صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی

آرشیو اخبار - 19 فروردین 1399

[۱۳۸۹]  ::  [۱۳۹۰]  ::  [۱۳۹۱]  ::  [۱۳۹۲]  ::  [۱۳۹۳]  ::  [۱۳۹۴]  ::  [۱۳۹۵]  ::  [۱۳۹۶]  ::  [۱۳۹۷]  ::  [۱۳۹۸]  :: 
[۱۳۹۹]  ::  [۱۴۰۰]  ::  [۱۴۰۱]  ::  [۱۴۰۲]  ::  [۱۴۰۳]
بزرگترین انقلاب اقتصادی ایران  در طول قرن اخیر

بزرگترین انقلاب اقتصادی ایران در طول قرن اخیر

شب گذشته با حضور وزیر اقتصاد و دارایی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری به طور رسمی اعلام شد که در سال 1399 دولت برنامه واگذاری بیست شرکت بزرگ تولیدی وتجاری را در قالب صندوق های را خواهد داشت . ( طبق آخرین آمارها اکثر این شرکت ها جزو 100 شرکت بزرگ اقتصاد ایران محسوب می شوند ) فارغ از نحوه و حجم عرضه این شرکت ها از سوی حاکمیت چند نکته بسیار مهم و ضروری وجود دارد
۱۹ فروردین ۱۳۹۹ ۲۲:۵۱
فراخوان گوترش برای مقابله با نفرت پراکنی و بیگانه ستیزی در سالگرد نسل کشی 1994 قوم توتسی در رواندا

فراخوان گوترش برای مقابله با نفرت پراکنی و بیگانه ستیزی در سالگرد نسل کشی 1994 قوم توتسی در رواندا

تهران 19 فروردین 1399 (مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد) -- دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت سالگرد نسل کشی 1994 قوم توتسی در رواندا، 7 آوریل 2020 برابر با 19 فروردین ماه جاری ضمن گرامی داشت یاد قربانیان این جنایت گفت باید در مقابل نفرت پراکنی و بیگانه ستیزی بیاستیم.
۱۹ فروردین ۱۳۹۹ ۲۲:۴۹
فعالیت بیش از 11 میلیون ایرانی در بازار بورس ایران

فعالیت بیش از 11 میلیون ایرانی در بازار بورس ایران

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در حال حاضر 14 درصد مردم دارای کد معاملاتی بورسی هستند و سرمایه‌گذاری در بورس در بازه سه تا پنج ساله بیش‌تر از بازار طلا و ارز بازدهی دارد.
۱۹ فروردین ۱۳۹۹ ۲۲:۳۹
بررسی ارتباط بین ساختار تولید در ایران با جهش تولید

بررسی ارتباط بین ساختار تولید در ایران با جهش تولید

به نظر نویسنده، جهش در تولید یعنی؛ عقب¬ماندگی¬های حوزه¬های تولید را با حداکثر سرعت ممکن در حداقل زمان ممکن جبران کردن.
۱۹ فروردین ۱۳۹۹ ۲۲:۳۳
انقلاب چاپ: وقتی کتاب‌ها نقش فیس‌بوک را داشتند

انقلاب چاپ: وقتی کتاب‌ها نقش فیس‌بوک را داشتند

وقتی گوتنبرگ با ترکیب چند ابزار توانست اولین دستگاه چاپ را بسازد، هیچ‌وقت فکر نمی‌کرد اختراع او تا این حد دنیا را به جای جدیدی تبدیل کند. کتاب که همیشۀ تاریخ کالایی بسیار اشرافی و کمیاب بود، در دسترس همگان قرار گرفت و خیلی زود، در کنار انجیلِ معروف او، سر و کلۀ کتاب‌های جادو و طلسم، داستان‌های مبتذل و هجونامه‌ها هم پیدا شد. چاپ، در دوران رنسانس، شباهت زیادی به اینترنت در روزگار ما داشت، اما همه‌چیز به این شباهت ختم نمی‌شود.
۱۹ فروردین ۱۳۹۹ ۱۳:۰۵
سود های بانکی را کم و زیاد نکنید!

سود های بانکی را کم و زیاد نکنید!

«تمام سودهای بانکی با هم در ارتباط هستند و دست‌کاری هیچ یک از آنها در شرایط فعلی صحیح نیست. در این شرایط که جدا از تحریم‌ها قیمت نفت هم به‌شدت کاهش یافته و به خاطر شیوع کرونا صادرات غیرنفتی ما اکنون به سهولت ماه‌های پیش انجام نمی‌شود، ما در مضیقه ارزی هستیم بنابراین دست‌کاری سودهای سپرده بانکی و پایین‌آوردن آن در واقع ایجاد انگیزه در مردم برای حرکت به سمت بازار ارز است که می‌تواند سبب افزایش شدید نرخ ارز شود لذا بانک مرکزی بعید است چنین تصمیمی را اتخاذ کند.
۱۹ فروردین ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳
بازار خودروهای پورشه در کدام کشورها داغ‌تر است؟

بازار خودروهای پورشه در کدام کشورها داغ‌تر است؟

گزارش‌های منتشر شده از میزان فروش خودروهای پورشه حاکی از آن است که بیشترین طرفداران این برند در آلمان و اروپا بوده‌اند.، آمار و گزارش‌های منتشر شده از پورشه، خودروساز لوکس آلمانی، نشان دهنده یک رشد ۱۰ درصدی در میزان فروش این برند و همچنین رشد ۱۱ درصدی میزان درآمد زایی آن در سال ۲۰۱۹ میلادی است.
۱۹ فروردین ۱۳۹۹ ۱۰:۲۷