صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی

آرشیو اخبار - 17 تیر 1400

[۱۳۸۹]  ::  [۱۳۹۰]  ::  [۱۳۹۱]  ::  [۱۳۹۲]  ::  [۱۳۹۳]  ::  [۱۳۹۴]  ::  [۱۳۹۵]  ::  [۱۳۹۶]  ::  [۱۳۹۷]  ::  [۱۳۹۸]  :: 
[۱۳۹۹]  ::  [۱۴۰۰]  ::  [۱۴۰۱]  ::  [۱۴۰۲]  ::  [۱۴۰۳]
اروپا مقامات دیگر ایران را تحریم می کند

اروپا مقامات دیگر ایران را تحریم می کند

اعضای پارلمان اروپا در قطعنامه ای مدعی شده اند که دست‌کم ۱۲ تن دیگر از اتباع کشورهای اتحادیه اروپا توسط حکومت ایران «خودسرانه» بازداشت شده‌اند و خواهان برقراری تحریم‌های هدفمند علیه مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران به عنوان افرادی که در بازداشت و زندانی شدن شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا دست داشته‌اند، هستند.
۱۷ تیر ۱۴۰۰ ۲۳:۳۰
علل بیماری های قلبی

علل بیماری های قلبی

دانستن نحوه کار قلب می تواند به درک علت ایجاد بیماری‌های قلبی کمک کند.
۱۷ تیر ۱۴۰۰ ۲۲:۲۷
هیاهو نکنید! ساخت فیلم «بابک خرمدین» متوقف شود!

هیاهو نکنید! ساخت فیلم «بابک خرمدین» متوقف شود!

خواهر بابک خرمدین در پی انتشار خبرهایی درباره ساخت مستندی درباره برادرش، از رییس سازمان سینمایی درخواست کرد تا پروانه ساخت این مستند باطل شود.
۱۷ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۱۳
نقش موج اسلامگرایی در سقوط شوروی

نقش موج اسلامگرایی در سقوط شوروی

در مقاله «اسلامی شدن ایران بدون انقلاب ۵۷»که چندی پیش در آسیانیوز منتشر شد، به این موضوع رسیدیم که موج اسلامگرایی و اسلام سیاسی در اواخر دهه شصت قرن گذشته میلادی آغاز و با شکست اعراب در جنگ ۱۹۷۳ با اسرائیل اوج گرفت؛ در واقع موج اسلامگرایی به نحوی باعث شد تا معادلات قدرت در نیمه دوم قرن بیستم به کلی تغییر کرده و با سقوط شوروی بابت ورودش به افغانستان و نابودی متحدانش، نظم جدیدی در جهان شکل بگیرد؛ نظمی که مجددا در اثر بهار عربی تغییرات جدی را تجربه کرد.
۱۷ تیر ۱۴۰۰ ۰۳:۱۴
صعود انگلیس برای «نخستین بار» به فینال جام ملت‌های اروپا

صعود انگلیس برای «نخستین بار» به فینال جام ملت‌های اروپا

دومین و آخرین بازی از مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا، یورو ۲۰۲۰ شامگاه چهارشنبه ۷ ژوئیه (۱۶ تیر) برگزار شد و تیم انگلستان توانست با برتری در برابر حریف قدرتمند و مدعی خود، دانمارک به فینال این دوره برسد.
۱۷ تیر ۱۴۰۰ ۰۲:۰۴
چرا رئیس‌جمهور هائیتی ترور شد؟

چرا رئیس‌جمهور هائیتی ترور شد؟

وونیل مویس، رئیس‌جمهوری ۵۳ ساله این کشور، نیمه‌شب چهارشنبه در اقامتگاه خصوصی خود توسط افراد ناشناس به قتل رسید که این حادثه باعث افزایش نگرانی در مورد گسترش آشوب در این کشور شده است؛ در حالی که دولت آمریکا در حال ارزیابی «حمله فاجعه‌بار» به اقامتگاه رئیس‌جمهوری هائیتی است.
۱۷ تیر ۱۴۰۰ ۰۱:۱۴