نیناش ناش" روزی مرزهای آموزش و پرورش کشور را در نوردد و صدایش را از بلندگوهای مدارس ایران به گوش همگان برساند.
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲۲:۵۸
جنگ می شود یا نه؟

جنگ می شود یا نه؟

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲۱:۵۹
تنش میان جمهوری اسلامی و آمریکا شدید تر می شود

تنش میان جمهوری اسلامی و آمریکا شدید تر می شود

امیرعلی ابوالفتح، تحلیلگر مسائل آمریکا می گوید: پیش بینی خود من این است که آمریکایی ها اقدام به استفاده از جنگ افزار های قرن بیستمی خود نمی‌کنند مگر اینکه از طرف ایران اقدامی انجام شود؛ مثلا بستن تنگه هرمز یا حمله مستقیم به اسراییل از طرف ایران که این مسائل شرایط را تغییر می‌دهد. در غیر این صورت من تصور نمی کنم در شرایط کنونی آن گونه که جنگ در افکار عمومی تعریف می‌شود و مثلا مصداق هایی مثل جنگ افغانستان و جنگ عراق دارد، فعلا در دستور کار آمریکایی ها باشد.
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۱۷