صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی

آرشیو اخبار - 08 اردیبهشت 1398

[۱۳۸۹]  ::  [۱۳۹۰]  ::  [۱۳۹۱]  ::  [۱۳۹۲]  ::  [۱۳۹۳]  ::  [۱۳۹۴]  ::  [۱۳۹۵]  ::  [۱۳۹۶]  ::  [۱۳۹۷]  ::  [۱۳۹۸]  :: 
[۱۳۹۹]  ::  [۱۴۰۰]  ::  [۱۴۰۱]  ::  [۱۴۰۲]  ::  [۱۴۰۳]
بازار متشکل ارزی همان تالار درآمد ارزی دولت است!

بازار متشکل ارزی همان تالار درآمد ارزی دولت است!

محمدرضا جهان بیگلری عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با «نود اقتصادی» اظهار کرد: از چند سال گذشته راه اندازی بورس ارز در اتاق فکر اقتصادی دولتها مطرح بوده است. به این امید که کشور بسمت بستر سازی در ایجاد شفافیت و کوتاه نمودن انحصارات دولتی و کم نمودن رانتها و ورود به اقتصاد باز گام بردارد.
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۷:۵۳

پیدا و پنهان بازار متشکل ارزی

محمد گلشاهی سال گذشته در چنین ایامی و در نخستین روزهای سال بود که با بالا گرفتن التهابات در بازار ارز، دلار ۴۲۰۰ تومانی متولد شد و پس از آن بود که بازارهای مختلف و به عبارتی نرخ‌های مختلف برای دلار یک به یک متولد شدند و بازار نابسامان ارزی کشور را آشفته‌تر کردند. اما بازار ارز، سال ۱۳۹۸ را با شمارش معکوس جهت شروع به کار «بازار متشکل ارزی» آغاز نمود و همه منتظر هستند تا ببینند آیا این راهکار جدید می‌تواند از پیچیدگی‌های قیمت دلار در کشور بکاهد یا خیر.
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۱۸

توهم افزایش شاخص بورس

شیرین نوری بر‌اساس تئوری قیمت‌های نسبی در اقتصاد هموارهرشد قیمت یک کالای عادی به تناسب، افزایش بهای سایر کالاها را نیز نشان می دهد و اینگونه است که انتظارات تورمی باعث می شود که هیچ کس تمایلی به نگه داشتن پول نقد نداشته باشد و همین رشد تقاضا براي همه کالاها عامل اصلی جهش تورم است.
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۱۷