صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی

آرشیو اخبار - 08 فروردین 1400

[۱۳۸۹]  ::  [۱۳۹۰]  ::  [۱۳۹۱]  ::  [۱۳۹۲]  ::  [۱۳۹۳]  ::  [۱۳۹۴]  ::  [۱۳۹۵]  ::  [۱۳۹۶]  ::  [۱۳۹۷]  ::  [۱۳۹۸]  :: 
[۱۳۹۹]  ::  [۱۴۰۰]  ::  [۱۴۰۱]  ::  [۱۴۰۲]  ::  [۱۴۰۳]
هیاهوی سند ایران و چین بر سر چیست؟

هیاهوی سند ایران و چین بر سر چیست؟

در پی امضای سند همکاری‌های ایران و چین که روز گذشته توسط محمدجواد ظریف و وانگ یی، وزیر خارجه چین، رسید، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی متن ۵ صفحه‌ای این سند را منتشر کرد؛ از سوی دیگر عملکرد چین در سایر کشورهای جهان سوم، بسیاری از مردم و کارشناسان اقتصادی را نگران کرده که چین با این سند به‌مانند سایر کشورها، در ایران نیز نوع جدیدی از استعمار و ایجاد وابستگی حداکثری اقتصادی را پایه‌گذاری کند.
۸ فروردین ۱۴۰۰ ۲۱:۵۷
انتصاب «حامد مظاهریان» در سمت معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شوراها

انتصاب «حامد مظاهریان» در سمت معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شوراها

حامد مظاهریان، طی حکمی از سوی پیروز حناچی، شهردار تهران، به عنوان معاون جدید معاونت "برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا "منصوب شد و با این حکم دو معاونت توسعه منابع انسانی و معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهر با یکدیگر ادغام شدند؛ در حالی که در تاریخ مدیریت شهری تهران این برای نخستین بار است که ساختار ستادی شهرداری به سمت انقباضی شدن برای چابک سازی و بازده مطلوب تر حرکت کرده است.
۸ فروردین ۱۴۰۰ ۱۹:۳۷
آغازی برای فصل گرم؟!/ماه عسل رییس جمهور کوتاه است!

آغازی برای فصل گرم؟!/ماه عسل رییس جمهور کوتاه است!

سال بعد سال انتخابات است و انتخابات زمانی است که فضای باز گفتگوی حتی به صورت موقت در مورد موضوعات اساسی کشور باز می شود.البته فقر و نابرابری کماکان معضل بزرگ خواهد ماند و احیانا نابرابری تشدید خواهد شد. بعید نیست بهبودی که در بخشهای مختلف اقتصاد شاهد هستیم در اشتغال منعکس نشود و اشتغال دستکم در بخش رسمی بهبود نیابد.
۸ فروردین ۱۴۰۰ ۱۸:۲۹
درد شلیک توپ های ارتش بر تن «برج آزادی»

درد شلیک توپ های ارتش بر تن «برج آزادی»

یک هفته پس از شلیک هشت توپ مشقی پای برج آزادی به مناسبت تحویل سال نو، اخباری از عدم هماهنگی با مدیران و متولیان این برج تاریخی برای برگزاری این مراسم و آسیب دیدن این بنای تاریخی، «احتمالاً» به خاطر این شلیک‌ها، منتشر شده است.طبق خبرها، مدیریت مجموعه در جریان برگزاری این مراسم نبوده و مدیران برج آزادی این مراسم تنها با هماهنگی شهرداری به عنوان متولی فضای سبز اطراف برج آزادی انجام شده است.
۸ فروردین ۱۴۰۰ ۱۷:۵۵
واریز دو نوبت افزایش حقوق بازنشستگان/آیا همسان سازی به پایه حقوق اضافه می شود؟

واریز دو نوبت افزایش حقوق بازنشستگان/آیا همسان سازی به پایه حقوق اضافه می شود؟

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با افزایش حقوق و متناسب سازی، فاصله دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با سایر صندوق ها تقریبا رفع می شود و مبلغ همسان سازی به پایه اضافه می شود، چرا که در این حالت می‌آید مشمول افزایش سنواتی سال‌های بعد نیز خواهد شد؛ اما اگر عدد ثابت باشد این امکان وجود ندارد.
۸ فروردین ۱۴۰۰ ۱۶:۲۵
جزییات تغییر محدودیت تردد شبانه

جزییات تغییر محدودیت تردد شبانه

طبق توضیحات جانشین رئیس پلیس راهور ناجا، شروع محدودیت‌های تردد از ساعت ۱۰ شب و خاتمه آن ساعت ۳ بامداد خواهد بود.
۸ فروردین ۱۴۰۰ ۰۹:۰۲
سینما در پلتفرم؛ بعد از به گل نشستن

سینما در پلتفرم؛ بعد از به گل نشستن

هر چند سینمای ایران پیش از کرونا نیز حال و روز خوبی نداشت ولی تاسیس پردیس های جدید سینمایی تا حدودی شرایط را امیدوار کننده کرده بود، اما با هجوم کرونا شرایط به مرز بحرانی رسید و بسیاری از سینماها به آستانه ورشکستگی رسیدند و تولیدکنندگان فیلم با هزینه های سرسام آور تولید امیدی به بازگشت سرمایه نداشته و این موضوع تولید فیلم را با یک بحران غیرقابل جبران مواجه کرد.
۸ فروردین ۱۴۰۰ ۰۷:۵۷