صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی

آرشیو اخبار - 21 خرداد 1398

[۱۳۸۹]  ::  [۱۳۹۰]  ::  [۱۳۹۱]  ::  [۱۳۹۲]  ::  [۱۳۹۳]  ::  [۱۳۹۴]  ::  [۱۳۹۵]  ::  [۱۳۹۶]  ::  [۱۳۹۷]  ::  [۱۳۹۸]  :: 
[۱۳۹۹]  ::  [۱۴۰۰]  ::  [۱۴۰۱]  ::  [۱۴۰۲]  ::  [۱۴۰۳]

فرمان نرخ ارز در دست کیست؟

از یک ماه پیش تا دیروز، قیمت ارز، حداقل حدود ۲۶۰۰ تومان کاهش یافت که این رقم، چیزی در حدود ۲۰ درصد را تشکیل می‌دهد. اولین سوالی که پیش می آید این است که اگر قیمت ۱۵۵۰۰ تومانی در یک ماه پیش، غلط بود چرا باید اجازه داده می‌شد که در آن زمان آن نرخ در بازار مورد معامله قرار گیرد.
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ۲۲:۵۶

مالیات بر سکه را چه کسانی پرداخت خواهند کرد؟

از همان اول هم حرف و حدیث‌ها بر سرش زیاد بود؛ پیش‌فروش سکه را می‌گویم. زمانی که در سال ۱۳۹۶، هم‌زمان با نوسانات در بازار ارز و طلا و افزایش قیمت سکه و نیز حباب آن، بانک مرکزی تصمیم گرفت اقدام به پیش‌فروش سکه نماید تا با تعادل‌بخشی به بازار سکه، به نوعی آبی بر عطش خریداران ریخته و فعالیت‌های سفته‌بازانه را در این بازار کنترل و هم به نحوی نقدینگی مازاد را از چرخه اقتصاد خارج کند
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ۲۲:۵۴

توسعه پایدار: دست یافتنی در ایران و آسیا - اقیانوسیه

تغییرات اقلیمی موجب افزایش تداوم و تشدید بلایای طبیعی در آسیا و اقیانوسیه شده است. از بین رفتن فاجعه آمیز زندگی وتخریب سازه ها به دلیل سیل اخیر در جمهوری اسلامی ایران یاد آور تهدید رخداد های آب و هوایی شدید علیه زندگی ها ، معیشت و جوامع است. تذکری که تنها با پاسخ منسجم به چالش های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی می تواند راه را برای توسعه پایدار هموار سازد.
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ۲۲:۵۱
یارانه ۵۰۰ هزار تومانی!

یارانه ۵۰۰ هزار تومانی!

علی ابراهیمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: با تبدیل یارانه‌های آشکار و پنهانی که دولت پرداخت می‌کند، می‌توان ماهانه به هر فرد ۵۰۰هزار تومان یارانه از طریق کارت اعتباری تخصیص پیدا کند.
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ۲۱:۳۵

رکود تورمی چه می کند؟

اقتصاد ایران در سال ۹۸ تصویر نگران‌کننده‌ای از خود به نمایش گذاشته است. افزایش نقدینگی سرگردان، تورم افسار گسیخته، رشد اقتصادی منفی، افزایش بیکاری، ناامن شدن فضای کسب‌کار، تنها گوشه‌ای از شرایط پیچیده و سردرگم اقتصاد ایران در چند ماه گذشته هستند.
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ۰۰:۰۰