صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی

آرشیو اخبار - 28 اردیبهشت 1398

[۱۳۸۹]  ::  [۱۳۹۰]  ::  [۱۳۹۱]  ::  [۱۳۹۲]  ::  [۱۳۹۳]  ::  [۱۳۹۴]  ::  [۱۳۹۵]  ::  [۱۳۹۶]  ::  [۱۳۹۷]  ::  [۱۳۹۸]  :: 
[۱۳۹۹]  ::  [۱۴۰۰]  ::  [۱۴۰۱]  ::  [۱۴۰۲]  ::  [۱۴۰۳]

فقر فرهنگ اقتصادی در ایران

شاید بهتر است اینگونه بگوییم که فقر فرهنگی در ایران در هنگام بروز مشکلات و تحریمها از سوی بسیاری از مردم مهمترین عامل ایجاد فقر اقتصادی است بنابراین رشد اقتصاد کشورهای توسعه‌یافته به خاطر سرمایه‌ی انسانی آن‌هاست، انسانهایی که در زمان تحریم در کشور خود نقشه ای برای پولدار شدن و فساد و رانت و دزدی در ذهن خود نمی پرورانند و متحول نشدن اقتصاد ایران با وجود اینگونه از مردم عجیب نیست!
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۸:۴۱

چشم انداز بازار سهام پس از نوسانات اخیر

شناسایی و تحلیل محرک‌های اثرگذار و انتخاب محتمل‌ترین محرک و واکاوی اثر آن بر بازار سرمایه، پیش‌نیاز بررسی چشم‌انداز این بازار است. اصلی‌ترین محرک‌های بازار سرمایه، تغییرات قیمت جهانی کامودیتی‌ها، نوسانات ارز، تغییرات نرخ تورم، عوامل سیاسی و دستورالعمل‌های قیمت‌گذاری دستوری داخلی در برخی کالاها است که در ادامه با بررسی هر کدام از عوامل اصلی و شناسایی سناریو محتمل در هر عامل، چشم‌انداز پیش‌رو ترسیم خواهد شد.
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۸:۰۲

بهبود شاخص "تنوع صادرات" باعث رونق تولید می گردد.

ایجاد تنوع در منابع صادراتی یکی از استراتژی های مهمی است که کشورها برای ایجاد توازن بین تامین بازار داخل و نیز ارز آوری برای کشور از آن استفاده می کنند.
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۲۶

از گردش اخبار تا راه حل های مشعشع

ماجرای اعلام ، نشر وچرخش اخبار وگزارش ها از منابع رسمی دولت صرفاً شگفت انگیز نیست بلکه هول انگیز و چه بسا فاجعه بار است. 21/2/98مشاوروزیر اقتصاد ودارائی رسماً اعلام کرد : "30میلیارد دلار از مجموع40میلیارد دلارارزحاصل ازصادرات[درسال گذشته]،نه به صورت کالا و نه به هیچ صورت دیگری وارد کشورنشده است ."
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۲۴
بدهکاران زندانی!

بدهکاران زندانی!

اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: هم اکنون ۱۳ هزار و ۴۰۰ بدهکار در زندان‌های کشور به سر می‌برند.
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۴۸
فروش بلیت هواپیما از سوی اپلیکیشن های بانکی غیر قانونی است

فروش بلیت هواپیما از سوی اپلیکیشن های بانکی غیر قانونی است

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: فروش بلیت هواپیما از سوی اپلیکیشن های موبایلی که ویژه تراکنش های مالی و بانکی هستند، غیر قانونی است و باید از این سازمان مجوز دریافت کنند.
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۱۷
گزارش از وضع زندان ها

گزارش از وضع زندان ها

حمیده زر آبادی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خبر داد: در جلسه نمایندگان با رئیس قوه قضاییه مطرح شد که نمایندگان می‎توانند به بازدید زندان‎های شهرستان‎ها بروند و از وضعیت آن گزارش تهیه کنند.
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۳۲